כחודש לאחר שאושרה בעירייה: הוועדה מחוזית אישרה את תוכנית "חומת שמואל ה'" בירושלים – עם 540 יח"ד

הוועדה המחוזית הודיעה על אישור תוכנית המתאר המקומית ברמה מפורטת עבור הרחבת השכונה שבדרום-מזרח העיר • תציע גם חיבור ישיר מהשכונה אל דרך חברון

שיתוף הכתבה
הדמיית מתחם חומת שמואל ה' (אלי רכס אדריכלים)הדמיית מתחם חומת שמואל ה' (אלי רכס אדריכלים)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים אישרה את תוכנית המתאר המקומית ברמה מפורטת של "חומת שמואל ה'" – היא התוכנית להקמת יחידה שכונתית בת 540 יחידות דיור בדרום-מזרח העיר, בשכונה הידועה גם בשם הר חומה, וזאת כחודש בלבד לאחר שהתוכנית אושרה על ידי העירייה.

שטח התוכנית נמצא מזרחית לצומת רוזמרין, במבואות המערביים של שכונת חומת שמואל,
במתחם בשטח של כ-28 דונם. התוכנית מציעה יחידה שכונתית חדשה לפיתוח האזור שבין צומת רוזמרין ושכונת חומת שמואל הקיימת, שיהפוך לרקמה בנויה המשלימה את הדופן הדרומית של ירושלים בקטע זה"

"שטח התוכנית נמצא מזרחית לצומת רוזמרין, במבואות המערביים של שכונת חומת שמואל,
במתחם בשטח של כ-28 דונם", נכתב בדברי ההסבר. "תוכנית המתאר המחוזית שחלה על שטח התוכנית וסביבתה היא תמ"מ/30/1, תוכנית המתאר המחוזית למחוז ירושלים, המייעדת את כל האזור שבו מצוי שטח התוכנית לאזור לפיתוח עירוני.

התוכנית מציעה יחידה שכונתית חדשה ומהווה חלק מתוכנית השלד - חומת שמואל ה' (אב/ים/חומת שמואל ה', שאומצה בוועדה המחוזית ביום 25.05.2020) אשר מציגה תוכנית כוללת לפיתוח האזור שבין צומת רוזמרין ושכונת חומת שמואל הקיימת, שיהפוך לרקמה בנויה המשלימה את הדופן הדרומית של ירושלים בקטע זה.

היחידה השכונתית החדשה נסמכת על כביש 'מעלה נחל דרגה' המהווה את העורק התחבורתי הנוסף וההכרחי, כחיבור בין שכונת חומת שמואל לדרך חברון. צומת ההתחברות בין שטח התוכנית לבין כביש 'מעלה נחלה דרגה' מתואם עם התכנון הפיזי והתחבורתי של הכביש כפי שהוגש על ידי משרד הבינוי בתוכנית מספר 12626, ועם תוכנית השלד". נציין כי אזור מערב השכונה מתאפיין בפקקים רבים, וייתכן שהחיבור לדרך חברון יקל על פקקים אלו.

היחידה השכונתית החדשה נסמכת על כביש 'מעלה נחל דרגה' המהווה את העורק התחבורתי הנוסף וההכרחי, כחיבור בין שכונת חומת שמואל לדרך חברון. צומת ההתחברות בין שטח התוכנית לבין כביש 'מעלה נחלה דרגה' מתואם עם התכנון הפיזי והתחבורתי של הכביש כפי שהוגש על ידי משרד הבינוי בתוכנית מספר 12626, ועם תוכנית השלד"

עוד נציין כי אחד השטחים בתוכנית המאושרת, תא שטח 1 שנמצא בצפון התוכנית, משיק לציר הרכבת הקלה, ומתוכנן בהתאם למדיניות עם בינוי של 30 קומות כולל מסד, בשני מגדלים לשימושי מסחר ותעסוקה. בתא שטח 2 מוצעים שלושה מבני מגורים בני עד עשר קומות בכל חתך, וכן מבנים לשימושים ציבוריים. במגרשים המיועדים למגורים מתוכננת חניה תת-קרקעית.

התוכנית כוללת, לצד שטחי המגורים, גם 9,830 מ"ר שטחים עבור מבני ציבור, 1,150 מ"ר שטחי מסחר ועוד 750 מ"ר שטחי תעסוקה. מגישי התוכנית הם שורה של יזמים פרטיים; העורך הראשי הוא אדריכל אליעזר רכס ממשרד אלי רכס אדריכלים; היועץ הכלכלי הוא זאב ברקאי; המודד הוא רם בן חיים ממשרד רם מדידות.

לעיון במסמכי התוכנית במלואם לחצו כאן


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית ירושליםשכונת חומת שמואלהוועדה המחוזית לתכנון ובניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...