לראשונה: פארק הייטק במגזר הערבי – כ-40 דונם לשיווק באזור התעשייה נצרת

על פי ההערכות, אזור התעשייה יספק כ-200 מקומות עבודה חדשים • במקביל, החל שלב ג' בשיווק מגרשים לתעשייה ולמלאכה בכפר כנא הסמוכה לעיר נצרת

שיתוף הכתבה
השרה אורנה ברביבאי (אתר הכנסת)השרה אורנה ברביבאי (אתר הכנסת)

היסטוריה במגזר הערבי: מנהל אזורי תעשייה במשרד הכלכלה והתעשייה הודיע לראשונה על הקמת פארק הייטק במגזר הערבי, באזור התעשייה נצרת. הפארק ישמש להקמת מפעלי תעשייה בדגש על תעשייה עילית, והשטח לשיווק יעמוד על כ-40 דונם נטו. על פי ההערכות צפויים להיות מועסקים בו כ-200 עובדים.

"המשרד סיים את עבודות התכנון ונמצא לקראת התחלת עבודות הפיתוח הראשוני", נכתב בהודעת משרד הכלכלה והתעשייה. "תקציב הפרויקט, שכולל תכנון וביצוע עבודות, מוערך בכ-21 מיליון שקל, ושיווק הקרקעות יחל ברבעון האחרון של שנת 2022".

כ-11% מקרב המועסקים הערבים במשק עוסקים בתעשייה המסורתית, כ-16% במסחר ושירותים, כ-17% בתחום הבינוי, כ-6% בתחומי אירוח ואוכל ורק כ-2% מועסקים בתחום ההייטק, על אף שבשנים האחרונות חל גידול משמעותי במספר העובדים הערבים בענף

אזור ההייטק החדש מיושם בהמשך לנתוני דו"ח ההמלצות של הוועדה הבין-משרדית לקידום חדשנות והייטק בחברה הערבית, בהובלת משרד הכלכלה והתעשייה. על פי הדו"ח, כ-11% מקרב המועסקים הערבים במשק עוסקים בתעשייה המסורתית, כ-16% במסחר ושירותים, כ-17% בתחום הבינוי, כ-6% בתחומי אירוח ואוכל ורק כ-2% מועסקים בתחום ההייטק, על אף שבשנים האחרונות חל גידול משמעותי במספר העובדים הערבים בענף.

עוד מצוין בדוח כי "חריגה בנוף בתוך החברה הערבית היא העיר נצרת, שם נוצר עם השנים, בהתפתחות הדרגתית, אקוסיסטם מקומי שמשך אליו חברות עסקיות, עמותות ועוד בתחום ההייטק. להתפתחות האקוסיסטם בנצרת השלכות חיוביות על העיר, מבחינת משיכת מעסיקים לעיר, גידול ביזמות המקומית ועלייה בשיעורי התעסוקה בענף ההייטק שמביאים לגידול בהכנסות הממוצעות למשק בית בעיר".

בנצרת נוצר עם השנים אקוסיסטם מקומי שמשך אליו חברות עסקיות, עמותות ועוד בתחום ההייטק. להתפתחות האקוסיסטם בנצרת השלכות חיוביות על העיר, מבחינת משיכת מעסיקים לעיר, גידול ביזמות המקומית ועלייה בשיעורי התעסוקה בענף ההייטק שמביאים לגידול בהכנסות הממוצעות למשק בית בעיר"

זוהי לא הבשורה הנוספת מכיוון משרד הכלכלה והתעשייה בכל הנוגע למגזר הערבי: לאחרונה החל שיווק מגרשים לתעשייה ומלאכה במגזר הערבי באזור התעשייה כפר כנא שלב ג'. מנהל אזורי תעשייה מבצע באזור התעשייה עבודות לצורך שיווק מגרשים, והיקף העבודות נאמד בכ-23 מיליון שקל. בסבב זה ישווקו עשרה מגרשים בשלב ג', בשיטת "צפי לעודף ביקושים על היצע", בשטח של כ-47 דונם. אזור התעשייה צפוי לספק תעסוקה לכ-500 עובדים.

רן קויתי, מנהל מנהל אזורי תעשייה במשרד הכלכלה והתעשייה: "קידום החדשנות וההייטק בחברה הערבית מהווה מפתח לצמצום פערים ולפיתוח כלכלי בישראל. השתלבותה של החברה הערבית בענף תגדיל את תרומתה כחברה חדשנית, יצרנית ויציבה, ובמקביל תקדם את ענף החדשנות וההייטק שהינו ה'קטר' של המשק הישראלי. לצד זה, הצורך העצום בקרקעות להקמת מפעלי תעשייה ומלאכה במגזר הערבי הביא את מנהל אזורי תעשייה להכשרת אזור כפר כנא שלב ג' לשיווקים".

השתלבותה של החברה הערבית בענף תגדיל את תרומתה כחברה חדשנית, יצרנית ויציבה, ובמקביל תקדם את ענף החדשנות וההייטק שהינו ה'קטר' של המשק הישראלי. לצד זה, הצורך העצום בקרקעות להקמת מפעלי תעשייה ומלאכה במגזר הערבי הביא את מנהל אזורי תעשייה להכשרת אזור כפר כנא שלב ג' לשיווקים"

שרת הכלכלה והתעשייה, אלופה (במיל') אורנה ברביבאי: "פארק ההייטק בנצרת הוא צעד נוסף לשילוב מאות עובדים במגוון משרות שירחיבו את האפשרויות עבור תושבי האזור למציאת עבודה איכותית".

סגן השרה, ח"כ יאיר גולן: "אזורי התעשייה בנצרת ובכפר כנא יבטיחו את פרנסתם של משפחות רבות באזור, וזו בדיוק הדרך להוריד את אחוז הפשיעה במגזר הערבי, לייצר אמון הדדי, להבטיח תעסוקה של נשים וצעירים ולממש מדיניות צודקת של שוויון לאזרחים. הקמת אזורי התעשייה בנצרת וכפר כנא תהווה מודל עבור החלטת ממשלה לטובת החברה הדרוזית והצ'רקסית. משרד הכלכלה ימשיך לפעול למען פיתוח אזורי, כלכלי וחברתי של כל אזרחי ישראל".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד הכלכלה והתעשייהאורנה ברביבאייאיר גולןרן קויתימנהל אזורי תעשייה במשרד הכלכלה והתעשייההייטקעיריית נצרת
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...