שיכון ובינוי מעדכנת: 23,000 מ"ר יתווספו לקריית התקשוב בנגב; לוחות הזמנים והזיכיון הוארכו ב-15 חודשים

העבודות להקמת הקריה החדשה אמורות היו להסתיים לקראת סוף השנה – אך כעת יוארכו בתקופה נוספת • החברה לא ציינה מה תהיה תוספת התשלום עבור העבודות הנוספות

שיתוף הכתבה
הדמיה של קריית התקשוב בבאר שבע (משרד הביטחון)הדמיה של קריית התקשוב בבאר שבע (משרד הביטחון)

23,000 מ"ר בנויים יתווספו לפרויקט קריית התקשוב הדיגיטלית המוקמת בנגב – ויאריכו את משך העבודות ב-15 חודשים נוספים, כמו גם את תקופת הזיכיון. כך עדכנה אתמול (ה') חברת שיכון ובינויבהודעה לרשות לניירות ערך. 

כזכור, החברה זכתה עם אפי נכסים , בשנת 2018, במכרז להקמת הקריה החדשה, בצמוד למתחם גב-ים שבבאר שבע. הקריה צפויה להשתרע על פני כ-180 דונם, ולכלול כ-200,000 מ"ר בנויים, אשר ייודעו, בין היתר, ליחידות הסייבר של צה"ל. הקריה החדשה צפויה לאכלס כ-5,000 איש, רובם חיילים מהיחידות השונות.

בעת סגירת המכרז הצפי היה שהקריה תהיה מוכנה בתוך שנתיים וחצי, קרי בסוף השנה הנוכחית, אך העבודות התעכבו מסיבות שונות. בין היתר טענו שתי החברות לאורך העבודות כי קיבלו ממשרד הביטחון הנחיות שונות לגבי תוספות והתאמות במתחם, אשר מאריכות את משך העבודות ואף דורשות תשלום נוסף, מעבר לזה שכבר שולם.

בתאריך 19.05.2021 נחתמה תוספת להסכם הזיכיון, לביצוע עבודות נוספות הכוללות תוספת בנייה של כ-23,000 מ"ר במסגרת המבנים הקיימים בפרויקט. בהתאם, הוארכו לוחות הזמנים להשלמת הפרויקט ב-15 חודשים, וכן הוארך הסכם הזיכיון ב-15 חודשים"

כעת מודיעה שיכון ובינוי באופן רשמי על שינויים בעבודות, או ליתר דיוק – על הרחבתו: "בתאריך 19.05.2021 נחתמה תוספת להסכם הזיכיון, לביצוע עבודות נוספות הכוללות תוספת בנייה של כ-23,000 מ"ר במסגרת המבנים הקיימים בפרויקט", כך החברה בהודעתה. "בהתאם, הוארכו לוחות הזמנים להשלמת הפרויקט ב-15 חודשים, וכן הוארך הסכם הזיכיון ב-15 חודשים. 

חברת הבת של החברה, שיכון ובינויסולל בונה תשתיות מחזיקה ב-50% מהזכויות בקבלן ההקמה שיבצע את העבודות הנוספות כאמור. עלויות ההקמה ותפעול הפרויקט יותאמו באופן יחסי להיקף השטחים הבנויים שיתווספו לפרויקט". 

שיכון ובינוי לא ציינה מה תהיה תוספת התשלום עבור השינויים המדוברים, אך ציינה כי "התוספת להסכם הזיכיון כאמור כפופה לכמה תנאים מתלים, לרבות קבלת אישור המממנים של הפרויקט, ולפיכך אין ודאות אם ומתי תושלם". נציין כי הזיכיון, בהתאם למכרז המקורי, הוא ל-25 שנים.

עוד נזכיר כי זהו לא הפרויקט הגדול היחידי שמבצעת או שתבצע החברה בנגב: כידוע, ביולי 2020 זכתה החברה במכרז להקמת קריית המודיעין במתחם ליקית הסמוך לצומת שוקת. כאן מדובר בבסיס צבאי ענק, בשטח של כ-2,500 דונם, שצפוי לארח כ-13,500 חיילים.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שיכון ובינויהרשות לניירות ערךאפי נכסיםמשרד הביטחוןמנהלת המעבר דרומהקריית התקשובקריית המודיעין בנגב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...