דלית זילבר: "היום אין משבר תכנון, אבל אם לא נתעשת – ואני מקווה שהממשלה החדשה תעשה את זה - נגיע לשם"

מנכ"לית מנהל התכנון דלית זילבר השתתפה בריאיון "אחד על אחד" עם דני קושמרו בפסגת הנדל"ן 2021 ואמרה עוד: "אנחנו דואגים לתכנון לטווח הארוך; אנחנו צריכים להכפיל את ההיצע בגוש דן, וזה לא יקרה דרך תמ"א 38"

שיתוף הכתבה
דני קושמרו מראיין את מנכ"לית מנהל התכנון, דלית זילבר, בפסגת הנדל"ן 2021 (יוסי אלטרמן וגיל מגלד)דני קושמרו מראיין את מנכ"לית מנהל התכנון, דלית זילבר, בפסגת הנדל"ן 2021 (יוסי אלטרמן וגיל מגלד)

" מנהל התכנון 'הפגיז' בשנים האחרונות בכל הקשור לתכנון יחידות דיור, ולכן נסתכל על זה בראייה כוללת – יותר מ-520,000 יחידות דיור אושרו, אז לא צריך להיכנס ללחץ בגלל המספרים של השנה החולפת. היום אין משבר תכנון, אבל אם לא נתעשת – ואני מקווה שהממשלה הבאה תעשה את זה – נוכל לחזור ולתכנן כמו שאנחנו רוצים. כולנו צריכים להתעשת מהר, כדי שמשבר התכנון לא יגיע. אנחנו לא נמצאים שם, אבל חשוב שגם לא נגיע לשם".

צריך להבין שראשי הערים רוצים לעצור אותנו, כי אין להם תשתיות. הם צריכים לקבל מענה לתשתיות הנדרשות לתושבים, שהרי אי־אפשר לייצר יחידות דיור בלי התשתיות הנלוות – גני ילדים, תשתיות ביוב ועוד"

כך אמרה היום (ה') מנכ"לית מנהל התכנון , דלית זילבר, בריאיון "אחד על אחד" עם דני קושמרו, הריאיון הפותח של ועידת פסגת הנדל"ן 2021. "צריך להבין שראשי הערים רוצים לעצור אותנו, כי אין להם תשתיות. הם צריכים לקבל מענה לתשתיות הנדרשות לתושבים, שהרי אי־אפשר לייצר יחידות דיור בלי התשתיות הנלוות – גני ילדים, תשתיות ביוב ועוד".

זילבר התבטאה גם בנושא תמ"א 38 , ואמרה: "התוכנית הזו רעה. אי־אפשר לתכנן את הבניין הבודד בלי לתת מענה לתשתיות. אנחנו דואגים לטווח הארוך, וצריכים להכפיל את ההיצע בגוש דן, וזה לא יקרה דרך תמ"א 38. ההכפלה הנדרשת של זכויות הבנייה היא פי כמה וכמה ממה שיש בתמ"א.

אם תהיה תמ"א 38 , אין מה לעשות מטרו בתל אביב. צריך התחדשות הכי אינטנסיבית שיש במקומות האלה, סביב צירי המטרו, ותמ"א 38 לא נותנת לזה מענה. הדבר החשוב ביותר הוא שיתוף פעולה בין כולם. כולם צריכים להיות תחת אותה משימה – תשתיות, תשתיות, תשתיות, שייתנו מענה ליחידות הדיור שדרושות כל כך לכולנו"

יותר מזה: אם תהיה תמ"א 38 , אין מה לעשות מטרו בתל אביב. צריך התחדשות הכי אינטנסיבית שיש במקומות האלה, סביב צירי המטרו, ותמ"א 38 לא נותנת לזה מענה. הדבר החשוב ביותר הוא שיתוף פעולה בין כולם. כולם צריכים להיות תחת אותה משימה – תשתיות, תשתיות, תשתיות, שייתנו מענה ליחידות הדיור שדרושות כל כך לכולנו".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןהתחדשות עירוניתדלית זילברמטרותמ"א 38דן קצ'נובסקימיכאל אסף
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...