מסילתי: בקרוב יהיה תשלום על פי הצלחה לשמאי המקרקעין

יו"ר לשכת שמאי המקרקעין בכנס באילת: "קיימת חשיבות צרכנית מובהקת בתקנות האלה - הן יקלו על ציבור הנישומים. אנחנו והאזרח הקטן באותו המתרס"

שיתוף הכתבה
חיים מסילתיחיים מסילתי

חיים מסילתי, יו"ר לשכת שמאי המקרקעין, אמר היום (ב') בכנס השנתי של הלשכה שנערך באילת, כי "בקרוב שמאי המקרקעין יוכלו לקבל תשלום על פי הצלחה במקרים מסוימים שבהם ההכרעה הסופית ניתנת על ידי שמאי מכריע ".

מסילתי אמר כי "הולכים ומתגבשים הכללים החדשים לעניין האתיקה השמאית ובהם תשלום על פי הצלחה, אבל חשוב להדגיש כי הדבר צפוי לקרות כאמור רק באותם מקרים מסוימים. קיימת חשיבות צרכנית מובהקת בתקנות האלה - הן יקלו קודם כל על ציבור הנישומים. צריך לזכור כי אנחנו והאזרח הקטן נמצאים באותו צד של המתרס".

מסילתי הוסיף כי הצעת תיקון החוק לשומות מוסכמות צפויה לעבור במליאת הכנסת בקריאה ראשונה, והיא צפויה לחסוך לאזרח הקטן אלפי שקלים בעסקאות נדל"ן. 

יו"ר ועדת הפנים של הכנסת ח"כ יואב קיש חיזק את דברי מסילתי ואמר כי "בסוף המטרה שלנו כשליחי ציבור הויא לעזור לאזרח הקטן שכמה אלפי שקלים משפיעים על הכיס שלו. הצעת החוק לשומות מוסכמות מדברת בדיוק על זה. אותו דבר לגבי תיקון 126 שהגיע בעקבות תלונות של הציבור. עם זאת צריך לזכור כי האקלים הפוליטי היום הוא כזה שהאופוזיציה עלולה להפיל גם חוקים שהם לטובת הציבור". 

השמאי הממשלתי הראשי אוהד עיני סקר בפאנל שורה של הצעות וקווים מנחים לשינוי התקינה השמאית. למשל עדכון תקן 21 בנושא פינוי בינוי , קווים מנחים לדמי חכירה ורכישה של נחלות, הקמת מאגר ממוחשב של שומות של שמאים ובנושא השכרה ארוכת טווח. 

לדבריו, "נושא הדיור להשקעה הינו נושא חשוב על סדר יומה של הממשלה. אנחנו מדברים על דיור להשכרה ל-5 שנים ומעלה. צריך לזכור כי יש 2 סוגים של הכנסות בנושא זה - הכנסה משכר דירה והכנסה ממכירת הדירות בתום תקופת ההשכרה". 

נשיא התאחדות בוני הארץרוני בריק התייחס לתוכנית שמקדם שר האוצר לחיזוק ההתחדשות העירונית בפריפריה בתמורה לזיכוי מס לקבלנים במסגרת פרויקטים שלהם באיזורי הביקוש. "שיטת קרדיט היא שיטה מקובלת בעולם וכבר שנים אנחנו מבקשים מהממשלות השונות לאשר אותה. רק בדרך זו נוכל להציל חיי אדם של אלפי משפחות באזורים שאין שום כדאיות כלכלית לבצע בהן התחדשות עירונית ".

בנושא הבטיחות בעבודה הזהיר בריק כי לא נראה שינוי דרמטי עד שיגוייסו לעניין גם העובדים בענף: "אני קורא מכאן לשר כץ - תואיל ותורה למפקחים לתעד עבירות עובדים וקבלנים יחד, כדי למגר התנהלות לא חוקית ולא אחראית של עובדים בדיוק כפי שעשית לקבלנים. עכשיו הזמן למעשים, עייפנו מכותרות. המדינה חייבת לבצע השלמות להסכם שנחתם עם ההסתדרות".

על ההאטה בשוק הדיור אמר בריק: "גם אם הבחירות יתקיימו במועד המקורי, נראה בקרוב ההתנהלות שחוזרת לקראת כל מערכת בחירות. כלומר, עצירת בנייה וקפיצה בהיקף המכירות. טבעי שכל המאוכזבים שממתינים כבר שנתיים וחצי לירידה דרמטית במחירים, יעשו חשבון פשוט ויבינו שיש סיכוי סביר שבבחירות תיבחר קואליציה שלא תתמוך בהפסד כסף על הקרקע".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:חיים מסילתיועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...