יעקב אטרקצ'י: "תמ"א 38 היא היסטוריה, ארכאולוגיה - התחדשות עירונית אמיתית היא פינוי בינוי"

בעל השליטה בחברת אאורה אמר עוד בוועידת פסגת הנדל"ן 2021: "מחירי הדירות עולים לא בגלל שהפסיקו לבנות תמ"א, אז מתברר שהיא לא הפתרון"

שיתוף הכתבה
מנכ"ל ובעלי אאורה, יעקב אטרקצ'י (ראובן קפוצינסקי)מנכ"ל ובעלי אאורה, יעקב אטרקצ'י (ראובן קפוצינסקי)

" תמ"א 38 היא היסטוריה, ארכאולוגיה, צריך להפסיק אותה וטוב שהמדינה החליטה לסיימה", כך אמר היום (ה') יעקב אטרקצ'י, מנכ"ל ובעלים של חברת אאורה ישראל, בוועידת פסגת הנדל"ן 2021 של מרכז הנדל"ן בשיתוף מדלן , שמתקיימת במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בת"א. 

"היום כולם מבינים כבר שהתחדשות עירונית אמיתית היא פינוי-בינוי. המדינה הבינה, הרשויות המקומיות הבינו, היזמים וגם הדיירים. באמצעות פינוי-בינוי בונים תשתיות חדשות ומודרניות, בונים בניינים ומתחמים חדישים, בונים ריאות ירוקות, מבני ציבור, אזורי מסחר, שבילי אופניים ועוד", הוסיף אטרקצ'י.

מחירי הדירות עולים לא בגלל שהפסיקו לבנות תמ"א 38 , גם עם התמ"א המחירים עלו - אז מתברר שתמ"א היא לא הפתרון, מה גם שלוקח להוציא היתר בנייה לפרויקט תמ"א 38 לא פחות זמן מאשר בפרויקטי פינוי-בינוי"

" מחירי הדירות עולים לא בגלל שהפסיקו לבנות תמ"א 38 , גם עם התמ"א המחירים עלו - אז מתברר שתמ"א היא לא הפתרון, מה גם שלוקח להוציא היתר בנייה לפרויקט תמ"א 38 לא פחות זמן מאשר בפרויקטי פינוי-בינוי. 

דווקא שכונות חדשות שלמות שנבנות במסגרת פינוי-בינוי הן הפתרון. כך בונים מאות יחידות דיור במרכזי ערים, הורסים ומפנים את בנייני הרכבות המכוערים שבנו כאן בשנות ה-50 וה-60. עברו מאז כבר 60 שנה, המקומות נשארו טובים, אבל הבניינים הקיימים כבר לא ראויים. צריך לשבור את הבירוקרטיה, ליצור יחסי אמון עם הדיירים וכך ניתן להקים פרויקטים כאלה והרבה.

תמ"א 38 מהווה קוסמטיקה בלבד, מהווה עומס על העיר ועל התשתיות הקיימות, היא לא מוסיפה תשתיות או מוסדות ציבור וכולי. כן אפשר לעשות שילוב בין תמ"א לפינוי-בינוי במקומות שבהם לא ניתן לבנות מגדלים, כמו שעשינו בקריית אונו, אבל אי-אפשר לקחת את המשאב של הקרקע, שהופך יקר יותר ויותר מיום ליום, ושמתמעט מיום ליום, ולעשות פרויקטים של תמ"א ולבנות בניינים בני 9-7 קומות. זה לא הגיוני. כל תכנון חדש מהיום ואילך צריך להיות התחדשות עירונית מתחמית, ולא בניינית. הגיע הזמן לעבוד מסודר, לבנות שכונות אמיתיות ואיכותיות".

המדינה צריכה להפחית בבירוקרטיה. נכון לתת סמכויות לשלטון המקומי, אבל תחת פיקוח – לבקש מהעירייה להכין תוכנית אב, כדי להגדיר מה יהיה בכל אזור. ברגע שהיא תעשה את זה, תהיה ודאות ופרויקטים יתרוממו. המדינה חייבת להתערב פחות, חייבת לקבוע כללים ולתת לשטח לעשות את הדברים"

באשר למדיניות המשתנה של הרשויות המקומיות אמר אטרקצ'י: "צריך לזכור שהתושבים בוחרים את ראש העיר והמועצה, וקובעים מדיניות. התחדשות עירונית היא רצון התושבים. המדינה צריכה להפחית בבירוקרטיה. נכון לתת סמכויות לשלטון המקומי, אבל תחת פיקוח – לבקש מהעירייה להכין תוכנית אב, כדי להגדיר מה יהיה בכל אזור. ברגע שהיא תעשה את זה, תהיה ודאות ופרויקטים יתרוממו. המדינה חייבת להתערב פחות, חייבת לקבוע כללים ולתת לשטח לעשות את הדברים".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתאאורהיעקב אטרקצ'יתמ"א 38דן קצ'נובסקיפינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...