שכונת הבוסתנים, פלח 10, שדרות: מספר יחידות הדיור יגדל ב-26%, ל-1,770 – כדי ליצור "בינוי מרווח"

לבד מהגדלת מספר היח"ד, יוגדל גם מספר הקומות בבנייני המגורים, ש"יצמחו" לגובה, וכך יאפשרו לרווח את השכונה שבצפון העיר • השכונה תכלול, בין היתר, גם 362 יחידות דיור קטנות

שיתוף הכתבה
בנייה חדשה בשדרות - אילוסטרציה (שאטרסטוק)בנייה חדשה בשדרות - אילוסטרציה (שאטרסטוק)

פלח 10 בשדרות, המהווה חלק משכונת הבוסתנים שמוקמת בצפון העיר, יגדל הן מבחינת מספר יחידות הדיור בו והן מבחינת גובה הבניינים – אך הבינוי בו דווקא יהפוך מרווח יותר. תוכנית חדשה למתחם, שהופקדה על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה שדרות, תאפשר זאת, ותגדיל את קיבולת הפלח ל-1,770 יח"ד במקום 1,243 בתכנון המקורי.

התוכנית המעודכנת "מאחדת בין המגרשים, מוסיפה זכויות ויח"ד למגרשים, משנה את גובה המבנים, את מספר הקומות ואת קווי בניין, ובכך מצמצמת את תכסית הבינוי על מנת ליצור בינוי מרווח"

מדובר בתוכנית המהווה שינוי לתוכנית מספר 611-0469262, שנמצאת בהליכי תכנון ואשר הופקדה באפריל 2017. התוכנית המעודכנת "מאחדת בין המגרשים, מוסיפה זכויות ויח"ד למגרשים, משנה את גובה המבנים, את מספר הקומות ואת קווי בניין, ובכך מצמצמת את תכסית הבינוי על מנת ליצור בינוי מרווח", כך בדברי ההסבר, שמעניקים את הרציונל לשינוי.

הוראות התוכנית מפרטות על השינויים ומתעמקות בהם: שינוי בגובה ובמספר הקומות, לגובה של 28.9 מטר ותשע קומות (במקום 9.5 מטרים ופחות מחמש קומות ברוב הבניינים בפלח); שינוי בהוראות הבינוי בנושא דירוג המבנה; הגדלת מספר היח"ד ב-26%; המרה של שטחים תת-קרקעיים ועל-קרקעיים - המרה של 10,000 מ"ר משירות תת-קרקעי לשירות מעל הקרקע; תוספת זכויות בנייה של 20% לכל המגרשים, כולל המגרש הציבורי, עד תקרה של 500 מ"ר.

התוכנית המקורית, שמהווה עדיין את המסגרת לתוכנית פלח 10, הציעה הקמת שכונת מגורים חדשה הכוללת מבני מגורים, קאנטרי קלאב, מסחר, מבני ציבור, דרכים, שטחים פתוחים וייעודים נוספים כנדרש, "למתן איכות חיים גבוהה לתושבי השכונה"

נציין כי התוכנית המקורית, שמהווה עדיין את המסגרת לתוכנית פלח 10, הציעה הקמת שכונת מגורים חדשה הכוללת מבני מגורים, קאנטרי קלאב, מסחר, מבני ציבור, דרכים, שטחים פתוחים וייעודים נוספים כנדרש, "למתן איכות חיים גבוהה לתושבי השכונה". התוכנית הכוללת לשטח מאפשרת את הרחבת העיר צפונה, בשני פלחים: פלח 10 במערב ופלח 11 במזרח. 

לתוכנית היבט סביבתי רחב, כפי שאפשר להבין מדברי ההסבר: "שטח התוכנית מהווה את הממשק של העיר עם פארק שקמה מצפון, ומכיל פוטנציאלים נופיים לשילובם במרקם הבנוי המוצע. התוכנית נבחרה כפיילוט ליישום מסמך מדיניות למגוון הביולוגי, בשיתוף לשכת התכנון המחוזית והמשרד להגנת הסביבה. לאור ממצאי הבחינה עודכן גבול הבינוי המוצע במתאר, למען איזון בין השטח לבינוי ופיתוח לבין שטח פתוח נרחב על פי ערכיותו וההשפעה הצפויה של הפיתוח עליו.

הבינוי חובק ערוצים שיוותרו פתוחים, כשרשרת פארקים, ויפותחו כגני בוסתן. לאורכם יתפרס מערך שבילים ומסלולי אופנים אשר יתחבר לשטח הפתוח מצפון. רשת הדרכים השכונתית תהיה ממותנת תנועה בשני מתחמים עיקריים, מזרחי ומערבי"

הבינוי חובק ערוצים שיוותרו פתוחים, כשרשרת פארקים, ויפותחו כגני בוסתן. לאורכם יתפרס מערך שבילים ומסלולי אופנים אשר יתחבר לשטח הפתוח מצפון. רשת הדרכים השכונתית תהיה ממותנת תנועה בשני מתחמים עיקריים, מזרחי ומערבי. תחבורה ציבורית תשרת את השכונה לאורך כביש חיץ צפון-דרום, באמצעות כביש טבעתי סובב השכונה ודרך מרכזית מזרח-מערב".

לעיון בהוראות התוכנית המעודכנת לחצו כאן


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הוועדה המקומית לתכנון ובנייהעיריית שדרותשכונת הבוסתנים בשדרות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...