הופקדה תוכנית שלב ד' בפארק התעשייה נ.ע.מ בנתיבות; תוסיף עוד כ-800,000 מ"ר שטחי תעסוקה

מדובר בשלב האחרון של התוכנית, החולש על פני כ-1,800 דונם ולמעשה יגדיל את שטח הפארק – שחולש כיום על כ-1,000 דונם - כמעט פי שלושה • התוכנית מציעה גם שטחי מסחר, שטחים למבני ציבור ואף שטחי מלונאות

שיתוף הכתבה
פארק נ.ע.מ במבט ממעוף הציפור (פארק נ.ע.מ)פארק נ.ע.מ במבט ממעוף הציפור (פארק נ.ע.מ)

השלב הרביעי והאחרון בהקמת פארק תעשיות נ.ע.מ שבנגב המערבי יוצא לדרך – עם מאות אלפי מ"ר בנויים: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דרום הודיעה לאחרונה על הפקדת תוכנית המתאר המקומית "פארק תעשייה נ.ע.מ. - שלב ד'", שהוא למעשה השלב הסופי בהקמת פארק התעשיות, המשותף לעיריית נתיבות, לעיריית אופקים, למועצה האזורית שדות נגב ולמועצה האזורית מרחבים.

הפארק נמצא בתחום השיפוט של נתיבות, בסמוך לצומת בית הגדי, וחולש כיום על שטח של כ-1,000 דונם. שלב ד' שלו אמור כמעט לשלש את שטחו, בכך שהוא מוסיף עוד 1,806 דונם. אחת החברות המרכזיות הפועלת בפארק היא חברת טרה

מטרת התוכנית: "יצירת מסגרת תכנונית לתכנון שלב ד' בפארק; שינויים בייעודי הקרקע לתעשייה לסוגיה; התווית דרכי גישה להולכי רגל, כבישים, שצ"פים, תעסוקה ומסחר". הפארק נמצא בתחום השיפוט של נתיבות, בסמוך לצומת בית הגדי, וחולש כיום על שטח של כ-1,000 דונם. שלב ד' שלו אמור כמעט לשלש את שטחו, בכך שהוא מוסיף עוד 1,806 דונם. אחת החברות המרכזיות הפועלת בפארק היא חברת טרה.

"שלבים א-ג של הפארק קיימים כבר, במידה כזו או אחרת של בנייה, בשטח, ויש להם תכנון סטטוטורי מלא", נכתב בדברי ההסבר. "התוכנית המוצעת חלה בשטחים שמדרום וממזרח לבינוי הקיים, ומטרתה תכנון השלב האחרון של הפארק.

פארק תעשיות נ.ע.מ. מהווה חלק מהחזון הלאומי לפיתוח הנגב, כפי שבא לידי ביטוי בהחלטת הממשלה משנת 2005. התוכניות הממשלתיות שנגזרו מהחזון קבעו כמטרות מרכזיות את האצת הפיתוח הכלכלי, לצד יצירת מקומות עבודה חדשים, העברת מפעלי תעשייה גדולים לאזור, תמיכה בעסקים קטנים ופיתוח תשתיות תיירותיות"

פארק תעשיות נ.ע.מ. מהווה חלק מהחזון הלאומי לפיתוח הנגב, כפי שבא לידי ביטוי בהחלטת הממשלה משנת 2005. התוכניות הממשלתיות שנגזרו מהחזון קבעו כמטרות מרכזיות את האצת הפיתוח הכלכלי, לצד יצירת מקומות עבודה חדשים, העברת מפעלי תעשייה גדולים לאזור, תמיכה בעסקים קטנים ופיתוח תשתיות תיירותיות. נוסף על כך הודגש הצורך בפיתוח אמצעי התחבורה, בשיפור החזות והתשתיות באזורי התעשייה, וכן בהשקעה מתמשכת בשדרוג רמת התשתיות ואיכותן. קידום נושאים אלו, לצד קידום ושילוב החינוך, הסביבה, התחבורה והתיירות, מביאים את השינוי המיוחל לאזור כולו.

פארק נ.ע.מ. מהווה חלק חשוב במימוש החזון. התפיסה המרכזית רואה בפיתוח פארק התעשייה הזדמנות להפוך את המקום למרכז חיים אזורי, תוך הרחבת הפעילויות והחוויות הקיימות בפארק התעשייה לאורך כל ימי השבוע, הן עבור העובדים והן עבור המבקרים. בתכנון הפארק הושם דגש על חיזוק הקשר בין תהליכי הייצור לבין חינוך, מחקר ומדע, וכן על פיתוח סביבת העובד ועל יצירת מרחב ציבורי איכותי המחובר לסביבתו. 

התכנון מעודד פיתוח תשתיות מתקדמות לשימוש התעשייה תוך מתן הגמישות המקסימלית לצרכים הנדרשים. בהתאם לכך כוללים עקרונות התוכנית הנחיות לעירוב שימושים, מתן כלים לסימביוזה תעשייתית ולשיתוף במשאבים וכן תשתית לתחבורה מגוונת ולקישוריות אזורית"

נוסף על כך מעודד התכנון פיתוח תשתיות מתקדמות לשימוש התעשייה תוך מתן הגמישות המקסימלית לצרכים הנדרשים. בהתאם לכך כוללים עקרונות התוכנית הנחיות לעירוב שימושים, מתן כלים לסימביוזה תעשייתית ולשיתוף במשאבים וכן תשתית לתחבורה מגוונת ולקישוריות אזורית".

התוכנית מציעה יותר מ-800,000 מ"ר של שטחים בנויים – בעיקרם שטחי תעסוקה כמובן: שלב ד' מציע 799,209 מ"ר של שטחי תעסוקה, 3,965 מ"ר של מבני ציבור, 2,264 מ"ר של חדרי מלון (שאליהם, יש לציין, התוכנית לא מתייחסת באופן מפורש וברור) ועוד 1,800 מ"ר של שטחי מסחר.

המגיש של התוכנית הוא משרד הכלכלה, והיזמית היא רשות מקרקעי ישראל . העורך הראשי הוא אדריכל צבי מוססקו ממשרד צ. מוססקו, אדריכל ומתכנן ערים; המודד הוא אלדד פנקס ממשרד א.פנקס ובנו; יועץ הסביבה הוא מתכנן הסביבה קובי אלון ממשרד אדמה מדעי הסביבה והגיאולוגיה.

להוראות התוכנית המלאות לחצו כאן


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:פארק נ.ע.מ בנתיבותעיריית נתיבותעיריית אופקיםהמועצה האזורית שדות נגבהמועצה האזורית מרחביםרשות מקרקעי ישראלמשרד הכלכלהאדריכל צבי מוססקו
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...