החלה עבודת גיבושן של שתי תוכניות התחדשות עירונית בקריית עקרון – עם 549 יח"ד חדשות

מדובר בשני מתחמים לפינוי-בינוי – "מתחם הצעירים" שיציע 350 יחידות דיור חדשות, ומתחם "הרצל ויצמן" שיציע עוד 199 יח"ד חדשות • כיום קיימות בשני המתחמים 192 יחידות דיור

שיתוף הכתבה
קריית עקרון לאחר התרחבותה (ארמון אדריכלים)קריית עקרון לאחר התרחבותה (ארמון אדריכלים)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז הודיעה על הכנת שתי תוכניות התחדשות עירונית ביישוב קריית עקרון הסמוך לרחובות, במקביל לפרסום הודעות לפי סעיפים 77 ו-78 לחוק התכנון והבנייה, בשני המתחמים: "מתחם הצעירים" ומתחם "הרצל ויצמן".

מתחם הצעירים חולש על שטח של כ-14 דונם. בימים אלו מקדמת המועצה המקומית קריית עקרון, בשיתוף הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, תוכנית מפורטת להתחדשות עירונית במתחם, לשיפור ולשדרוג המרחב העירוני במתחם, תוך החלפת כ-120 יחידות דיור קיימות בכ-350 יחידות דיור חדשות, באמצעות תהליכים של פינוי-בינוי. נוסף על כך, מציעה התוכנית תוספת של שטחי מסחר, מבני ציבור ושטחים ציבוריים פתוחים.  

מתחם הרצל ויצמן, אשר חולש על שטח של כשמונה דונמים, מגובש גם הוא לכדי תוכנית מפורטת על ידי המועצה המקומית והרשות להתחדשות עירונית. גם כאן מדובר על תוכנית פינוי-בינוי, שתאפשר החלפת כ-72 יחידות דיור קיימות בכ-199 יחידות דיור חדשות. גם כאן מוצעים שטחי מסחר, שימושים למבנים ולמוסדות ציבור ושטחים ציבוריים פתוחים.

הוצאת היתרי בנייה מכוח תוכניות תקפות בתחום תוכנית זו, בזמן קידום התכנית במוסדות התכנון עלולה לפגוע בישימותם של תהליכי פינוי-ובינוי שהם מטרת התוכנית המרכזית. בהתאם לכך, מבקשת הרשות המקומית מהוועדה לפרסם הודעה בדבר הכנת תוכנית ולקבוע תנאים והגבלות להוצאת היתרי בנייה"

בשתי ההודעות, עבור שני המתחמים, נכתב כי "הוצאת היתרי בנייה מכוח תוכניות תקפות בתחום תוכנית זו, בזמן קידום התכנית במוסדות התכנון עלולה לפגוע בישימותם של תהליכי פינוי-ובינוי שהם מטרת התוכנית המרכזית. בהתאם לכך, מבקשת הרשות המקומית מהוועדה לפרסם הודעה בדבר הכנת תוכנית ולקבוע תנאים והגבלות להוצאת היתרי בנייה".

התנאים וההגבלות בשני המתחמים זהים למדי: לא יינתנו היתרי בנייה מכוח תוכניות מאושרות בתחום המקרקעין הכלולים בתוכנית, לרבות מכוח תמ"א 38 ; על אף האמור לעיל, רשות הרישוי רשאית להתיר שיפוץ, תחזוקה, וחיזוק של מבנים קיימים לצורך בטיחות או הנגשה ללא תוספת שטחי בנייה וללא הקלות; תוקף התנאים הינו שלוש שנים או עד להפקדת התוכנית, לפי המוקדם מביניהם.

לא יינתנו היתרי בנייה מכוח תוכניות מאושרות בתחום המקרקעין הכלולים בתוכנית, לרבות מכוח תמ"א 38 ; על אף האמור לעיל, רשות הרישוי רשאית להתיר שיפוץ, תחזוקה, וחיזוק של מבנים קיימים לצורך בטיחות או הנגשה ללא תוספת שטחי בנייה וללא הקלות

הכנת שתי התוכנית הללו מבשרת על עוד התקדמות בפיתוח ובהתרחבות היישוב. נזכיר כי במאי האחרון אושרה על ידי הוותמ"ל תוכנית ההתרחבות לקריית עקרון, אשר מוסיפה 3,900 יחידות דיור חדשות ליישוב, זאת לצד 500 יחידות לדיור מוגן. כיום מתגוררים ביישוב כ-11,000 תושבים.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתהרשות הממשלתית להתחדשות עירוניתותמ"לסעיפים 77 ו-78 לחוק התכנון והבנייההוועדה המחוזית לתכנון ובנייהקריית עקרוןהמועצה המקומית קריית עקרוןפינוי בינוי היתר בנייה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...