דיור במחיר מופחת: פורסם מכרז ענק בחיפה, עם 2,400 יח"ד; בשכונת השחר בדימונה ישווקו עוד 106 יח"ד

המכרז בחיפה ייסגר לקראת סוף נובמבר הקרוב, והמכרז בדימונה – בתחילת דצמבר • ברמ"י אומרים על המכרז בחיפה: "ימשיך את פיתוח השכונות החדשות ויפתח פתרונות מגורים נוספים"

שיתוף הכתבה
חיפה (שאטרסטוק)חיפה (שאטרסטוק)

רשות מקרקעי ישראל מפרסמת מכרז מקוון גדול במיוחד ליזמים - לבניית 2,400 יח"ד במבואות הדרומיים בחיפה, זאת במסגרת מסלול "דיור במחיר מופחת". מדובר במכרז לבניית יחידות דיור בבנייה רוויה, חלק מהן לדיור במחיר מופחת וחלק מהן לשיווק בשוק החופשי.

המכרז הוא חלק מתוכנית המבואות הדרומיים חיפה (חלק ב' של התוכנית),המתפרסת על שטח של כ-748 דונם ועיקרה הקמת שכונת מגורים בת 5,072 יח"ד על שטח של כ-257 דונם למגורים בצפיפות של כ-17.4 יח"ד לדונם, זאת בהמשך לשכונת המבואות הדרומיים א'. המועד האחרון להגשת הצעות במכרז הוא 22.11.2021 בשעה 12:00 בצהריים.

השכונה ממוקמת דרומית לאתר קריית הספורט, מערבית לכביש 11, מזרחית לכביש 4 וצפונית לגבול עם טירת הכרמל. עוד בתוכנית - שטח של כ-33.5 מיועד למגורים, בשילוב מסחר ומשרדים; כ-148 דונם מיועדים לשטח ציבורי פתוח; מבני הציבור בהיקף של כ-122 דונם, תעשייה עתירת ידע בהיקף של כ-31 דונם; כ-4 דונם למסחר ועוד לדרכים. 

המכרז מציע פתרונות דיור אשר ימשכו אל האזור אוכלוסייה צעירה ומשפחות צעירות של בני המקום והסביבה, המחפשים להקים את ביתם בשכונה עם נגישות לשירותים ציבוריים ולמוסדות חינוך וספורט, דרכים ותשתיות מסודרות ובאיכות חיים, לצד שטחים פתוחים"

ברשות מקרקעי ישראל "מאמינים כי מכרז זה ימשיך את פיתוח השכונות החדשות של חיפה ויפתח פתרונות מגורים נוספים אשר ימשכו אל האזור אוכלוסייה צעירה ומשפחות צעירות של בני המקום והסביבה, המחפשים להקים את ביתם בשכונה עם נגישות לשירותים ציבוריים ולמוסדות חינוך וספורט, דרכים ותשתיות מסודרות ובאיכות חיים, לצד שטחים פתוחים. הדירות במסגרת מחיר מופחת יאפשרו למשפחות נוספות 'להרשות לעצמן' לרכוש דירה בשכונה בזכות הפחתה בעלות הדיור".

נזכיר כי בחודש אפריל האחרון זכתה חברת רמי שבירו במכרז דירה להשכיר במבואות הדרומיים של העיר: היא תקים במקום 335 יחידות דיור חדשות, 25% מהן בשכר דירה מופחת ומפוקח, לזכאים. יתר הדירות יושכרו בשוק החופשי. 

במקביל לפרסום מכרז ענק זה, פרסמה רמ"י גם פרויקט מחיר מופחת נוסף בשכונת השחר בדימונה: בניית 106 יחידות דיור בבנייה רוויה במתחם אחד - 53 יח"ד מתוכן לדיור במחיר מופחת ו-53 יח"ד לשיווק בשוק החופשי. המכרז הוא חלק מתוכנית 146/03/25, "דימונה מזרח", בשטח של כ-1,200 דונם, המהווה חלק מתוכנית הפיתוח הכוללת להרחבת העיר דימונה. המועד האחרון להגשת הצעות הוא 6.12.2021 בשעה 12:00 בצהריים.

מכרז זה יתרום לפיתוחה של העיר דימונה וימשוך אליה אוכלוסייה צעירה ומשפחות צעירות של בני המקום והסביבה המחפשים להקים את ביתם בשכונה עם שטחים פתוחים, נגישות לשירותים ציבוריים ולמוסדות חינוך, דרכים ותשתיות מסודרות ובאיכות חיים עם ערכי נוף גבוהים"

מרמ"י נמסר כי "מכרז זה יתרום לפיתוחה של העיר דימונה וימשוך אליה אוכלוסייה צעירה ומשפחות צעירות של בני המקום והסביבה המחפשים להקים את ביתם בשכונה עם שטחים פתוחים, נגישות לשירותים ציבוריים ולמוסדות חינוך, דרכים ותשתיות מסודרות ובאיכות חיים עם ערכי נוף גבוהים".

נזכיר כי לפני כשבועיים שווק בהצלחה מכרז עבור 474 יחידות דיור חדשות בשכונה, גם כן במסגרת דיור במחיר מופחת, בסכום של כ-40.5 מיליון שקל. הזוכות במכרז זה היו החברות יואב את רמי בניה, תורן הבית שלך וקבוצת ברזילי וגלעד מור.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלהמבואות הדרומיים בחיפהבנייה רוויהדיור במחיר מופחתשכונת השחר בדימונה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...