פרויקט פרי מגדים בנחלת יצחק בת"א יוצא לדרך: הדיירים קיבלו הודעת פינוי משיכון ובינוי

הפרויקט כולל הריסה של 52 יח"ד קיימות ברחובות נחת יצחק ופרי מגדים, והקמת מגדל בן 28 קומות ו-161 יח"ד במקומן • על הדיירים לפנות את דירותיהם, לכל המאוחר, עד סוף החודש הבא

שיתוף הכתבה
נתי סיידוף, בעלי שיכון ובינוי (יח"צ)נתי סיידוף, בעלי שיכון ובינוי (יח"צ)

פרויקט פרי מגדים בשכונת נחלת יצחק בתל אביב יוצא לדרך: לאחרונה קיבלו דיירי חמשת הבניינים הכלולים בפרויקט הודעת פינוי רשמית מהחברה המבצעת, שיכון ובינוי , זאת לקראת הקמתו של פרויקט הפינוי-בינוי במקום. תחילת העבודות צפויות לרבעון הראשון של שנת 2022.

מדובר בפרויקט הכולל 52 דירות בבעלות פרטית בחמישה בניינים בני שתי קומות כל אחד, ברחוב נחלת יצחק 11-9, וברחוב פרי מגדים 8-4 (במפגש הרחובות הללו). לאחר הריסת המבנים הקיימים, ייבנה במסגרת הפרויקט בניין בן 28 קומות ובו 161 דירות, וכן שטח מסחר בקומות הקרקע, בשטח של 200 מ"ר.

קרדיט: Depositphotosקרדיט: Depositphotos

את הדיירים מייצגים מאז 2009 עורכי הדין מירה בורנשטיין ויוסי קליין ממשרד עו"ד הרטבי בורנשטיין, בסון ושות', אשר החתימו את כל הדיירים וניהלו את המכרז לבחירת היזם. לדבריהם, "לאחר שהוצגו כמה חלופות תכנון (מגדל, שני בניינים, ובנייה מרקמית), המליצה אז הוועדה המקומית לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב לאשר את חלופת המגדל, ובמרץ 2018 המחוזית אישרה את הפרויקט – זאת חרף התנגדויות רבות מצד תושבי השכונה, שטענו בין היתר לעומס על תשתיות ולכך שהבנייה לא מתאימה לסביבה.

קודם לכן, באוקטובר 2017, הופקדה התוכנית להתנגדויות, ובמרץ 2018 דחתה המחוזית את ההתנגדויות, לאחר שמצאה שחלופת המגדל היא הנכונה והמתאימה לשכונה, ולפיתוח העתידי של העיר - והעדיפה את המתווה הזה על פני מתווים אחרים שאושרו. הוועדה אישרה יחס בנייה של 1:3. כעת, היתר חפירה ודיפון כבר ניתן לפרויקט, החלטת ועדה למתן היתר בנייה לפרויקט ניתנה - ובימים אלו ממתינים לקבלת היתר בנייה סופי.

לפני כשנתיים קיבל אחד הבניינים הודעת פינוי – שאינה קשורה לעבודות הפרויקט - זאת לאחר שנמצא על ידי עיריית תל אביב כמבנה מסוכן. החיזוק והתיקונים שנדרשו על ידי העירייה בוצעו באמצעות קבלן שבחרה הנציגות, בעוד היזם, שיכון ובינוי , שילם את עלות העבודות למרות שהנושא לא היה כלול בהסכם מול הדיירים

לפני כשנתיים קיבל אחד הבניינים הודעת פינוי – שאינה קשורה לעבודות הפרויקט - זאת לאחר שנמצא על ידי עיריית תל אביב כמבנה מסוכן. בשיתוף פעולה עם הנציגות והיזם, עורכי הדין בורנשטיין וקליין סייעו לדיירים לטפל בדרישות העירייה ובכתב האישום שהוגש כנגד בעלי הדירות, זאת בשל ההזנחה שלו. החיזוק והתיקונים שנדרשו על ידי העירייה בוצעו באמצעות קבלן שבחרה הנציגות, בעוד היזם, שיכון ובינוי , שילם את עלות העבודות למרות שהנושא לא היה כלול בהסכם מול הדיירים.

עורכי הדין בורנשטיין וקליין מספרים כי "בעלי הדירות הקיימות יקבלו דירות גדולות ב-22 מ"ר לפחות מדירתם הנוכחית, כולל מרפסת שמש, מחסן וחניה תת-קרקעית. דירות התמורה יתפרסו על פני הקומות 19-3 בבניין החדש שייבנה. מדובר בסנונית ראשונה בצידו הצפוני של רחוב נחלת יצחק, והרחוב כולו עתיד להתחדש מתוך מטרה ליצור חזית מסחרית של כל הבניינים לרחוב והרחבת המדרכה. לבד מהחשיבות שבהתחדשות עירונית, התוכנית גם תתרום לסביבה בכך שתציע שטח פתוח רחב ידיים של כ-1.75 דונמים שישרת את דיירי הבניין והסביבה.

למרות שההסכם נוסח לפני כעשר שנים התעקשנו, לצד נציגות הדיירים, על ביצוע התאמות להסכם בדרך של גיבוש תוספת שבמסגרתה התחייבה החברה לממן לדיירים סך של 600 שקל לחודש לכל דייר למשך חמש שנים, עבור קרן תחזוקה, ערבות רישום, ערבות בדק ועוד"

שיתוף הפעולה מצד הנציגות והיזם הביא לכך ש-100% מהדיירים חתמו על ההסכם מייד לאחר אישור התב"ע החדשה, ולשמחתנו לא ננקטו הליכים משפטיים כנגד דיירים בפרויקט. נוסף על כך, למרות שההסכם נוסח לפני כעשר שנים התעקשנו, לצד נציגות הדיירים, על ביצוע התאמות להסכם בדרך של גיבוש תוספת שבמסגרתה התחייבה החברה לממן לדיירים סך של 600 שקל לחודש לכל דייר למשך חמש שנים, עבור קרן תחזוקה, ערבות רישום, ערבות בדק ועוד".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שיכון ובינויהתחדשות עירוניתנתי סיידוףהוועדה המקומית לתכנון ובנייהמשרד הרטבי, בורנשטיין, בסון ושות'הוועדה המחוזית לתכנון ובנייהפרויקט פרי מגדים נחלת יצחקעו"ד מירה בורנשטייןעו"ד יוסי קלייןפינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...