חזרה
להורדת אפליקציה

חדשות הנדל"ן: תוכנית חדשה להגדלת שטחי הציבור בחיפה; קרן ריאליטי מכרה נכס בת"א תמורת 187 מיליון שקל

התוכנית בחיפה הופקדה על ידי הוועדה המחוזית בחיפה, ותאפשר הגדלת זכויות למבנים ולמוסדות ציבור • קרן ריאליטי מכרה את הנכס, בלינקולן 16, לפניקס ולבנייני העיר הלבנה • הושלמו עוד שתי עסקאות לרכישת בתי סינגל פמילי בארה"ב

עודכן לאחרונה:
אוהד רוזן, שותף מנהל בקרן ריאליטי (יח"צ)

• הוועדה המחוזית חיפה החליטה השבוע להפקיד תוכנית להגדלת שטחי הציבור בעיר, על ידי הגדלת זכויות הבנייה באתרי בנייה בעיר, למבנים ולמוסדות ציבור. ממנהל התכנון נמסר כי התוכנית נותנת מענה לצרכים הציבוריים המשתנים בעיר לאורך הזמן, כולל התחדשות עירונית , הן מבחינת שימושים והן מבחינת שטחי בניה תוך ניצול מרבי של משאב הקרקע. התוכנית, ביוזמת עיריית חיפה, מהווה שינוי לתוכנית המתאר הכוללנית של חיפה - חפ/ 2000, שאושרה במרץ 2019 - ותחול על כל המגרשים המיועדים למבני ציבור בחיפה.

קרן ריאליטי הודיעה אתמול (ה') על מכירת נכס ברחוב לינקולן 16 בתל אביב, במפגש הרחובות לינקולן, סעדיה גאון ולויד ג'ורג' לחברת הביטוח הפניקס וחברת בנייני העיר הלבנה , תמורת 183 מיליון שקל. הנכס שימש בעבר כמרכזיית תקשורת ומשרדים של בזק, ומשתרע על שטח של כ-4.5 דונמים. במקום מבנה בשטח של כ-2,000 מ"ר עילי, וכן שטחים תת-קרקעיים. קרן ריאליטי רכשה את הנכס ב-2015, בשותפות עם חברה פרטית בבעלות צבי וענת ברק, תמורת 122 מיליון שקל. מאז הרכישה שיפצה קרן ריאליטי את המבנה הישן, ובשיתוף פעולה עם עיריית תל אביב הפכה אותו למוקד תרבות ופעילות קהילתית. את קרן ריאליטי ומשפחת ברק ייצגה בעסקה עו"ד קארין פריד, שותפה במשרד הרצוג פוקס נאמן . את הרוכשות יצגו עו"ד דנה סואידמן ושלומי כהן ממשרד גרוניצקי ושות'. נזכיר כי השבוע הודיעה החברה על רכישת מתחם "פרדס שניר" לצד חברת קרדן נדל"ן, תמורת 337 מיליון שקל, וכי בחודש שעבר זכתה במכרז על שטח בפארק התעשייה בחולון, שעליו תשלם 74 מיליון שקל.

הנכס בלינקולן 16 בתל אביב (קרן ריאליטי)

• חברת אזורים דיווחה השבוע כי צד שלישי שאינו קשור לחברה מימש אופציה שהוענקה לו לרכישת זכויות הבעלות של חברה בת של אזורים ב-33 חלקות לא מבונות, לבניית 66 יחידות דיור צמודות קרקע למגורים בתל מונד, בהתאם להסכם שנחתם במאי 2020 בין חברת הבת לבין הרוכש. על פי הסכם האופציה, התמורה בגין העסקה היא 95.7 מיליון שקל.

• חברת מגדלי הים התיכון דיווחה השבוע, בהמשך להודעתה של רשות מקרקעי ישראל על ביטול זכיית החברה, באמצעות חברה בת, במכרז על קרקע בשכונת פארק איילון באור יהודה, כי ועדת המכרזים של רמ"י נעתרה לבקשת החברה והחליטה על השבת מלוא הפיקדון שהפקידה החברה במסגרת המכרז – סכום של 14.5 מיליון שקל.

• בהמשך להודעתה מסוף החודש החולף על עסקת רכישת בתי Single Family עם בית ההשקעות IBI Pillar, עדכנה השבוע אלקטרה נדל"ן  כי השלימה עם שותף עסקה לרכישת 136 בתי סינגל פמילי בשבע מדינות בדרום-מזרח ארה"ב, תמורת כ-31.2 מיליון דולר. ההון העצמי שהושקע בנכסים, לפי הודעת החברה, הוא כ-11.5 מיליון שקל, וחלקה לאחר דילול החזקותיה בנכסים אלו הוא כ-2.2 מיליון דולר.

• קבוצת Vision & Beyond, בבעלות פטר גיזונטרמן וסטס גרינברג, חתמה השבוע על עסקת נדל"ן בלקסינגטון, קנטקי שבארה"ב, שבמסגרתה רכשה שני מתחמי מולטי פמילי עם 204 יחידות דיור, בתפוסה של 94%. על פי הערכת מרכז הנדל"ן , שווי העסקה הוא כ-17 מיליון דולר. לדברי אנשי החברה, האסטרטגיה שנוקטת קבוצת Vision & Beyond היא השבחת הנכסים על ידי שיפוץ, שיפור שיעור התפוסה וניהול הנכסים, ובכך לייצר ערך בהשקעה.

סטס גרינברג, בנימין שמעוני ופטר גיזונטרמן (vision&beyond)

כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!
כתבות נוספות שיעניינו אותך
  • © כל הזכויות שמורות למרכז הנדל"ן ישראל - סקאלה ד.מ בע"מ Scala Group D.M
search