אטריום האירופית מתמזגת עם גזית גלוב; החברה האם תשלם כ-4.1 מיליארד שקל

אטריום מתמזגת, הלכה למעשה, עם חברה בת אחרת של גזית גלוב – במהלך שמסתכם בפועל (בהנחת חלוקת דיבידנד מצד אטריום) בכ-314 מיליון אירו • "צעד משמעותי ביישום האסטרטגיה העסקית של החברה"

שיתוף הכתבה
מנכ"ל אטריום, ליעד ברזילי (דן כהן)מנכ"ל אטריום, ליעד ברזילי (דן כהן)

חברת הבת של גזית גלוב , אטריום (Atrium European Real Estate Limited) מתמזגת עם החברה האם: גזית גלוב דיווחה הבוקר (ב') כי בהמשך להגשת הצעת מיזוג מטעם החברה לדירקטוריון אטריום בתחילת אוגוסט האחרון, התקשרה חברה בת בבעלותה המלאה של גזית גלוב בהסכם מיזוג. 

חברת הבת תרכוש את כל מניות אטריום שאינן בבעלות גזית גלוב , כ-25% מהון המניות של אטריום, וזאת במחיר של 63.3 אירו למניה ובתמורה כוללת מוערכת של כ-376 מיליון אירו, שהם כ-4.1 מיליארד שקל, שתשולם כולה במזומן. "סך התמורה המוערכת הינו בהתאם להון המניות המונפק של אטריום הידוע כיום לחברה"

על פי ההסכם, חברת הבת תרכוש את כל מניות אטריום שאינן בבעלות גזית גלוב , כ-25% מהון המניות של אטריום, וזאת במחיר של 63.3 אירו למניה ובתמורה כוללת מוערכת של כ-376 מיליון אירו, שהם כ-4.1 מיליארד שקל, שתשולם כולה במזומן. "סך התמורה המוערכת הינו בהתאם להון המניות המונפק של אטריום הידוע כיום לחברה", כך בהודעתה של גזית גלוב לרשות לניירות ערך.

"המחיר המוצע יותאם לחלוקת דיבידנד מיוחד שבכוונת אטריום לחלק, בסך 0.6 אירו למניה. סך התמורה הכוללת שעל החברה לשלם במסגרת העסקה מסתכם בכ-314 מיליון אירו, בהנחת
חלוקת הדיבידנד המיוחד במלואו לבעלי מניות המיעוט.

אם יושלם המיזוג, גזית גלוב תהיה בעלת כל הון המניות של אטריום (בעקיפין), אטריום תהפוך לחברה פרטית ומניותיה יימחקו מן המסחר בבורסות של וינה ושל אמסטרדם. אגרות החוב של אטריום ימשיכו להיסחר בבורסה של לוקסמבורג".

עוד צוין בהודעה כי המחיר המוצע משקף פרמיה של כ-23.9% ביחס למחיר מניית אטריום ב-30.7.2021, שהוא יום המסחר האחרון טרם פרסום הצעת המיזוג המקורית של החברה מתחילת אוגוסט; משקף פרמיה של כ-22.3% ביחס למחיר הממוצע המשוקלל של מניית אטריום ב-30 הימים שקדמו למועד ההצעה המקורית; ומשקף פרמיה של כ-23.9% למחיר הממוצע המשוקלל של מניית אטריום ב-90 הימים שקדמו למועד ההצעה המקורית. 

מניות אטריום מוחזקות בידי חברות בת בבעלותה המלאה של החברה. נכון ליום 30 ביוני 2021 החזיקה אטריום ב-26 נכסים בשטח להשכרה של כ-809,000 מ"ר, וסך המאזן של אטריום עמד על כ-3.35 מיליארד אירו". נזכיר כי לפני שבועיים הודיעה אטריום על רכישת 650 יח"ד בפולין, תמורת כ-53 מיליון אירו

"אטריום הינה חברה בת של החברה, שמניותיה נסחרות בבורסה של וינה, אוסטריה, ובבורסה של אמסטרדם, הולנד", נכתב עוד בהודעה. "מניות אטריום מוחזקות בידי חברות בת בבעלותה המלאה של החברה. נכון ליום 30 ביוני 2021 החזיקה אטריום ב-26 נכסים בשטח להשכרה של כ-809,000 מ"ר, וסך המאזן של אטריום עמד על כ-3.35 מיליארד אירו". נזכיר כי לפני שבועיים הודיעה אטריום על רכישת 650 יח"ד בפולין, תמורת כ-53 מיליון אירו.

