הופקדה תוכנית עמידר במרכז הקליטה בשכונת גילה בירושלים; תכלול מבנים בני 35-25 קומות

בתחילת 2020 אושרה התוכנית להפקדה, וכעת הופקדה על ידי הוועדה המחוזית • במקום ישנן כיום 287 יח"ד, מהן 178 לדיור ציבורי • התוכנית תציע כ-1,300 יחידות דיור חדשות במקומן

שיתוף הכתבה
הדמיית מתחם מרכז הקליטה בשכונת גילה, ירושלים (איי אל וויו פויינט)הדמיית מתחם מרכז הקליטה בשכונת גילה, ירושלים (איי אל וויו פויינט)

כשנה וחצי לאחר שאושרה להפקדה – תוכנית בינוי-פינוי-בינוי במרכז הקליטה שבשכונת גילה בירושלים מופקדת על ידי הוועדה המחוזית. מדובר בתוכנית אשר מקדמת הקמת 1,324 יחידות דיור חדשות במקום 287 יחדות דיור קיימות, מהן 178 דירות המשתייכות לדיור הציבורי, ומהוות את מרכז הקליטה הקיים במקום, ו-109 יחידות דיור פרטיות. במקום גם מבני ציבור.

"חברת עמידר יוזמת תוכנית המבקשת לחדש ולחזק את מתחם 'מרכז הקליטה' בשכונת גילה, הן מבחינה פיזית והן מבחינה חברתית, על ידי ציפוף המרחב הקיים, בתוספת של 1,037 יח"ד ליחידות הדיור הקיימות, בהליך של בינוי-פינוי-בינוי.

המתחם הינו מתחם מגורים ישן, שבליבו מקבץ גדול של בנייני ציבור עירוניים. מתחם 'מרכז הקליטה' ממוקם על גב רכס גילה, ומוקף ברחוב אריה בן-אליעזר ממזרח, מצפון, וממערב, וברחוב ורדינון בדרום"

המתחם הינו מתחם מגורים ישן, שבליבו מקבץ גדול של בנייני ציבור עירוניים. מתחם 'מרכז הקליטה' ממוקם על גב רכס גילה, ומוקף ברחוב אריה בן-אליעזר ממזרח, מצפון, וממערב, וברחוב ורדינון בדרום. התוכנית מציעה הקמת שכונה בת 1324 יח"ד במרקם מגוון המשלב מבנים רבי-קומות ומבנים מרקמיים. מופע הבינוי המוצע ייראה באופן בולט מחלקים נרחבים בעיר. 

התוכנית מגדירה תמהיל דירות מעורב הנותן מענה לדיור איכותי לטובת הדיירים הקיימים והתושבים החדשים. היא כוללת שמירה על ערכים ומאפיינים מקומיים, בעזרת שמירה על מערכת תנועת הולכי הרגל הקיימת. נוסף על כך, התוכנית מציעה פיתוח ושדרוג המרחב הציבורי, עיבוי ותוספת מבני ציבור, תוספת שטח ציבורי פתוח, תוספת שטחי מסחר ותוספת מערך חניונים תת-קרקעי".

כאמור, הבינוי בתוכנית יהיה מגוון ויכלול, מצד אחד, עשרה מבנים בני 12-10 קומות, ומצד שני מגדלים בגובה 35-25 קומות. את התוכנית הגישה חברת עמידר לצד הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, שליוותה את הפרויקט בקידומו. היזמית היא חברת עמידר עצמה.

כאמור, הבינוי בתוכנית יהיה מגוון ויכלול, מצד אחד, עשרה מבנים בני 12-10 קומות, ומצד שני מגדלים בגובה 35-25 קומות. את התוכנית הגישה חברת עמידר לצד הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, שליוותה את הפרויקט בקידומו. היזמית היא חברת עמידר עצמה

המתחם משתרע על פני כ-80 דונם, ויכלול – לצד שטחי המגורים – גם 6,664 מ"ר שטחים עבור מבני ציבור, 3,200 מ"ר שטחי מסחר ו-1,930 מ"ר שטחי תעסוקה. העורכות הראשיות הן אדריכליות אורית גלעדי-וילנברג וקרן ידווב ממשרד אוקא - אורית וילנברג גלעדי וקרן ידווב אדריכלים ובוני ערים;
שמאֵי המקרקעין הם פרג'י פנחס, ועדינה גרינברג ממשרד גרינברג אולפינר ושות'; והמודד הוא אריה פישמן.

לחצו כאן לעיון במסמכי התוכנית


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד הבינוי והשיכוןהתחדשות עירוניתהרשות הממשלתית להתחדשות עירוניתשכונת גילהעמידרמתחם מרכז הקליטהפינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...