תל אביב: הופקדה תוכנית למגורים ולדיור בר-השגה בשכונת המשתלה בצפון העיר; תכלול 50 יח"ד

ועדת המשנה לתכנון ובנייה תל אביב הודיעה על הפקחת התוכנית, שתכלול שינוי ייעוד קרקע משטח חקלאי ומגורים, ותיבנה לאורך שטח ציבורי פתוח • התוכנית משתרעת על פני 5.3 דונם

שיתוף הכתבה
צפון תל אביב והירקון (שאטרסטוק)צפון תל אביב והירקון (שאטרסטוק)

ועדת המשנה לתכנון ובנייה תל אביב אישרה אתמול (ה') את הפקדתה של תוכנית להקמת מתחם מגורים ודיור בר-השגה בצפון תל אביב, בשכונת המשתלה הסמוכה לקריית שאול. בתוכנית: בניית 50 יחידות דיור, מחציתן לדיור בהישג יד - להשכרה לטווח ארוך, למשך כ-20 שנים.

התוכנית מאפשרת "שינוי ייעוד משטח חקלאי לשטח ציבורי פתוח, מגורים, דרך ושטח פרטי פתוח", כך בדברי ההסבר, "זאת במטרה להקים 50 יחידות דיור, כמחציתן לדיור בהישג יד להשכרה ארוכת טווח בבעלות אחת, במבנים בני 4 קומות ועוד קומת גג חלקית, מעל מרתפי חניה, לאורך שטח ציבורי פתוח. התוכנית תאפשר מימוש ציר ירוק עירוני לפי תוכנית המתאר תא/5000 ".

התוכנית קובעת גם הוראות בנייה, קווי בניין, גובה, עקרונות בינוי ותנאים להיתרי בנייה בכל שטח התוכנית. עוד כוללת התוכנית את הרחבת תחום דרך משה סנה – הדרך המקשרת בין מחלף הכפר הירוק לשכונת תל ברוך צפון, ועוברת לצד שכונת המשתלה - בהתאם לתוכניות גובלות

על פי התוכנית, בתום תקופת השכירות ארוכת הטווח, ל-20 שנים כאמור, יחידות הדיור יועמדו להשכרה לצמיתות ולא למכירה. התוכנית מגדירה מגרשים ושטחי בנייה למגורים מעל הקרקע, וקביעת שטחי בנייה תת-קרקעיים לחניה ולמרתפים. היא קובעת גם הוראות בנייה, קווי בניין, גובה, עקרונות בינוי ותנאים להיתרי בנייה בכל שטח התוכנית. עוד כוללת התוכנית את הרחבת תחום דרך משה סנה – הדרך המקשרת בין מחלף הכפר הירוק לשכונת תל ברוך צפון, ועוברת לצד שכונת המשתלה - בהתאם לתוכניות גובלות.

התוכנית מתפרסת על פני כ-5.3 דונמים. היזמית ומגישת התוכנית היא רשות מקרקעי ישראל , ובעלת הקרקע, לצד רמ"י, היא קרן קיימת לישראל. העורך הראשי של התוכנית הוא אדריכל טל יער-קוסט, ממשרד יער קורין ניהול ותכנון; יועצת התחבורה היא כינרת דביר ממשרד ר.ע.מ הנדסה; יועץ התשתיות הוא יאיר קורנברג ממשרד סירקין בוכנר קורנברג מהנדסים יועצים; המודד הוא שגיא שרייבר ממשרד חץ הצפון; סוקר העצים הוא אדיר אלוויס ממשרד אדיר יעוץ ופיקוח נופי.

שכונת המשתלה נמצאת בצפון תל אביב, כאמור, מעברו הצפוני של הירקון, וגובלת בעיר רמת השרון. היא הוקמה בשנות ה-90 של המאה הקודמת, בשטח שבו פעלה בעבר המשתלה העירונית, ומכאן שמה. בין היתר נמצא במקום פרויקט של החברה הממשלתית דירה להשכיר , המיועד גם הוא לשכירות ארוכת טווח, וכולל כ-140 יחידות דיור.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שכירות ארוכת טווחדירה להשכירדיור בר-השגההוועדה המקומית לתכנון ובנייהעיריית תל אביבשכונת המשתלה בתל אביב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...