מכרז עבור 5.6 מ"ר בלבד – במחיר מינימום של 1.9 מיליון שקל? הסתכלו על ההצמדות ועל זכויות הבנייה

לכאורה, מכרז רמ"י ברחוב ד"ר ארליך בת"א מציע שטח מזערי במחיר לא פרופורציונלי • התבוננות באותיות הקטנות מגלה: לנכס הצמדות וזכויות בנייה בשטח כולל של כמעט 400 מ"ר • המכרז עדיין פתוח להצעות

שיתוף הכתבה
יפו (שאטרסטוק)יפו (שאטרסטוק)

נכס בשטח 5.6 מ"ר בלבד, במרכז יפו, בצפון שכונת צהלון; מחיר מינימום של 1.9 מיליון שקל, המשקף כ-340,000 שקל למ"ר; ופיקדון שהמציע נדרש להעביר, בסכום של 381,000 שקל. נשמע כמו הצעה לא משתלמת, בלשון המעטה? ובכן, זו ההצעה שמציע מכרז רשות מקרקעי ישראל וחברת עמידר, ושעדיין פתוח להצעות.

מדובר בנכס שנמצא ברחוב ד"ר ארליך, מעט מערבית לשדרות ירושלים, ובקרבת "בית הספר הדמוקרטי של תל אביב-יפו". בקו ישיר מערבה, מרחק קילומטרים ספורים, נמצאים פארק המדרון והחוף המרכזי של יפו.

מדובר בנכס שנמצא ברחוב ד"ר ארליך, מעט מערבית לשדרות ירושלים, ובקרבת "בית הספר הדמוקרטי של תל אביב-יפו". בקו ישיר מערבה, מרחק קילומטרים ספורים, נמצאים פארק המדרון והחוף המרכזי של יפו

אם אתם תוהים מה מסתתר מאחורי ההצעה, מה ה"קאצ'", אתם חושבים נכון: צפייה בחוברת המכרז מגלה כי תחת המילים "הצמדות על פי מסמכי הבית המשותף" ו"זכויות בנייה בניגוד לתקנון הבית המשותף" – כפי שכתוב בהזמנה להגשת הצעות למכרז – מסתתרים עוד כמה שטחים נרחבים למדי, ובוודאי מעניינים מאוד עבור משקיעים ויזמים, בשטח של כמעט 400 מ"ר נוספים.

על פי חוברת המכרז, ההצמדות לשטח הנכס כוללות גג בטון בשטח של 78.70 מ"ר, וכן גג אסבסט בשטח של 13.10 מ"ר; זכויות הבנייה בנכס, אשר כלולות במכרז, הן 170 מ"ר שטח עיקרי ו-15 מ"ר שטחי שירות – כאמור, בניגוד לתקנון הבית המשותף. לצד אלו ישנן עוד זכויות בנייה לנכס, אך הן מוגדרות במכרז כזכויות "למימוש בסבירות נמוכה": 47.4 מ"ר עיקרי ועוד 71 שטחי שירות, הנגזרים מחלקה 77 הסמוכה. עוד מצוין במכרז כי מימוש זכויות הבנייה כפוף להכנת תוכנית איחוד וחלוקה.

המכרז עודנו פתוח להצעות, עבור כלל הציבור. המועד האחרון להגשת הצעות הוא שישה ימים מהיום (ב'), קרי 23.7.2021. נציין כי מדובר במכרז חדש למדי, אשר פורסם לראשונה בתחילת החודש הנוכחי

המכרז עודנו פתוח להצעות, עבור כלל הציבור. המועד האחרון להגשת הצעות הוא שישה ימים מהיום (ב'), קרי 23.7.2021. נציין כי מדובר במכרז חדש למדי, אשר פורסם לראשונה בתחילת החודש הנוכחי.

נזכיר כי לפני כשלושה חודשים דיווחנו כאן על זכייתה של חברת נתנאל גרופ בנכס ברחוב אילת בתל אביב – מחסן בן 46 מ"ר, שעליו שילמה החברה סכום נכבד של 14.5 מיליון שקל. התעמקות במכרז גילתה כי גם שם, כמו במכרז לעיל, ישנן זכויות בנייה לנכס – בהיקף מאות מ"ר. מעניין יהיה לראות כיצד ייסגר המכרז החדש במרכז יפו.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלעמידרזכויות בנייהנתנאל גרופ
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...