המכרז למלונאות ומגורים ברכסים שווק בהצלחה: גשם החזקות היא הזוכה - תמורת כ-16.5 מיליון שקל

המכרז למלונאות ומגורים ברכסים שווק בהצלחה: גשם החזקות היא הזוכה - תמורת כ-16.5 מיליון שקל

שיתוף הכתבה
רכסים ממעוף הציפור (Google Maps)רכסים ממעוף הציפור (Google Maps)

נסגר בהצלחה המכרז המשלב שטחי מלונאות ומגורים ביישוב החרדי רכסים שליד חיפה: אתמול (ד') הכריזה ועדת המכרזים של רשות מקרקעי ישראל על הזוכה – חברת גשם החזקות , אשר הייתה היחידה שהגישה הצעה למכרז. היא תשלם בסך הכול כ-16.5 מיליון שקל, כולל הוצאות פיתוח.

החברה הגישה הצעה בסך 8,181,818 שקל – גבוהה אך במעט ממחיר המינימום שנקבע, על סך של 8,108,502 שקל. ההצעה אף נמוכה משמעותית ממחיר השומה שנקבע למגרש במסגרת המכרז: 17,820,884 שקל. הוצאות הפיתוח שתשלם החברה עומדות על סכום של 8,366,104 שקל.

כפי שפרסמנו כאן בשבוע שעבר, מדובר במכרז של רמ"י ומשרד התיירות, בשטח של 8,852 מ"ר, שעליו יוקמו 200 חדרי מלון ועוד 80 יחידות דיור למגורים. זהו מכרז פומבי לרכישת זכויות חכירה למלונאות, למסחר ולמגורים ביישוב רכסים, המציע חוזה חכירה ל-98 שנים, עם אופציה להארכה לעוד 98 שנים.

החברה הזוכה מוסרת כי יחידות הדיור בפרויקט  מתוכננות סביב חלל ציבורי פתוח הפונה לנוף השדות, בריכת שחייה חיצונית המשתרעת על פני 250 מ"ר, ליד מגרש רב תכליתי ובריכת שחייה פנימית מחוממת. "גג המלון יכלול 2,200 מ"ר שטחי מסחר, ומתחת למלון - חניון תת-קרקעי בן שתי קומות שישרת את באי המתחם, נוסף על בעלי דירות המגורים".

זהו המכרז הראשון שמשווק בהצלחה בייעוד מלונאות ביישוב החרדי: לאורך השנים פורסמו שלושה מכרזים נוספים בייעוד זה, כולל שניים שפורסמו עוד בשנת 2001, אך כולם נסגרו ללא כל זוכים. עוד נציין כי בשלושת המכרזים הללו הוצאות הפיתוח היו נמוכות משמעותית מאלו שבהן תחויב גשם החזקות כעת

נציין כי זהו המכרז הראשון שמשווק בהצלחה בייעוד מלונאות ביישוב החרדי: לאורך השנים פורסמו שלושה מכרזים נוספים בייעוד זה, כולל שניים שפורסמו עוד בשנת 2001, אך כולם נסגרו ללא כל זוכים. עוד נציין כי בשלושת המכרזים הללו הוצאות הפיתוח היו נמוכות משמעותית מאלו שבהן תחויב גשם החזקות כעת: המרכז האחרון, בשנת 2019, כלל הוצאות פיתוח בסך של 6,703,639 שקל, ובמכרזים בשנת 2001 הוצאות הפיתוח היו נמוכות משלושה מיליון שקל.

המכרז ששווק כעת פורסם לראשונה בפברואר 2021, בתקופת דעיכתה הראשונה של הקורונה, וסימל במשהו את התאוששותו המיוחלת של ענף התיירות בארץ – התאוששות שנמשכת עדיין בימים אלו. מנהל רמ"י, יעקב (ינקי) קוינט הגדיר את המכרז בעת פרסומו כ"מכרז חשוב שנועד לחזק את היישוב החרדי רכסים".

המכרז הוא חלק מתוכנית המתאר לרכסים, שאושרה בפברואר 2020 וחולשת על כ-3,276 דונם. מטרתה היא הגדלת האוכלוסייה ביישוב מכ-12,000 איש היום לכ-35,000 איש בשנת 2035, כחלק מהמענה הארצי הכולל למצוקת הדיור במגזר החרדי.

תוכנית המתאר הכוללנית לרכסים עתידה להרחיב את התשתיות כך שייתנו מענה לגידול האוכלוסייה בכ30%. הפרויקט מתוכנן במתכונת עירוב שימושים ועתיד לשפר את מרקם החיים ביישוב. הפרויקט החשוב הזה יגרום ליישוב רכסים להפוך מוקד מרכזי לשם צריכת תרבות ופנאי, מה שלא היה עד היום באזור"

שמגר ואקנין, בעלים שותף בגשם החזקות: "תוכנית המתאר הכוללנית לרכסים עתידה להרחיב את התשתיות כך שייתנו מענה לגידול האוכלוסייה בכ30%. הפרויקט מתוכנן במתכונת עירוב שימושים ועתיד לשפר את מרקם החיים ביישוב. 

החזון שלנו הוא לבנות את ישראל ולהוביל מיזמים שיאפשרו גם מקומות תעסוקה חדשים. הפרויקט החשוב הזה יגרום ליישוב רכסים להפוך מוקד מרכזי לשם צריכת תרבות ופנאי, מה שלא היה עד היום באזור".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלרכסיםמשרד התיירותינקי קוינטגשם החזקותשמגר ואקניןתוכנית המתאר לרכסים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...