ביקורת פתע של מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, הובילה לצו הפסקת עבודה באתר בנייה במרכז הארץ

העילה: ביצוע עבודות הנדסיות באמצעות קבלן שאינו רשום כדין בפנקסי רשם הקבלנים. מנהלי האתר יוזמנו לשימוע. במידת הצורך ינקטו מעדים משמעתיים כנגד הקבלן שבנה שלא כדין.

שיתוף הכתבה
מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון אביעד פרידמן בביקורת פתע. קרדיט: משרד הבינוי והשיכוןמנכ"ל משרד הבינוי והשיכון אביעד פרידמן בביקורת פתע. קרדיט: משרד הבינוי והשיכון

הבוקר (יום ג') ביצעה יחידת האכיפה של רשם הקבלנים במשרד הבינוי והשיכון ביקורת פתע בכמה אתרי בנייה באזור המרכז. בביקורת לקח חלק גם מנכ"ל המשרד אביעד פרידמן, לצד ראש האגף, אילן אליהו.

באתר הבנייה נבנה בימים אלו בניין מגורים של 8 קומות וקומת מסחר, בשטח כולל של 7,000 מטר. במהלך הביקורת נמצא כי הקבלן המבצע את עבודות החיפוי במקום אינו מוכר כקבלן רישום במשרד השיכון. נוסף על כך, הקבלן המקורי שאמור היה לבצע את העבודות במתחם, עזב את המתחם ואינו בנמצא

במהלך הבוקר ביקרו השניים באתר בנייה של חברת "יעקב יהודה יזמות ושירותי מקרקעין" וחברת "בוני הארץ". באתר הבנייה נבנה בימים אלו בניין מגורים של 8 קומות וקומת מסחר, בשטח כולל של 7,000 מטר. במהלך הביקורת נמצא כי הקבלן המבצע את עבודות החיפוי במקום אינו מוכר כקבלן רישום במשרד השיכון. נוסף על כך, הקבלן המקורי שאמור היה לבצע את העבודות במתחם, עזב את המתחם ואינו בנמצא. בדיקת השילוט במקום, גילתה כי שם הקבלן מחוק בשלט.

בתום הביקור, הוציא עדי והב מפקח וחוקר בכיר במשרד הבינוי והשיכון צו הפסקת עבודה חתום בידי רשם הקבלנים. ממשרד הבינוי והשיכון נמסר, כי הקבלן יוזמן לשימוע במשרד, ובמידת הצורך, ינקטו צעדים משמעתיים נגד הקבלנים שבצעו את העבודות ללא רישום.

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון אביעד פרידמן: " משרד הבינוי והשיכון רואה בחומרה רבה את הליקויים באתרי הבנייה, הביקור היום הבהיר כי ישנם קבלנים ויזמים המתעלמים מהכללים שנועדו להבטיח את בטיחות האתר והעבודות המתקיימות בו.

החלטתי כי אצטרף לפחות פעם בחודש לביקורות  מסוג זה כשהמטרה היא להגיע למקום שבו הכל יהיה לפי הכללים. נמשיך ונפעל בכל האמצעים על מנת לוודא שכל אתר בנייה במדינה מתופעל ע"י קבלן רשום ומנוהל כראוי, מדובר בחיי אדם והעסקת קבלן שאינו רשום פוגעת בזכויות מי שרשום ופועל כחוק"

אני מאמין כי ביצוע עבודות בנייה לפי הכללים היא הבסיס לאתר בנייה טוב ובטיחותי עבור העובדים בו, עבור האוכלוסייה באזור ועבור הדיירים העתידיים שיגורו במבנים. החלטתי כי אצטרף לפחות פעם בחודש לביקורות  מסוג זה כשהמטרה היא להגיע למקום שבו הכל יהיה לפי הכללים. נמשיך ונפעל בכל האמצעים על מנת לוודא שכל אתר בנייה במדינה מתופעל ע"י קבלן רשום ומנוהל כראוי, מדובר בחיי אדם והעסקת קבלן שאינו רשום פוגעת בזכויות מי שרשום ופועל כחוק".  


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד הבינוי והשיכוןרשם הקבלניםאביעד פרידמןאילן אליהואגף האכיפה רשם הקבלניםעדי והביעקב יהודה יזמות ושירות מקרקעיןבוני הארץ
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...