הוותמ"ל הפקידה את תמל/2033 – 530 יח"ד ו-8,000 מ"ר שטחי מסחר ותעסוקה בשכונת שעריים ברחובות

התוכנית, בדרום רחוב הרצל, "תרחיב את ההמשכיות התפקודית של הרחוב גם באזור הדרומי, תגדיל את השירותים לחלק זה של העיר ותיתן ערך מוסף לתושבי השכונה כולה"

שיתוף הכתבה
הדמיית תוכנית שעריים ברחובות (עדי קרמר, studioka)הדמיית תוכנית שעריים ברחובות (עדי קרמר, studioka)

הוותמ"ל החליטה היום (ד') על הפקדת תמל/2033 – תוכנית להתחדשות עירונית במתווה פינוי-בינוי בשכונת שעריים שבלב הוותיק של רחובות. התוכנית, המקודמת על ידי עיריית רחובות, "תהיה מנוף להתחדשות עירונית במרכז העיר, ותייצר דופן פעילה ודומיננטית לרחוב הרצל בחלקו הדרומי, שתכלול מגורים בעירוב שימושים (מסחר, תעסוקה ושימושים ציבוריים), שטחים פתוחים ושימור", כך בהודעה שיצאה היום.

התוכנית מציעה 530 יח"ד חדשות, "תוך מקסום וייעול השימוש בקרקע לטובת ההתחדשות", על פי מנהל התכנון . "מקום התוכנית, על רחוב הרצל, הציר המרכזי בעיר, מאפשר לייצר אינטנסיביות שמאפיינת בינוי לאורך צירי מתע"ן. רחוב הרצל צפוי להשתדרג ולהגדיל משמעותית את ההיצע לתחבורה ציבורית, בדמות נת"צ לאורכו, שיוקם במסגרת פרויקט ה'מהיר לעיר' ובדמות קו המטרו המתוכנן לעבור לאורכו".

תוכנית להתחדשות עירונית בשכונת שעריים שברחובות הדמייהתוכנית להתחדשות עירונית בשכונת שעריים שברחובות הדמייה

התוכנית מציעה בינוי על רחוב הרצל, הכולל קומות מסד ומעליהן מגדלי מגורים בגבהים שונים, כיכר ציבורית משולבת בבניין לשימור – המבנה ששימש את רב השכונה - שימושים לצורכי ציבור ושצ"פ גדול. המתחם הוא חלק משכונת שעריים, אחת השכונות הוותיקות ברחובות, אשר חלקים ממנה לא התפתחו זה עשורים רבים. במתחם חלקות חקלאיות צרות וארוכות, וכן מבנה מגורים צמוד קרקע בודד בכל חלקה. נוסף על כך, קיים במתחם מבנה אחד בבנייה מרקמית בן 12 יח"ד. מתכנן התוכנית הוא אדריכל איציק פרנס ממשרד גבירצמן, כנף, פרנס.
 
"רחוב הרצל, שבחלקו הצפוני מאופיין בדפנות פעילות שמהוות סביבה אטרקטיבית למסחר, בילוי ומגורים, המסייעים לכלכלה העירונית, מאבד את אופיו האינטנסיבי ככל שממשיכים דרומה", מספרים במנהל התכנון. "התוכנית, אשר תואמת את עקרונות תוכנית המתאר ללב העיר רחובות (המקודמת בימים אלו), תרחיב את ההמשכיות התפקודית של הרחוב גם בחלקו הדרומי, תגדיל את השירותים לחלק זה של העיר ותיתן ערך מוסף לתושבי השכונה כולה".

במסגרת התוכנית יפונו 46 צמודי הקרקע ו-12 הדירות שבבניין הקיים במתחם, ובמקומם יוקמו שבעה מגדלים בני 25-22 קומות. תחת קומות המגורים מוצעות שלוש קומות מסד המשכיות אשר יכללו קומה מסחרית, קומה של שטחי תעסוקה, ומעליה חצי קומה של שימושים ציבוריים

במסגרת התוכנית יפונו 46 צמודי הקרקע ו-12 הדירות שבבניין הקיים במתחם, ובמקומם יוקמו שבעה מגדלים בני 25-22 קומות. תחת קומות המגורים מוצעות שלוש קומות מסד המשכיות אשר יכללו קומה מסחרית, קומה של שטחי תעסוקה, ומעליה חצי קומה של שימושים ציבוריים אשר יכילו גני ילדים, מעונות יום ושימושים נוספים. 

גג קומת התעסוקה יאפשר יצירת חצרות לשימושים הציבוריים, אשר ייהנו מאור השמש ומהאוויר הפתוח. קומות המסד ייצרו חזית פעילה ורציפה לרחוב הרצל, "באופן שישביח את המרחב הציבורי". קומות המגורים שמעליהן יהיו בנסיגה.

התוכנית תאפשר גם את ביצוע התוכנית להרחבת רחוב הרצל, הכוללת הרחבת מדרכות ושיפור פני הרחוב. נוסף על כך מרחיבה התוכנית את הרחובות הסובבים את המתחם: סעדיה גאון, מוגזח וזקס, אשר כבר כיום אינם מסוגלים לשרת כראוי את מכלול משתמשי הדרך, ובמסגרת התוכנית יורחבו ל-15 מטר.

הפארק יתוכנן באופן אינטנסיבי ומגוון וגם יתרום למערך ניהול מי הנגר באמצעות בריכה לאיגום ו-ויסות מי נגר אשר מתוכננת בצפונו. הבריכה תסייע בהשהיית מי הנגר, ועודפי מי נגר יעברו מהבריכה דרך 'נחל עירוני' אשר יהיה חלק מהפיתוח של הפארק"

במרכז המתחם מוצע פארק אשר ישרת את תושביו ואת תושבי האזור. "הפארק יתוכנן באופן אינטנסיבי ומגוון וגם יתרום למערך ניהול מי הנגר באמצעות בריכה לאיגום ו-ויסות מי נגר אשר מתוכננת בצפונו. הבריכה תסייע בהשהיית מי הנגר, ועודפי מי נגר יעברו מהבריכה דרך 'נחל עירוני' אשר יהיה חלק מהפיתוח של הפארק ויוביל מים למערכת הניקוז העירונית. מדרום לפארק מוצע מגרש לצורכי ציבור אשר ניתן להקים בו מבנה קהילתי לצורכי התושבים.

התוכנית כוללת סבסוד של עלויות התחזוקה לתושבים החוזרים למתחם למשך חמש שנים. למרות אתגרי תקופת הקורונה, צוות התכנון והעירייה ניהלו את תהליך שיתוף הציבור באמצעות מפגשים באוויר הפתוח וב'זום', ובאמצעות שאלונים שנשלחו לבתים.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןהתחדשות עירוניתעיריית רחובותותמ"לשכונת שערייםאדריכל איציק פרנסמשרד גבירצמן, כנף, פרנסעדי קרמרstudiokaפינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...