מטה התכנון הלאומי אישר חמישה מתחמים כמתחמים מועדפים לדיור – עם כ-3,500 יח"ד חדשות

מדובר על "צו לקידום הבנייה במתחמים מועדפים", אשר נוגע לשני מתחמים באשקלון (עם כ-1,400 יח"ד בסך הכול), למתחם אחד בפתח תקווה (עם 1,060 יח"ד), למתחם אחד ברחובות ולמתחם נוסף ברמלה

שיתוף הכתבה
עו"ד שלומי הייזלר, ראש מטה התכנון הלאומי (יוסי אלטרמן; גיל מגלד)עו"ד שלומי הייזלר, ראש מטה התכנון הלאומי (יוסי אלטרמן; גיל מגלד)

מטה התכנון הלאומי, בראשותו של עו"ד שלומי הייזלר, אישר לאחרונה חמישה מתחמי פינוי-בינוי ברחבי הארץ כמתחמים מועדפים לדיור – חמישה מתחמים שמציעים יחד 3,455 יחידות דיור חדשות. האישור ניתן תחת "צו לקידום הבנייה במתחמים מועדפים", אשר נחתם על ידי שרת הפנים, איילת שקד.

שניים מהמתחמים נמצאים באשקלון, בשכונת גבעת ציון: מתחם אחד הוא מתחם אהוד-התחייה, אשר מורכב משני תתי-מתחמים – מתחם התחייה, שכולל כיום מבני שיכונים עם 48 קומות, ויציע בעתיד, על פי התוכניות, 264 יחידות דיור; ומתחם אהוד, אשר בו נמצאים כיום בנייני מגורים עם 64 יחידות דיור, וכולל גם את מתחם "קולנוע אסתר". במקום המבנים הקיימים יוקמו בתת-המתחם הזה עשרה מבני מגורים עם 450 יחידות דיור.

מתחם נוסף בשכונת גבעת ציון שזכה לאישור מטה התכנון הלאומי הוא מתחם בנימין, אשר כולל כיום 132 יחידות דיור קיימות. התכנון הוא להקים במקומם, לאחר הריסתם ופינויים, 12 מבנים שבהם יהיו 660 יחידות דיור חדשות. שני המתחמים באשקלון מציעים יחד 1,374 יחידות דיור חדשות

מתחם נוסף בשכונת גבעת ציון שזכה לאישור מטה התכנון הלאומי הוא מתחם בנימין, אשר כולל כיום 132 יחידות דיור קיימות. התכנון הוא להקים במקומם, לאחר הריסתם ופינויים, 12 מבנים שבהם יהיו 660 יחידות דיור חדשות. שני המתחמים באשקלון מציעים יחד 1,374 יחידות דיור חדשות.

מתחם נוסף שאושר הוא מתחם הפינוי-בינוי בשכונת קריית ארגוב בפתח תקווה, שבו ישנן כיום 240 יחידות דיור. על פי התכנון, יכלול המתחם לאחר סיום העבודות 1,060 יחידות דיור חדשות, במסגרת פרויקט עירוב שימושים שיציע גם שטחי מסחר ומוסדות ציבור. בינואר 2020 הגישה הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית את התוכנית לאישור הוותמ"ל.

עוד מתחם אושר ברחובות: מתחם שעריים שבשכונה המפורסמת, אשר משתרע על פני כ-22 דונם ובו 128 יחידות דיור. התכנון מאפשר הקמת 520 יחידות דיור חדשות במקומן, זאת לצד כ-5,000 מ"ר שטחים למבני ציבור, כ-6,000 מ"ר שטחי תעסוקה, פארק ושטחים ציבוריים פתוחים

עוד מתחם אושר ברחובות: מתחם שעריים שבשכונה המפורסמת, אשר משתרע על פני כ-22 דונם ובו 128 יחידות דיור. התכנון מאפשר הקמת 520 יחידות דיור חדשות במקומן, זאת לצד כ-5,000 מ"ר שטחים למבני ציבור, כ-6,000 מ"ר שטחי תעסוקה, פארק ושטחים ציבוריים פתוחים. ביוני 2020 אישרה מועצת עיריית רחובות את העברת התוכנית לאישורה של הוותמ"ל.

המתחם החמישי שאושר על ידי מטה התכנון הלאומי הוא מתחם הרצל ברמלה, שבו ייבנו על פי התכנון 501 יחידות דיור חדשות, במקום 101 יחידות דיור קיימות, בחמישה מבנים ישנים. עוד כ-3,600 מ"ר של שטחי מסחר ותעסוקה ייבנו במתחם, שבינואר 2020 אושר על ידי קבינט הדיור שפעל אז. במאי האחרון הודיעה הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית על הרחבת גבולותיו של המתחם.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתהרשות הממשלתית להתחדשות עירוניתאיילת שקדקבינט הדיורעו"ד שלומי הייזלרותמ"למטה התכנון הלאומיפינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...