לא רק בישראל: גם בארה"ב – שיאים ברכישות המשקיעים; 18.2% מהרכישות ברבעון השלישי: להשקעה

מספר הבתים שנרכשו על ידי משקיעים עלה ברבעון השלישי ב-10.1% • ברבעון המקביל אשתקד משקל המשקיעים מתוך סך הרכישות בארה"ב עמד על 11.2% בלבד

שיתוף הכתבה
רכישת דירות להשקעה בארה"ב (שאטרסטוק)רכישת דירות להשקעה בארה"ב (שאטרסטוק)

כמו בישראל, כך גם בארצות הברית: על פי נתוני הרבעון השלישי של השנה, פעילות המשקיעים באמריקה נמצאת בשיא. כפי שמגלה כתבת מגזין The Real Deal, נרכשו על ידי המשקיעים 90,215 בתים לאורך הרבעון השלישי – עלייה של 10.1% לעומת הרבעון השני, אך זהו לא הנתון המרשים או הבולט יותר מבין הנתונים הללו.

על פי נתוני הרבעון השלישי בענף המגורים, 18.2% מהבתים נרכשו על ידי משקיעים, במה שמהווה שיא חדש מבחינה זו. הסיבה לפעילות המתגברת מצד המשקיעים נעוצה, ככל הנראה, הן במחירים המאמירים של הבתים, והן בסיכויים לתשואה גבוהה הנובעים מכך

על פי נתוני הרבעון השלישי בענף המגורים, 18.2% מהבתים נרכשו על ידי משקיעים, במה שמהווה שיא חדש מבחינה זו. במגזין הניו יורקי מציינים כי הסיבה לפעילות המתגברת מצד המשקיעים נעוצה, ככל הנראה, הן במחירים המאמירים של הבתים, והן בסיכויים לתשואה גבוהה הנובעים מכך.

נציין כי ברבעון השני של השנה רכישותיהם של המשקיעים היוו 16.1% מסך הרכישות, ובתקופה המקבילה אשתקד, קרי ברבעון השלישי של 2020, רכישות אלו היוו 11.2% בלבד מכלל רכישות הבתים בארה"ב. אגב, כמות הבתים שנרכשו על ידי משקיעים ברבעון השלישי, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, מסמלת עלייה של יותר מ-80%. 

ההוצאות על רכישות בתים הסתכמו ב-63.6 מיליארד דולר – חמישה מיליארד דולר יותר מאשר ברבעון השני. המשקיעים שילמו, בממוצע, 438,770 דולר על בית ברבעון השלישי – מחיר הגבוה ביותר מ-120,000 דולר ממחירה החציוני של דירה בארה"ב. עוד מדווח בכתבה כי כ-77% מהרכישות של דירות בידי משקיעים נעשו במזומן.

74% מהבתים שנרכשו לאורך הרבעון השלישי בידי משקיעים היו בתי Single-Family – וזהו שיא חדש גם מבחינה זו; באטלנטה, בפיניקס ובשארלוט שיעור הרכישות של המשקיעים חצה את רף 30 האחוזים ברבעון החולף; דווקא ניו יורק היא אחת משתי הערים (לצד סן חוזה) שבה נרשמה ירידה בנתח המשקיעים מתוך כלל הרכישות, בהשוואה בין 2021 ל-2020

מעוניינים בנתונים נוספים? בבקשה: 74% מהבתים שנרכשו לאורך הרבעון השלישי בידי משקיעים היו בתי Single-Family – וזהו שיא חדש גם מבחינה זו; באטלנטה, בפיניקס ובשארלוט שיעור הרכישות של המשקיעים חצה את רף 30 האחוזים ברבעון החולף; בפרובידנס, רוד איילנד, הם היוו רק 5.4% מרכישות הבתים לאורך הרבעון. אגב, דווקא ניו יורק היא אחת משתי הערים (לצד סן חוזה) שבה נרשמה ירידה בנתח המשקיעים מתוך כלל הרכישות, בהשוואה בין 2021 ל-2020.

האם זהו שיא שאחריו תחל ירידה?

כידוע, אין כל דרך לדעת כיצד ינהג השוק בעתיד הנראה לעין, שכן הוא "אוהב" להפתיע אותנו בכל פעם מחדש, אך יש כבר מי שמשערים כי השיא אשר נרשם עכשיו הוא סימן לכך שהשוק דווקא עומד לקראת ירידה מסוימת והתקררות.

כך, בכתבת The Real Deal יש המציינים כי כבר כעת מתחילים לחוש ברגיעה, וכי גם העלייה במחירי הדירות מתחילה להתמתן. אם המצב הזה יימשך, כך הם טוענים, גם פעילותם של המשקיעים תלך ותצטמצם. היינו שמחים להחזיק בביטחון דומה באשר לשוק הישראלי, אך הוא סובל מ"מחלות" רבות שלא יאפשרו לו להתקרר, כך נראה, בעתיד הקרוב.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:The Real Dealמשקיע נדל"ןרכישת דירותנדל"ן בחו"ל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...