תנופה משמעותית לשכונה החדשה באשקלון: רמ"י פרסמה מכרז ל-705 יח"ד חדשות ב"עיר היין"

500 מיחידות הדיור מיועדות לשכירות ארוכת טווח ל-15 שנים לפחות • מחצית מתוכן יושכרו בשוק החופשי, ומחצית יושכרו בשכר דירה מפוקח לזכאים

שיתוף הכתבה
הדמיית שכונת עיר היין באשקלון (ארמון אדריכלים)הדמיית שכונת עיר היין באשקלון (ארמון אדריכלים)

עוד מהלך חשוב בתהליך התפתחותה של העיר אשקלון – כשבאוויר עוד עומד אבק הלחימה מהסבב האחרון: רשות מקרקעי ישראל הודיעה היום (א') על פרסום מכרז לבניית 705 יחידות דיור בבנייה רוויה, לצד שטחי מסחר, בשכונת "עיר היין" החדשה בעיר. רוב הדירות במכרז זה מיועדות להשכרה ארוכת טווח.

על פי הפרסום של רמ"י מהיום, 500 יחידות דיור במכרז מיועדות להשכרה לטווח הארוך, ואילו 205 יח"ד לשוק החופשי. על מכרז זה פרסמנו כאן לראשונה בסוף החודש שעבר, זאת במסגרת הידיעה על שיווק מוצלח של הפרויקט הראשון בשדרות מטעם " דירה להשכיר ".

"מכרז זה יתרום לפיתוח האזור ויהווה פתרון דיור להשכרה לטווח ארוך, אשר ימשוך אל האזור אוכלוסייה צעירה ומשפחות צעירות של בני המקום והסביבה, המחפשים פתרון דיור בהשכרה לטווח ארוך בשכונה עם שטחים פתוחים, נגישות לים ולשירותים ציבוריים, ובאיכות חיים", נכתב בהודעת הרשות. "התחרות במכרז בין המציעים תהיה על מחיר הקרקע. במכרז מזמינה רשות מקרקעי ישראל , את ציבור היזמים להגיש הצעות לחתימה על חוזה חכירה ישירה מהוון לתקופה של 98 שנים, עם אופציה להארכה לעוד 98 שנים, ולחתימת חוזה לתכנון, הקמה והפעלה של מתחם המגורים. 

מתוך כלל הדירות להשכרה (המיועדות למטרה זו למשך 15 שנים לפחות), 50% תיועדנה לדיור בשכר דירה מפוקח לזכאים, ו-50% יח"ד יושכרו בשוק החופשי. המועד האחרון להגשת הצעות למכרז הוא 09.08.2021 בשעה 12:00 בצהריים".

המכרז הוא חלק מתוכנית מועדפת לדיור, תמל/1006 ("אשקלון – מתחם מ-7"), השוכנת מצפון לרחוב מנחם בגין וממזרח לרחוב יצחק רבין בעיר, ומטרתה פיתוח חלקה הצפוני-מזרחי של אשקלון כחלק מהרקמה האורבנית המתפתחת של העיר. התוכנית כוללת בנייה של 11,466 יח"ד בצפיפות בנייה ממוצעת של כ-17 יח"ד לדונם. היא תציע בינוי בבניינים בני 16-14 קומות, לצד יח"ד גדולות משולבות בדירות גן. כ-3,440 יח"ד מתוך כלל הדירות יהיו יח"ד קטנות, עד 80 מ"ר כולל ממ"ד.

התוכנית, בשטח כולל של כ-4,208 דונם, כוללת אזור מגורים בשטח 516,882 מ"ר, אזור מגורים משולב מסחר ומשרדים בשטח של 140,401 מ"ר, מוסדות ומבני ציבור בשטח של כ-360,182 מ"ר, שטחי מסחר ומשרדים בהיקף של כ-3,472 מ"ר, שטחי תעשייה, מסחר ותעסוקה בהיקף של כ-362,048 מ"ר, שטחים ציבוריים פתוחים בשטח 889,544 מ"ר ופארק עירוני.

"התוכנית, בסמיכות לפארק היין הממוקם על צומת דרכים ירוקה עם ערכים ארכיאולוגיים ותיירותיים, יעודד קידום אורח חיים עירוני מקיים, פעיל ובריא", נכתב עוד בהודעת רמ"י. "התוכנית כוללת ציר עירוני ראשי משולב במסחר ושדרת הולכי רגל המאפשרת הליכה במרחקים קצרים ונוחים, וכן חיבור לאזור התעסוקה ולחוף הים מבלי שתנועת העיר תעבור דרכה. עוד בתוכנית - שילוב תחנת רכבת חדשה כחלק ממרכז תחבורתי עם אזורי מסחר ותחנת אוטובוסים מרכזית, ואזור תעסוקה צפון-מזרחי בסמוך לכביש 4".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלשכירות ארוכת טווחדירה להשכירשכונת עיר היין באשקלון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...