בלעדי: המוסדיים הישראלים מוכרים מניות אזורים ואפריקה מגורים

ניתוח עבור אתר מרכז הנדל"ן חושף את העדפות המשקיעים המוסדיים בכל הקשור למניות חברות נדל"ן • צפו בכל המספרים - כמה מניות דמרי נרכשו ברבעון? 

שיתוף הכתבה
בלעדי: המוסדיים הישראלים מוכרים מניות אזורים ואפריקה מגוריםבלעדי: המוסדיים הישראלים מוכרים מניות אזורים ואפריקה מגורים

איתנות פיננסית של חברות נדל"ן נמדדת בין השאר על-ידי התוצאות הכספיות שלהן שמדווחות בדוחות הכספיים - דוח רווח והפסד, מאזן, ויחסים פיננסיים אחרים. כל משקיע ששוקל להיחשף לחברות בודק בין השאר את התוצאות הכספיות שלהן, את מצב החברה, ההנהלה, ביצועי עבר ועוד.

כלי נוסף שיכול להכריע את הכף האם להשקיע בחברה או לא, זו "חוכמת ההמונים", אבל בגרסת שוק ההון. סוג של "תאמר לי מי משקיע בך - ואומר לך מי אתה". וליתר דיוק – מיהם המשקיעים במניות החברה, רשימת המשקיעים המוסדיים, האם הם מכרו או קנו את המניה בחודשים האחרונים, מהן ההעדפות שלהן בהשקעה בחברות נדל"ן מתחרות וכולי.

אתר סטוקרי. - STOCKER, המספק מידע פיננסי לחברות ציבוריות, לבתי השקעות ולמשקיעים זרים, מציע ניתוח כזה על מניות בשוק ההון הישראלי, שניתן ללמוד ממנו על חברות הנדל"ן הישראליות, על המגמות בהשקעות המוסדיים בנדל"ן, ולפיכך לקבל תמונה אולי על השוק כולו.

לצורך ההמחשה וההשוואה, בחרנו שלוש חברות נדל"ן שעוסקות בבנייה למגורים - י.ח דמרי, אפריקה מגורים ואזורים. בחינה של הפרמטרים הפיננסיים האלה עשויה לתת תמונה על החברות ולסייע בהחלטה האם להשקיע בהן. שאין לראות בכתבה זו כהמלצה להשקעה, או תחליף לייעוץ השקעות פרטני לפי ההעדפות האישיות של כל אדם. ט.ל.ח. 

לפי הניתוח, באופן כללי מבחינת השקעות המוסדיים בשלוש החברות (במונחים כספיים, באפיק החיסכון לטווח ארוך) - בדמרי המוסדיים חשופים בכ-410 מיליון שקל נכון לרבעון השני (שווי השוק של דמרי הוא 1.027 מיליארד שקל)  , באזורים חשופים בכ-371 מיליון שקל (שווי השוק שלה - 707 מיליון שקל)  ובאפריקה מגורים המוסדיים חשופים בכ-277 מיליון שקל (שווי השוק שלה - 733 מיליון שקל). באפיק קרנות הנאמנות המוסדיים חשופים בדמרי ב-75 מיליון שקל, באזורים ב-376 מיליון שקל ובאפריקה מגורים 276 מיליון שקל.

מבחינת ההעדפה של המניות מצד המוסדיים ברבעון השני (באפיק חיסכון לטווח ארוך) - את דמרי רכשו יותר מאשר מכרו, ואת אזורים ואפריקה מגורים יותר מכרו מאשר קנו. כך, המוסדיים רכשו 55 אלף מניות של דמרי ומכרו כ-10 אלף; רכשו כ-62 אלף מניות אזורים ומכרו 122 אלף מניות; ורכשו 3,000 מניות אפריקה מגורים ומכרו 86 אלף מניות. באפיק קרנות הנאמנות בחודש ספטמבר את דמרי ואזורים מכרו יותר משקנו, ואת אפריקה מגורים קנו יותר משרכשו. כך, המוסדיים רכשו 11,4 אלף מניות דמרי ומכרו 45 אלף מניות; רכשו 419 אלף מניות אזורים ומכרו 460 אלף מניות; רכשו 4,650 מניות אפריקה מגורים ומכרו 100 מניות.

 בגרפים הבאים ניתן לראות את התפלגות השקעות המוסדיים בשלוש המניות:


 

אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה.

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:STOCKERי.ח דמריאפריקה ישראלאזורים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...