השר דרעי מזהיר, לקראת הדיון בהארכת הוראת השעה להיוועדות חזותית: "אי-קידום החוק יביא לשיתוק תהליכי התכנון והבנייה"

ברקע בקשת ההארכה הציג מנהל התכנון בפני ועדת הפנים של הכנסת את סיכום הפעילות בהיוועדות מרחוק עד היום • ועדת הפנים אישרה בסופו של דבר את ההארכה - בשלושה חודשים

שיתוף הכתבה
שר הפנים אריה דרעי (משרד פנים)שר הפנים אריה דרעי (משרד פנים)

שר הפנים, אריה דרעי, הביא היום (ב') לאישור ועדת הפנים של הכנסת את הבקשה להארכת הוראת השעה המאפשרת היוועדות חזותית בדיוני מוסדות התכנון - בקשה שאושרה על ידי הוועדה, והאריכה את תוקפה של ההוראה בשלושה חודשים נוספים.

לקראת הדיון הוא אומר: "משבר הקורונה הביא עימו אתגרים בתחומים רבים. אחד האתגרים הוא התכנסות של מספר גדול של אנשים, כפי שהיה מקובל בדיונים של מוסדות התכנון. בשל החשיבות בהמשך פעילות מוסדות התכנון גם בתקופה מאתגרת זו, קידמתי חוק המאפשר את המשך הדיונים באמצעות היוועדות חזותית. בזכות השימוש בהיוועדות החזותית, תושבים רבים לקחו חלק בדיונים, ללא הצורך בהגעה פיזית". השר דרעי אף מזהיר וקובע כי "אי-קידום החוק יביא לשיתוק תהליכי התכנון והבנייה".

בשל החשיבות בהמשך פעילות מוסדות התכנון גם בתקופה מאתגרת זו, קידמתי חוק המאפשר את המשך הדיונים באמצעות היוועדות חזותית. בזכות השימוש בהיוועדות החזותית, תושבים רבים לקחו חלק בדיונים, ללא הצורך בהגעה פיזית"

במסגרת הדיון אמרה יו"ר הוועדה, ח"כ מיקי חיימוביץ': "התקופה שהקצבנו בחוק הגיעה לתומה. קיווינו אז שהיום כבר נהיה בשגרת חיים רגילה, לאחר הקורונה, אבל למרבה הצער אנו עדיין תחת מגבלות. ברור שחשוב לתכנן, וברור גם שאלה הליכים שחשוב שיתוף הציבור בהם ובעיקר השקיפות. בטרם נדון בהארכת הצו, הוועדה מבקשת ממנהל התכנון דיווח על איך זה עובד בשטח".

כהכנה לקראת הגשת הבקשה להארכת הוראת השעה, הציג מנהל התכנון לוועדת הפנים של הכנסת את נתוני הפעילות, מחודש אוגוסט 2020 ועד לחודש פברואר 2021, לרוב באמצעות תוכנת ה-ZOOM, בעקבות המגבלות שהטילה הממשלה על התכנסויות רבות משתתפים, כחלק מהמלחמה במגפת הקורונה.

לצפייה במצגת לחצו כאן

נזכיר כי ב-12.8.20 פרסם שר הפנים, אריה דרעי, את חוק הארכת תקופות וקיום דיונים בהיוועדות חזותית בענייני תכנון ובנייה. החוק מגדיר בין השאר את אופן התנהלות הישיבות באמצעות היוועצות חזותית (ZOOM), כך שתתאפשר לכל אחד מהנציגים החיוניים הזדמנות הוגנת להשתתפות בדיון וכן יתקיימו תנאי שקיפות ציבורית בזמן אמת. 

החוק, שהוגבל לשלושה חודשים, הוארך עד ל-26.2.21, וכעת הוארך בעוד שלושה חודשים – "כדי להמשיך ולקיים את הליכי התכנון ורישוי הבנייה כסדרם על אף המגבלות הקיימות בנוגע להתקהלות, ובד בבד לקדם את הנגשת הליכי התכנון לכלל הציבור", נכתב בהודעת מנהל התכנון .

אם כן, מאז אישור החוק לקיום דיונים במוסדות התכנון בהיוועדות חזותית התקיימו כ-110 ימי דיון במוסדות התכנון הארציים, כ-270 ימי דיון בוועדות המחוזיות לתכנון ובנייה וכ-400 ימי דיון בוועדות ערר מחוזיות לתכנון ובנייה לנושא רישוי, היטלי השבחה ופיצויים - כך על פי נתוני מנהל התכנון

"חוק ההיוועדות החזותית אפשר לקדם ולאשר תוכניות רבות בעלות חשיבות למשק", נכתב בהודעת מנהל התכנון . "המנהל מקדם במלוא המרץ את תוכנית התשתית הגדולה ביותר במדינת ישראל - המטרו. במסגרת הוועדה לתשתיות לאומיות מקודמות תוכניות לשלושה קווים באורך כולל של 150 ק"מ וכ-109 תחנות ב-24 רשויות מקומיות. ארבע התוכניות של המטרו מצויות בהליכי תכנון מתקדמים, ועברו להערות הוועדות המחוזיות ולהשגות הציבור.

המנהל מקדם במלוא המרץ את תוכנית התשתית הגדולה ביותר במדינת ישראל - המטרו.  נוסף על כך, מקודמת תמ"א 70, וקודמו פרויקטים סביבתיים חשובים ובהם קידום מסמך מדיניות לניהול מי נגר; עבודה מאומצת לשם הקמתם של מתקנים פוטו-וולטאים; פרסום מדריך ארצי לצל במרחב הבנוי ועוד"

נוסף על כך, מקודמת תוכנית המתאר הארצית למרחב מערכת המטרו במטרופולין תל אביב (תמ"א 70), שתחולל מהפכה אורבנית לאורך התוואי של המטרו ובסביבת התחנות, באמצעות הגדלת זכויות הבנייה ושדרוג המרחב הציבורי בדגש על הולך הרגל. כמו כן, קודמו פרויקטים סביבתיים חשובים ובהם קידום מסמך מדיניות לניהול מי נגר; עבודה מאומצת לשם הקמתם של מתקנים פוטו-וולטאים; פרסום מדריך ארצי לצל במרחב הבנוי ועוד. לצד זה קודמו תוכניות לגנים לאומיים ושמורות טבע - שמורת טבע 'אחו בנימינה'; גן לאומי חוף השרון; וגן לאומי 'גבעות דרומיות' במודיעין".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןמשבר הקורונהאריה דרעימשרד הפניםהיוועדות חזותיתועדת הפנים של הכנסת
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...