הלהיט החדש של מכרזי רמ"י - בנייה רוויה בשכונות ותיקות? שני מכרזים בנתניה ובפ"ת שווקו ב-16.6 מיליון שקל

במכרז לבניית עשר יח"ד בשכונת רמת ורבר בפ"ת, זכתה חברת דר-יה אור חברה לבניה • במכרז להקמת שבע יח"ד בשכונת נאות הרצל בנתניה זכתה עם כלביא השקעות ונכסים

שיתוף הכתבה
בנייה חדשה - עכשיו גם בלב שכונות ותיקות (שאטרסטוק)בנייה חדשה - עכשיו גם בלב שכונות ותיקות (שאטרסטוק)

האם הלהיט החדש במכרזי רשות מקרקעי ישראל הוא בנייה רוויה בשכונות ותיקות בערי המרכז? לאחרונה שווקו בהצלחה שני מכרזים של הרשות, בשתי שכונות מהוותיקות ביותר בערים פתח תקווה ונתניה: רמת ורבר ונאות הרצל (בהתאמה). שני המכרזים הסתכמו בסכום כולל של 16.6 מיליון שקל, וזאת עבור בניית 17 יחידות דיור בסך הכול.

המכרז בשכונת רמת ורבר בפתח תקווה הוא עבור בנייה רוויה של עשר יחידות דיור, בשטח כולל של 1,084 מ"ר בשני מתחמים. הזוכה במכרז היא חברת דר-יה אור חברה לבניה, שתשלם לרמ"י 5,244,448 שקל על כל מתחם, ו-10,488,896 שקל בסך הכול. המעניין הוא כי למכרז התקבלו יותר מ-100 הצעות: 53 הצעות דיגטליות ו-51 הצעות פיזיות.

רמת ורבר היא שכונה החולשת על רוב שטחה המערבי של פתח תקווה. היא גובלת במערב ברחוב קפלן, במזרח ביצחק שדה, בצפון בציר ז'בוטינסקי ובדרום ברחוב ארלוזורוב. היא כוללת בעיקר בניינים שנבנו בשנות ה-50 של המאה הקודמת, וכיום מתגוררים בה כ-22,000 תושבים

רמת ורבר היא שכונה החולשת על רוב שטחה המערבי של פתח תקווה. היא גובלת במערב ברחוב קפלן, במזרח ביצחק שדה, בצפון בציר ז'בוטינסקי ובדרום ברחוב ארלוזורוב. היא כוללת בעיקר בניינים שנבנו בשנות ה-50 של המאה הקודמת, וכיום מתגוררים בה כ-22,000 תושבים.

המכרז בשכונת נאות הרצל בנתניה הוא מכרז עבור בנייה רוויה של שבע יחידות דיור, בשטח של 1,245 מ"ר. הזוכה במכרז היא עם כלביא השקעות ונכסים, שתשלם לרמ"י 6,125,125 שקל. מחיר השומה שנקבע לקרקע הוא 4,477,045 שקל, ומחיר המינימום במכרז היה 1,425,939 שקל. למכרז זה הוגשו 14 הצעות.

שכונת נאות הרצל נחשבת גם היא לאחת השכונות הוותיקות, שהוקמה גם כן בשנות ה-50 של המאה הקודמת. למעשה, מדובר על שכונה אחת שמאחדת ארבע שכונות ישנות, והיא נמצאת בסמוך למחלף נתניה

שכונת נאות הרצל נחשבת גם היא לאחת השכונות הוותיקות, שהוקמה גם כן בשנות ה-50 של המאה הקודמת. למעשה, מדובר על שכונה אחת שמאחדת ארבע שכונות ישנות, והיא נמצאת בסמוך למחלף נתניה. היא מתאפיינת בבנייה נמוכה של עד ארבע קומות, לצד כמה בתים צמודי קרקע באזורים שונים.

שני המכרזים הללו עשויים לסמל נטייה למציאת עוד ועוד קרקעות קטנות ובינוניות שלא נוצלו עד היום, בשטחי השכונות הישנות – בין אם בשל תכנון לא יעיל מספיק ובין אם פשוט משום שלא נעשה בהם שימוש עד היום. כך אפשר להגדיל את היצע הדירות בשכונות הללו, גם אם במעט, באזורים שלא ראו בנייה חדשה כבר עשורים רבים, ואף מבלי להידרש להתחדשות עירונית (אשר נדרשת גם היא בשתי השכונות המדוברות).


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלבנייה רוויהרמת ורבר פתח תקווה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...