בהמשך לדיון מתחילת החודש: הוועדה המחוזית ת"א החליטה להפקיד את התוכנית המפורטת להתחדשות גבעתיים

התוכנית תאפשר קידום של בניית 750 יחידות דיור חדשות, לצד מבני ציבור ושדרוג המרחב הציבורי • "תאפשר חידוש של הדירות וסביבת מגורים נעימה יותר עבור הדיירים, לצד מיגון מפני טילים ורעידות אדמה"

שיתוף הכתבה
רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים (עיריית גבעתיים)רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים (עיריית גבעתיים)

בהמשך לדיון שעליו דיווחנו, שהתקיים בתחילת החודש במליאת הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב, מחליטה הוועדה על הפקדת התוכנית להסדרת מדיניות ההתחדשות העירונית בגבעתיים - תוכנית מפורטת להתחדשות העיר, בהתאם לסעיף 23 לתמ"א 38. 

בשלב הראשון ניתן יהיה לקדם במסגרת התוכנית 500 יחידות דיור חדשות, מתוכן 250 לאחר בחינה פרוגרמתית של שטחי הציבור הפתוחים; לאחר 500 יחידות דיור אלו ניתן יהיה לאשר עוד יחידות דיור חדשות, בהתאם לשטחי הציבור בעיר. התוכנית מקודמת על ידי עיריית גבעתיים והרשות להתחדשות עירונית. 

התוכנית קובעת עקרונות יישום לתמ"א 38 ברחבי העיר, באמצעות כמה מסלולים: חיזוק או הריסה ובנייה בחלקה בודדת ובאיחוד חלקות, תוך ניתוח אקלימי ורוחב הרחובות והכנסת אור ואוויר מיטבית לדירות המגורים. נוסף על כך מגדירה התוכנית מתחם הגבלות גובה לבנייה, ומגדירה מתחמים שבהם תוּכן תוכנית מפורטת נוספת: מתחמים לפינוי-בינוי ומתחמים לשימור"

התוכנית חלה במרכז העיר הוותיק של גבעתיים, ומטרתה לאפשר " התחדשות עירונית וצמיחה, תוך שמירה על האיכויות המאפיינות את העיר גבעתיים, בהן קנה המידה האנושי וחופת העצים הוותיקים", כך בהודעת מנהל התכנון על ההפקדה. "התוכנית קובעת עקרונות יישום לתמ"א 38 ברחבי העיר, באמצעות כמה מסלולים: חיזוק או הריסה ובנייה בחלקה בודדת ובאיחוד חלקות, תוך ניתוח אקלימי ורוחב הרחובות והכנסת אור ואוויר מיטבית לדירות המגורים. נוסף על כך מגדירה התוכנית מתחם הגבלות גובה לבנייה, ומגדירה מתחמים שבהם תוּכן תוכנית מפורטת נוספת: מתחמים לפינוי-בינוי ומתחמים לשימור".

כפי שציינו בפרסום הקודם, התוכנית "אינה פוגעת בזכויות קיימות", כך בדברי ההסבר, "אך מגבילה בנייה חדשה ופרויקטים של חיזוק ועיבוי, בשתי הגבלות הקובעות את אופן מימוש הזכויות, לפי המגבלה המצמצמת מביניהן". בין היתר קובעת התוכנית כי הבינוי יהיה בן 8-6 קומות בכל תחומי התוכנית – אם כי תתאפשר הקמת חדר טכני ליציאה לגג ולצרכים טכניים.

התוכנית קובעת הרחבת מדרכות לטובת תנועת הולכי רגל, תוך צמצום תקני חניה ותוספת שבילי אופניים, מגדירה שמירה על שדרות העצים הקיימות בעיר ותוספת נטיעות, ובכך יוצרת רחובות נעימים עבור הולך הרגל"

במסגרת התוכנית נקבעו גם עקרונות להקצאת שטחי ציבור בקומת הקרקע של המבנים הפרטיים. לאורך הרחובות הראשיים מציעה התוכנית שטחי מסחר מלווה רחוב ושימושים ציבוריים נוספים, תוך חידוש פני הרחוב, ומתוך רצון לאפשר לתושבים שירותי ציבור בקרבת הבית. כמו כן, התוכנית קובעת הרחבת מדרכות לטובת תנועת הולכי רגל, תוך צמצום תקני חניה ותוספת שבילי אופניים, מגדירה שמירה על שדרות העצים הקיימות בעיר ותוספת נטיעות, ובכך יוצרת רחובות נעימים עבור הולך הרגל.

מתכננת המחוז, אדריכלית ד"ר חוה ארליך: "התוכנית מהווה המשך למגמה שאנחנו מובילים במחוז, ולפיה מקדמים תוכניות עירוניות או שכונתיות של התחדשות וחיזוק מבנים תוך מתן מענה לצורכי הציבור וקביעת שלביות למעקב ובקרה אחרי המימוש. התוכנית תיתן לוועדה המקומית את המסגרת והכלים לקידום היתרים, בד בבד עם פיתוח שטחים ומבנים לצורכי ציבור". 

התוכנית מהווה המשך למגמה שאנחנו מובילים במחוז, ולפיה מקדמים תוכניות עירוניות או שכונתיות של התחדשות וחיזוק מבנים תוך מתן מענה לצורכי הציבור וקביעת שלביות למעקב ובקרה אחרי המימוש. התוכנית תיתן לוועדה המקומית את המסגרת והכלים לקידום היתרים, בד בבד עם פיתוח שטחים ומבנים לצורכי ציבור"

מנהל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, אלעזר במברגר: "החוסר הניכר במשאבי קרקע פנויה בגבעתיים מאלץ את העיר לתת מענה בצורות אחרות, וההתחדשות העירונית היא המפתח המרכזי. התוכנית הענפה המתרכזת במרכז הוותיק של גבעתיים, לצד התוכניות השכונתיות לפינוי-בינוי שאנו מובילים עם העירייה, יאפשרו חידוש של הדירות וסביבת מגורים נעימה יותר עבור הדיירים, לצד מיגון מפני טילים ורעידות אדמה - מיגון חשוב לאין ערוך, כפי שחזינו לאחרונה. אני מברך את ראש העיר, את הצוות המקצועי בעירייה ואת המנהלת העירונית על שיתוף הפעולה הפורה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתהרשות הממשלתית להתחדשות עירוניתעיריית גבעתייםרן קוניקעו"ד אלעזר במברגרסעיף 23 לתמ"א 38ד''ר חוה ארליך-רוגינסקיהוועדה המחוזית לתכנון ובניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...