חברת GES רוכשת את מתקן ההתפלה באשדוד: זכתה במכרז לאחר שהציעה 909 מיליון שקל

מדובר במתקן התפלה שמסוגל לייצר עד 100 מיליון קוב בשנה – אחד מחמישה מתקנים הפועלים לאורך הים התיכון • "הצלחת המכרז תביא לתיקון הכשלים שליוו את הקמתו ואת שיקומו של המתקן"

שיתוף הכתבה
מתקן התפלת מים בשורק (יח"צ)מתקן התפלת מים בשורק (יח"צ)

חברת GES היא הזוכה במכרז לרכישת מתקן התפלת מי הים באשדוד. כך קבעה היום (ד') ועדת המכרזים הייעודית, בראשות מנכ"ל חברת מקורות אלי כהן ובסיוע מנהלת ההתפלה. חברת GES הציעה כ-909 מיליוני שקלים עבור המתקן, והוא יועבר לחזקתה לאחר קבלת כלל האישורים הרגולטורים והפיננסיים שנדרשים בהליך זה.

עם השלמת המכירה לידיה של הזוכה, יגדל חלקו של השוק הפרטי בתחום התפלת מי שתייה לכ-600 מיליון קוב בשנה, שהם כ-90% מכלל הביקוש של מים שפירים בקרב משקי הבית

במשרד האוצר מציינים כי עם השלמת המכירה לידיה של הזוכה, יגדל חלקו של השוק הפרטי בתחום התפלת מי שתייה לכ-600 מיליון קוב בשנה, שהם כ-90% מכלל הביקוש של מים שפירים בקרב משקי הבית.

מתקן ההתפלה באשדוד התחיל לפעול בשנת 2016 והוא אחד מחמשת מתקני ההתפלה הגדולים שהוקמו לאורך חופי הים התיכון, ולו יכולת הפקה של עד 100 מיליון קוב בשנה. "כיום המתקן מספק מים בהתאם לתוכנית הייצור המאושרת לו, והמתקן יועבר ל-GES כשהוא עומד ביעדי הייצור השנתיים", כך בהודעת המשרד.

"הליך המכירה בוצע כחלק מהרפורמה הארגונית שאושרה בממשלה לפני כשנתיים, והיא צפויה לחזק את מבנה ההון של מקורות. היציאה למכרז נרשמה בתחילת 2020, לאחר עבודה מאומצת ומשותפת של חברת מקורות עם נציגי החשב הכללי, רשות המים והגורמים המממנים, ומי שהוביל מטעם מקורות את הליך ההחלטה על המכירה והמו"מ מול הגורמים הפיננסים הוא יו"ר דירקטוריון מקורות היוצא, מרדכי מרדכי".

מרדכי: "מבחינתי מדובר בסגירת מעגל ובסוג של מתנת פרידה שאני משאיר כאן, עוזב את חברת מקורות כשהיא נמצאת במקום נכון יותר, מדויקת יותר בפעילותה ופנויה לקדם פרויקטים לפיתוח משק המים בישראל. 

כשהגעתי לחברה גורלו של המתקן לא היה ברור, ומציאת פשרות בין הגופים המממנים, היזמים, קבלן ההקמה וגורמי הממשלה, כאלו שהובילו בסופו של יום למכירה המוצלחת של המתקן, היוו אתגר של ממש. התמורה בעד המכירה תתרום לאיתנותה הפיננסית של מקורות ותושקע בחזרה בפיתוח משק המים". 

כשהגעתי לחברה גורלו של המתקן לא היה ברור, ומציאת פשרות בין הגופים המממנים, היזמים, קבלן ההקמה וגורמי הממשלה, כאלו שהובילו בסופו של יום למכירה המוצלחת של המתקן, היוו אתגר של ממש. התמורה בעד המכירה תתרום לאיתנותה הפיננסית של מקורות ותושקע בחזרה בפיתוח משק המים"

החשב הכללי, יהלי רוטנברג: "הצלחת המכרז מהווה אבן דרך חשובה ביישום החלטת הממשלה לקידום האיתנות הפיננסית של מקורות. שיתוף הפעולה בין החשב הכללי, מקורות ורשות המים הביא להצלחה משמעותית במכרז המכירה, אשר תתרום למשק המים, וזאת לצד יתר מתקני ההתפלה המוצלחים שהוקמו בשיטת PPP".

יו"ר רשות המים, גיורא שחם: "הצלחת המכרז תביא לתיקון הכשלים שליוו את הקמתו ואת שיקומו של המתקן. בכך תהיה תרומה ליציבות משק המים. זה נדבך נוסף בהצלחת פרויקטי ההתפלה, שמאפשרים למשק המים לספק מים באמינות מרבית ובאיכות מתאימה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הוועדה הבין-משרדית להתפלת מי יםמשרד האוצררו"ח יהלי רוטנברגגיורא שחםמקורותרשות המיםGESמרדכי מרדכי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...