מכרזים במחירים מנופחים - גם בצפון: 665 יחידות דיור בקריית אתא תמורת סכום כולל של כ-380 מיליון שקל

החברות א.י. אמריקה ישראל להשקעות ובסט ייזום זכו יחד בשישה משמונת המגרשים במתחם, ויבנו עליהם 560 יחידות דיור חדשות • הזוכות הנוספות: א. כפיר אחזקות ובנין וחברת גלעד מאי

שיתוף הכתבה
הדמיית שכונת כלניות בקריית אתא (יח"צ)הדמיית שכונת כלניות בקריית אתא (יח"צ)

גם בצפון "יודעים" לסגור מכרזים למגורים בסכומים גבוהים: מכרז פומבי רגיל עבור בניית 665 יחידות דיור בשכונת כלניות בקריית אתא נסגר בסכום כולל של 380,463,206, שבתוכו כלולות גם הוצאות הפיתוח. את תוצאות המכרז פרסמה אתמול (ג') ועדת המכרזים של רשות מקרקעי ישראל .

מדובר במכרז לבניית 665 יחידות דיור בשמונה מגרשים. נציין כי בתחילת הדרך היה זה מכרז במסגרת " מחיר למשתכן ", שפורסם לראשונה באוגוסט 2020, ועודכן לאחר מכן למכרז פומבי רגיל, שבו שמונה מתחמים לבנייה.

הזוכות הבולטות במכרז הן חברת א.י. אמריקה ישראל להשקעות וחברת בסט ייזום, אשר זכו יחד בשישה מתחמים מתוך השמונה, ויבנו בעקבות זאת 560 יחידות דיור חדשות. א. כפיר אחזקות ובנין זכתה במגרש אחד, ותבנה עליו 72 יחידות דיור, וחברת גלעד מאי חברה להשקעות בניה ופיתוח זכתה גם היא במגרש אחד, שעליו תבנה 33 יחידות דיור

הזוכות הבולטות במכרז הן חברת א.י. אמריקה ישראל להשקעות וחברת בסט ייזום, אשר זכו יחד בשישה מתחמים מתוך השמונה, ויבנו בעקבות זאת 560 יחידות דיור חדשות. א. כפיר אחזקות ובנין זכתה במגרש אחד, ותבנה עליו 72 יחידות דיור, וחברת גלעד מאי חברה להשקעות בניה ופיתוח זכתה גם היא במגרש אחד, שעליו תבנה 33 יחידות דיור.

עד כמה המחירים שבהם נסגרו המכרזים הללו גבוהים יחסית לעיר? קשה מאוד לבדוק זאת בנתונים עכשוויים, שכן המכרז האחרון ששווק בהצלחה בעיר כמכרז פומבי רגיל למגורים, היה אי שם בשנת 2004 – עבור 132 יחידות דיור בשכונת גבעת טל. אז, הסכום ששילמו כלל החברות עמד על כ-22 מיליון שקל בלבד, כולל הוצאות פיתוח. גם אם נכפיל את מספר הדירות במכרז לזה שנכלל במכרז מאתמול (פי חמישה ומעט יותר), ובהתאם נכפיל את הסכום הכולל, נגיע לפחות משליש (כ-110 מיליון שקל) מהסכום שישולם בעקבות המכרז אתמול.

נזכיר כי שלשום פרסמנו את סקירתו של שמאי המקרקעין שמוליק כהן ממשרד SK שמאות מקרקעין, אשר צופה עלייה של מאות אלפי שקלים במחיר דירה ממוצע, וזאת בשל המחירים הגבוהים של הקרקעות הנקבעים במכרזי רמ"י לאחרונה. נראה כי גם מכרז זה בקריית אתא מעיד על מגמה זו.

תוכנית כלניות בקריית אתא תכלול 3,350 יחידות דיור חדשות, על קרקע שהייתה בעבר קרקע חקלאית, ובה יותר מ-800 בעלי קרקע פרטיים. השכונה תשתרע על שטח של 1,082 דונם

תוכנית כלניות בקריית אתא תכלול 3,350 יחידות דיור חדשות, על קרקע שהייתה בעבר קרקע חקלאית, ובה יותר מ-800 בעלי קרקע פרטיים. השכונה תשתרע על שטח של 1,082 דונם. את התוכנית קידמה תחילה רשות מקרקעי ישראל , ולאחר מכן עיריית קריית אתא נטלה את היוזמה, הכינה תוכנית חדשה – וזו אושרה ב-2017.

דני מור מנכ"ל בסט יזום מקבוצת בסט: "השכונה תיהנה מנגישות תחבורתית מעולה בסמוך לכבישים 79, 70 (צומת סומך בצפון), וכביש 6. כבר היום השכונות החדשות הסובבות אותה מאופיינות בסטנדרט תכנון גבוה, ניהנות מביקושים ערים ומושכות משפחות צעירות ואיכותיות. אנו מעריכים שגם שכונת כלניות, כשכנותיה, תמשוך קהל צעיר ואיכותי המחפש סביבת מגורים מודרנית ומגוונת".

דרור תורן, מנכ"ל אמריקה ישראל מגורים: "ערי הפריפריה משוועות לדירות חדשות ולאוכלוסייה צעירה וחדשה שתבחר לגור בהן. כחברה שבנתה ובונה מאות יחידות דיור בצפון הארץ, החברה רואה את הפוטנציאל שטמון בפרויקט בסדר גודל כזה ובמקומו האטרקטיבי.

בקריית אתא ישנם ביקושים גבוהים לדירות חדשות, אולם ההיצע הקיים היום נמוך וכולל מגוון דירות מועט. פרויקט כזה יאפשר למשפחות ולמשפרי דיור מחיפה ומהסביבה אלטרנטיבה טובה למגורים בסטנדרט גבוה של בינוי מדורג הכולל הרבה דירות מיוחדות. אנחנו שמחים שרמ"י שיווקו קרקע כזו גדולה שנותנת מענה מצוין למשפרי דיור, אחרי תקופה ארוכה כל כך של שיווקים לרוכשי דירה ראשונה בלבד במסגרת מחיר למשתכן ומחיר מופחת".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלעיריית קריית אתאשמאי שמוליק כהןמשרד SK שמאות מקרקעיןגלעד מאיא. כפיר אחזקות ובניןשכונת כלניות בקריית אתאאמריקה ישראלקבוצת בסטדרור תורןדני מור
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...