אחרי שהופקדה במרץ 2020: תוכנית המתאר הכוללנית למרחב קיסריה אושרה במחוזית

התוכנית מייעדת את הרחבת היישוב ל-11,000 תושבים עד 2035, ומטרתה "הבניית שלד איכותי וקוהרנטי למרחב קיסריה תוך חיזוק האבחנה בין הרצף היישובי, האזור התיירותי והשטחים הפתוחים"

שיתוף הכתבה
קיסריה (אלי שוורץ; שאטרסטוק)קיסריה (אלי שוורץ; שאטרסטוק)

לפני כשנה וחצי, במרץ 2020, פרסמנו כאן על הפקדת תוכנית המתאר הכוללנית למרחב קיסריה. כעת, כשנה וחצי לאחר מכן, הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה מאשרת את התוכנית – עם עדכון מסוים של מספר התושבים הצפוי: אם בעת ההפקדה דובר על 12,500 תושבים בשנת 2035, כעת מדובר על 11,000 תושבים "בלבד", זאת כתוצאה מתוספת של כ-1,606 יחידות דיור חדשות.

על פי מתכנני התוכנית, יש לה כמה מטרות מרכזיות: "הבניית שלד איכותי וקוהרנטי למרחב קיסריה תוך חיזוק האבחנה בין הרצף היישובי, האזור התיירותי ורצף השטחים הפתוחים; השלמת רצף יישובִי לאורך הציר היישובי המרכזי - שדרות רוטשילד, תוך הגדלת מספר יחידות המגורים, חיזוק מערך מוסדות הציבור ועיבוי המרכז היישובי הקיים; שיפור תפקודו של מרחב קיסריה כפרק משמעותי במערך הסביבתי והאקולוגי תוך שימור, שיקום ופיתוח מגוון השטחים הפתוחים בתחומו; חיזוק הזהות מבוססת ההיסטוריה של קיסריה, על ידי הדגשת הביטוי הפיזי של העיר העתיקה, מרכיביה והדרכים שהובילו אליה כבסיס להמשך פיתוח תיירות תרבותית-ארכיאולוגית.

יצירת מרחב רציף ונפרד ממרחב המגורים לתיירות מורֶשֶת, המלווה בדופן מסחרית-תיירותית; חיזוק מלון דן כעוגן תיירותי ייעודי לפעילות הגולף, וייחוד מתחם דרומי לכפר נופש; התוויית ציר תנועה תיירותי ישיר ממחלף קיסריה, ופיתוח תשתית תומכת של חניון ושאטל אל אזורי התיירות, המלונאות, שרותי התיירות וחוף הים; יצירת רשת שבילים ושבילי אופניים אשר מחברת את חלקי היישוב ואת האתרים המשמעותיים במרחב קיסריה ומחוצה לו, על בסיס רשת הדרכים העתיקות, ומקשרת בין אתרי המורשת המשמעותיים".

המטרה הראשית של התוכנית היא "יצירת תנאים תכנוניים המאפשרים את מימוש החזון המוסכם ליישוב לשנת היעד 2035". עוד מכוונים מתכנני התוכנית לפיתוח יישובי בר קיימא, מגוּון, רב-דורי, המעודד חיי קהילה פעילים תוך יצירת זיקות חברתיות ותפקודיות עם הסביבה, ושואפים ל"מיצובו של היישוב כיעד ברמה לאומית ובינלאומית של תיירות מורשת, המוטמע במרחב באופן המתחשב בכושר הנשיאה הטבעי ובפרטיות התושבים".

לחצו כאן לעיון בהוראות תוכנית המתאר

נזכיר בהקשר זה התקדמות בשתי תוכניות בתחומי קיסריה לאחרונה: האחת – הסכם בין חברת דיפלומט לבין החברה לנכסי קיסריה, להקמת מרכז לוגיסטי בשטח של 82,000 מ"ר בפארק העסקים של היישוב; והקמת מתחם מלונאות ומגורים בסמוך למלון דן קיסריה, עם 150 חדרי מלון ועד 112 יחידות דיור – תוכנית שגם אותה מקדמת החברה לנכסי קיסריה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:תוכנית מתארדיפלומטהוועדה המחוזית לתכנון ובניההחברה לנכסי קיסריה אדמונד דה רוטשילדפארק העסקים של קיסריה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...