אשקלון: אושרה התוכנית להקמת מתחם לדיור מיוחד על שטחה ההיסטורי של "אחוזת אלחטיב"

במתחם, שיהווה "שער הכניסה" לשכונת אגמים מזרח, ייבנו 63 דירות לדיור מוגן, ו-63 דירות להשכרה • המתחם יכלול גם מבנה מסחר ומשרדים, וכן תחנת תדלוק ומסעדה – וכמובן מבני המשפחה שישומרו

שיתוף הכתבה
אשקלון (שאטרסטוק)אשקלון (שאטרסטוק)

אושרה התוכנית ל"שער הכניסה" לשכונת אגמים מזרח שבדרום אשקלון: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דרום אישרה לאחרונה את התוכנית המפורטת למתחם, שבו אלמנטים רבים ומעניינים. בין היתר כוללת התוכנית 126 יחידות דיור – מהן 63 לדיור מוגן ו-63 להשכרה, הקמת מבנה למסחר ומשרדים, הקמת תחנת תדלוק מסעדה ואזור לשימור. בסך הכול חולשת התוכנית על שטח של כ-19 דונם. 

בעבר הגיעה סוגיית הבעלות על השטח אל בית המשפט, שקבע כי תא שטח בגודל 10,761 מ"ר בתחומי התוכנית שייך לבני המשפחה. במסגרת התוכנית יוקם אתר שימור של האחוזה וחלק מהמבנים המצויים בשטח

התוכנית נמצאת, בחלקה לפחות, על שטח מגורים של משפחת אלחטיב, ועל שמה נקרא המתחם. השטח, שנקרא גם "אחוזת אלחטיב", הוקם לפני דורות, בשלהי התקופה העות'מאנית, ושימש את המשפחה אשר עסקה בחקלאות באזור זה. האחוזה כללה בית מגורים, שער כניסה מפואר, סביל, באר ובריכת השקיה, ובקרבתה נטעו פרדסים. בעבר הגיעה סוגיית הבעלות על השטח אל בית המשפט, שקבע כי תא שטח בגודל 10,761 מ"ר בתחומי התוכנית שייך לבני המשפחה. כאמור, במסגרת התוכנית יוקם אתר שימור של האחוזה וחלק מהמבנים המצויים בשטח.

"מתחם אלחטיב ממוקם מדרום לשדרות עופר באשקלון, בסמוך לשכונת גבעת הפרחים", נכתב בדברי ההסבר לתוכנית. "המתחם יהווה כניסה לשכונת המגורים שאושרה במסגרת תמ"ל 1022. במגרש נמצאים כיום בית מגורים, מחסנים ובאר מים ששימשו את המשפחה במשך דורות, לצורכי הבית ועבודת חקלאות.

הבינוי ידגיש את היות המתחם שער כניסה לשכונת המגורים המתוכננת, תוך שהוא יוצר פתיחות לשטחים הציבוריים שמסביבו. האלמנטים המיועדים לשימור נמצאים בחזית המזרחית של המתחם, לאורך השצ"פ והדרך המתוכנת"

התוכנית מציעה מבנה בן שבע קומות שישמש לדיור מוגן, מבנה מסחר ומעליו בניין משרדים, תחנת תדלוק, מסעדה ואזור לשימור. הבינוי ידגיש את היות המתחם שער כניסה לשכונת המגורים המתוכננת, תוך שהוא יוצר פתיחות לשטחים הציבוריים שמסביבו. האלמנטים המיועדים לשימור נמצאים בחזית המזרחית של המתחם, לאורך השצ"פ והדרך המתוכנת".

היזמית והמגישה של התוכנית היא רשות מקרקעי ישראל . היא תכלול 1,300 מ"ר שטחי מסחר ועוד 2,313 מ"ר שטחי תעסוקה. העורך הראשי שלה הוא אדריכל גיורא שפיר ממשרד גיורא שפיר אדריכלים, היועץ הסביבתי הוא מהנדס יוסי קליק ויועץ התחבורה הוא מהנדס אלכסנדר רובין. תמ"ל 1022, שמתחם אלחטיב יהווה, כאמור, שער הכניסה אליה, היא תוכנית אגמים מזרח, שבמסגרתה ייבנה רובע מגורים חדש בעיר, עם 5,000 יחידות דיור.

לעיון במסמכי התוכנית לחצו כאן


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלמתחם אלחטיב אשקלוןאחוזת אלחטיבאדריכל גיורא שפירמהנדס יוסי קליקמהנדס אלכסנדר רוביןתמ"ל 1022שכונת אגמים אשקלוןהוועדה המחוזית לתכנון ובניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...