מנכ"לית מנהל התכנון דלית זילבר: "חוק ההסדרים עשה מהפכה ענקית בכך שביטל את ההקלות"; "נגדיל צפיפויות גם במגזר הכפרי וביישובים ערביים"

מנכ"לית מנהל התכנון דלית זילבר דיברה בשיחת "אחד על אחד" עם דני קושמרו, במסגרת אירוע פסגת הנדל"ן 2021 • עוד אמרה זילבר: "נסיים את 2022-2021 עם תכנון של כ-180,000 יחידות דיור"

שיתוף הכתבה
דלית זילבר, מנכ"לית מנהל התכנון, בפסגת הנדל"ן 2021 (יוסי אלטמן)דלית זילבר, מנכ"לית מנהל התכנון, בפסגת הנדל"ן 2021 (יוסי אלטמן)

מנכ"לית מנהל התכנון דלית זילבר, התאחרה היום לשיחת "אחד על אחד" עם דני קושמרו, מגיש N12, במסגרת פסגת הנדל"ן 2021 של מרכז הנדל"ן , ואמרה כי "למרות הקפאון וחוסר העברת התקציב בשנתיים האחרונות, מנהל התכנון עומד ביעדי התכנון. נוסף לתכנוןשל כ-520,000 יחידות דיור בשנתיים האחרונות, נסיים את 2022-2021 עם תכנון של כ-180,000 יחידות דיור נוספות בשטחים פתוחים ובמסגרת התחדשות עירונית ".

הפוקוס בהעברת התקציב הוא על שיפור איכות התכנון ולא ההיקפים. אנחנו במשבר תחבורתי ענקי ולכן כל התוכניות שלנו מוטות תחבורה ציבורית, במחוזות ירושלים ותל אביב וגם בבאר שבע, עם קידום הרכבת הקלה"

זילבר ציינה כי "הפוקוס בהעברת התקציב הוא על שיפור איכות התכנון ולא ההיקפים. אנחנו במשבר תחבורתי ענקי ולכן כל התוכניות שלנו מוטות תחבורה ציבורית, במחוזות ירושלים ותל אביב וגם בבאר שבע, עם קידום הרכבת הקלה".

זילבר התייחסה להעברת חוק ההסדרים וציינה כי "אישור חוק ההסדרים עשה מהפכה ענקית בכך שביטל את ההקלות. מעתה יש ודאות תכנונית וקיצור לוחות זמנים, וכמובן הטבה של הקשר בין התכנון לרישוי וזה יביא אותנו לעוד הישגים".

בנוסף מציינת זילבר כי מנהל התכנון מתמקד בתוכניות ראשונות מסוגן - בין היתר תמ"א 49, תוכנית אסטרטגית למערכת הבריאות בדגש על רפואה בקהילה, ל-30 שנה קדימה, תוכניות לאנרגיה מתחדשת ועוד. בנושא ההתחדשות העירונית אמרה זילבר כי "בעלי הבית בהתחדשות עירונית הם התושבים עצמם. שינוי אחוז אישור ההסכמה נכון, ואנחנו בעד שיהיה פינוי-בינוי מתחמי שמדבר על פרוגמה נכונה, תוספת של שטחי ציבור וקרבה לתחבורה ציבורית. ההתחדשות העירונית היא בראש מעיינינו".

מה שדחוף ובהול זה הציפוף במגזר העירוני, אך נגדיל צפיפויות גם במגזר הכפרי וביישובים ערביים. אנחנו כבר אחרי אישור תוכניות כוללניות לישובים ערביים. בישובים הללו התוכניות לא רק מדברות על ציפוף גבוה יותר, אלא בעיקר על חשיבות לצורכי ציבור באמצעות איחוד וחלוקה"

בהתייחס לציפוף האוכלוסייה המתוכנן ציינה זילבר כי "מה שדחוף ובהול זה הציפוף במגזר העירוני, אך נגדיל צפיפויות גם במגזר הכפרי וביישובים ערביים. אנחנו כבר אחרי אישור תוכניות כוללניות לישובים ערביים. בישובים הללו התוכניות לא רק מדברות על ציפוף גבוה יותר, אלא בעיקר על חשיבות לצורכי ציבור באמצעות איחוד וחלוקה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןהתחדשות עירוניתדלית זילברפסגת הנדל"ן 2021פינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...