"רכישת יתרת מניות אטריום שבידי הציבור נעשית בדרך של מיזוג לפי חוק החברות באי Jersey, שבו התאגדה אטריום", מוסיפה לעדכן גזית גלוב . "על אף שעל פי הדין האמור המיזוג כפוף לקבלת אישור בעלי המניות של אטריום, ברוב מיוחד של שני שלישים מקרב כל בעלי המניות המשתתפים בהצבעה, במסגרת הסכם המיזוג הוסכם כי השלמת המיזוג תותנה גם בקבלת אישור רוב מקרב בעלי מניות המיעוט של אטריום שישתתפו בהצבעה. בכוונתה של אטריום לקיים את אסיפת בעלי המניות במהלך חודש דצמבר 2021.

הסכם המיזוג נחתם לאחר שוועדה בלתי תלויה של דירקטוריון אטריום המליצה פה אחד לבעלי מניות המיעוט באטריום להיענות להצעת חברת הבת לרכוש את מניותיהם, במחיר המוצע. עסקת המיזוג מותנית בתנאים מתלים מקובלים, והשלמתה המלאה צפויה במהלך הרבעון הראשון של 2022"

הסכם המיזוג נחתם לאחר שוועדה בלתי תלויה של דירקטוריון אטריום המליצה פה אחד לבעלי מניות המיעוט באטריום להיענות להצעת חברת הבת לרכוש את מניותיהם, במחיר המוצע. עסקת המיזוג מותנית בתנאים מתלים מקובלים, והשלמתה המלאה צפויה במהלך הרבעון הראשון של 2022".

עד למועד השלמת המיזוג יחולק לבעלי המניות של אטריום (לרבות חברות בת של החברה) דיבידנד בסכום המשקף את החלק היחסי של ה-AFFO של אטריום בגין התקופה שממועד חתימת הסכם המיזוג ועד למועד השלמתו. לאחר קבלת אישור בעלי מניות אטריום למיזוג ולפני השלמת עסקת המיזוג, בכוונת אטריום לחלק לכל בעלי מניותיה (לרבות לחברות הבת של החברה) דיבידנד מיוחד, כאמור, בסך של 0.6 אירו למניה. המחיר המוצע יופחת בסכום הדיבידנד המיוחד.

ב-2019 ניסתה גזית גלוב לרכוש את אטריום – אך בעלי המניות התנגדו

המהלך שמבצעת כעת גזית גלוב מתבצע ברקע מהלך קודם שניסתה לבצע החברה – רכישת אטריום תמורת 2.2 מיליארד שקל, ביולי 2019. החברה הודיעה אז על כוונתה לרכוש את החברה הבת, אך באספת בעלי המניות שלה המהלך לא אושר.

כעת נראה כי המהלך יצא אל הפועל, ובגזית גלוב מציינים את חשיבותו הרבה: "הגדלת ההחזקה באטריום ומחיקת מניותיה מן המסחר מהווים צעד משמעותי ביישום האסטרטגיה העסקית של החברה, להפיכתה לחברה תפעולית ולהגדלת שיעור רכיב הנדל"ן הפרטי תוך התמקדות בנכסים דומיננטיים בערים מרכזיות, כמו גם כניסה משמעותית לתחום הנדל"ן להשכרה למגורים. 

לאחר השלמת עסקת המיזוג עם החברה הבת צפוי סך הנכסים בהחזקה פרטית של חברת גזית גלוב לגדול בכ-2.7 מיליארד אירו (כ-10.5 מיליארד שקל), ולהוות כ-84.5% מסך שווי הנכסים שלה (סולו מורחב)"

לאחר השלמת עסקת המיזוג עם החברה הבת צפוי סך הנכסים בהחזקה פרטית של חברת גזית גלוב לגדול בכ-2.7 מיליארד אירו (כ-10.5 מיליארד שקל), ולהוות כ-84.5% מסך שווי הנכסים שלה (סולו מורחב)".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אטריוםגזית גלובליעד ברזיליחיים כצמןהרשות לניירות ערךמיזוג
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...