דירקטוריון אפריקה אישר מכירת דירות נוספות בפרויקט DUO לבכירי החברה ולמקורביהם – תמורת כ-21.8 מיליון שקל

העסקאות שאושרו: מכירת שלוש דירות לבעל השליטה, יעקב לוקסנבורג, לאחיו של לוקסנבורג ולבתו של סגן יו"ר הדירקטוריון שפיר • בינואר נמכרו שלוש דירות נוספות בפרויקט ללוקסנבורג, לבתו של שפיר ולבנו של לוקסנבורג

שיתוף הכתבה
בעל השליטה באפריקה ישראל מגורים, יעקב לוקסנבורג (יח"צ)בעל השליטה באפריקה ישראל מגורים, יעקב לוקסנבורג (יח"צ)

דירקטוריון חברת אפריקה ישראל מגורים אישר אתמול (א') עסקת מכירה של שלוש דירות בבניין השני של פרויקט DUO של החברה במתחם סומייל בתל אביב, לבכירי החברה ולמקורביהם – זאת לאחר קבלת אישורה של ועדת הביקורת של החברה. העסקאות מדווחות בהמשך למהלך דומה שעליו דיווחנו כאן בינואר השנה, ובמסגרתו נמכרו שלוש דירות נוספות בפרויקט לבכירי החברה ולמקורביהם.

המכירה – לבעל השליטה בחברה, יעקב "לוקסי" לוקסנבורג, לאחיו של לוקסנבורג ולבתו של סגן יו"ר הדירקטוריון, אריק שפיר – מסתכמת בכ-21.8 מיליון שקל. בעסקת המכירה בינואר רכש לוקסנבורג דירה אחרת, וכך גם בתו של שפיר, לצד בנו של לוקסנבורג. כך דיווחה החברה לרשות לניירות ערך.

לוקסנבורג רוכש דירה בת ארבעה חדרים בקומה ה-17 בפרויקט, בתמורה לסך של כ-7.44 מיליון שקל; אחיו רוכש דירה בת ארבעה חדרים בקומה ה-16, בתמורה לסך של כ-7.33 מיליון שקל; בתו של סגן היו"ר שפיר רוכשת דירה בת ארבעה חדרים בקומה ה-12, תמורת כ-7.03 מיליון שקל

על פי ההודעה, לוקסנבורג רוכש דירה בת ארבעה חדרים בקומה ה-17 בפרויקט, ששטחה כ-102 מ"ר נטו, עם כ-17 מ"ר מרפסת וחניה תת-קרקעית, בתמורה לסך של כ-7.44 מיליון שקל; אחיו רוכש דירה בת ארבעה חדרים בקומה ה-16, ששטחה כ-102 מ"ר נטו, עם כ-17 מ"ר מרפסת וחניה תת-קרקעית, בתמורה לסך של כ-7.33 מיליון שקל; בתו של סגן היו"ר שפיר רוכשת דירה בת ארבעה חדרים בקומה ה-12, ששטחה כ-102 מ"ר נטו, עם כ-17 מ"ר מרפסת וחניה תת-קרקעית, תמורת כ-7.03 מיליון שקל.

"לחברה שותפים המחזיקים במישרין בזכויות בפרויקט בשיעור של כ-26%", מציינת אפריקה ישראל מגורים בהודעתה, "וכן שותפים בחברות הפרויקט המחזיקים בזכויות בשיעור של כ-22% מכלל הזכויות בפרויקט".

כמו בהודעה הקודמת, גם כאן מציינת החברה כי "העסקאות בוצעו במסגרת מבצע מכירה מוקדמת ('pre-sale') לבניין השני בפרויקט, אשר קיימה החברה במהלך השבועות האחרונים, שבמסגרתו הוענקו, כמקובל במבצע מסוג זה, הנחות בשיעורים משתנים ממחיר מחירון המכירה של הפרויקט". היא מדווחת כי במסגרת מבצע המכירה המוקדמת, נכון ל-23.8.2021 שווקו בהצלחה (כבקשות רכישה) כ-53 דירות בבניין השני בפרויקט, המהוות כ-23% מהדירות לשיווק בו.

מחירי העסקאות הינם בהתאם למחירים שנקבעו לדירות אלה במחירון הבניין השני (לאחר שקלול שיעורי הנחת המכירה המוקדמת), ואף אינם חריגים בהשוואה למחירים המשתקפים מעסקאות דומות ביחס לדירות מסוגים דומים, כפי שסוכמו במועדים הרלוונטיים עם צדדים שלישיים, שאינם קשורים לבעל השליטה ו/או למי מטעמו"

מחירי העסקאות הינם בהתאם למחירים שנקבעו לדירות אלה במחירון הבניין השני (לאחר שקלול שיעורי הנחת המכירה המוקדמת), ואף אינם חריגים בהשוואה למחירים המשתקפים מעסקאות דומות ביחס לדירות מסוגים דומים, כפי שסוכמו במועדים הרלוונטיים עם צדדים שלישיים, שאינם קשורים לבעל השליטה ו/או למי מטעמו.

"להשלמת התמונה יצוין כי במסגרת מבצע המכירה המוקדמת של הבניין השני בפרויקט נרכשו ארבע דירות נוספות (מתוך 53 הדירות ששווקו כאמור במסגרת המבצע) על ידי בני משפחה של סגן יו"ר הדירקטוריון, אשר אינם בדרגת "קרוב" שלו (כהגדרת מונח זה בחוק החברות). לאור מאפיינים אלה, העסקאות לא הובאו לאישור כ'עסקאות בעלי עניין', בהתאם להוראות הפרק החמישי לחלק השישי של חוק החברות, ומכל מקום תנאיהן אינם שונים מהותית מאלה שנקבעו בעסקאות הרכישה".

מחירה של הדירה הנרכשת על ידי בעל השליטה אינו נמוך ממחירי הדירות מסוגה ששווקו ואף נמכרו בתקופה הרלוונטית. יתרה מכך, המחיר למ"ר הנגזר ממחירה של הדירה האמורה גבוה בשיעור של עד כ-6.7% מהמחיר הממוצע למ"ר המשתקף מהעסקאות האמורות"

עוד מדגישה החברה, על סמך השוואה שביצע יועץ חיצוני, כי "מחירה של הדירה הנרכשת על ידי בעל השליטה אינו נמוך ממחירי הדירות מסוגה ששווקו ואף נמכרו בתקופה הרלוונטית. יתרה מכך, המחיר למ"ר הנגזר ממחירה של הדירה האמורה גבוה בשיעור של עד כ-6.7% מהמחיר הממוצע למ"ר המשתקף מהעסקאות האמורות". היא מוסיפה ומציינת כי " מחירי הדירות שנרכשו על ידי הרוכשים האחרים אף הם אינם נמוכים ממחירי הדירות מסוגן ששווקו ואף נמכרו בתקופה הרלוונטית, ואף גבוהים בשיעורים של כ-3% עד 6% מהמחיר הממוצע למ"ר המשתקף מהעסקאות האמורות".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:יעקב (לוקסי) לוקסנבורגאפריקה ישראלפרויקט DUOמתחם סומיילהרשות לניירות ערך
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...