בשמונת הימים הראשונים של פברואר: חמישה צווי הפסקת עבודה ניתנו לאתרי בנייה

החברות שבאתרים שלהן חולקו הצווים: לאן חברה לבניה ופתוח, בראל א.ב. הנדסה ובנייה ואי.בי.אן - באקו אחזקות • לשם השוואה, לאורך פברואר 2020 כולו הוציאו פקחי מנהל הבטיחות רק שני צווי הפסקת עבודה

שיתוף הכתבה
אתר בנייה סגור. מספר צווי ההפסקה מתחילת החודש צריך להדאיג? (שאטרסטוק)אתר בנייה סגור. מספר צווי ההפסקה מתחילת החודש צריך להדאיג? (שאטרסטוק)

סימן לדאגה – או אכיפה מוגברת ומבורכת? בשמונת הימים הראשונים של החודש הנוכחי, חודש פברואר 2021, ניתנו חמישה צווי הפסקת עבודה לאתרי בנייה ברחבי הארץ – זאת לעומת ממוצע חודשי של כ-7.166 צווים לאורך שנת 2020. כך עולה מהנתונים המופיעים באתר מנהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית של משרד העבודה והרווחה.

מתוך שמונת הימים הראשונים של החודש יומיים היו ימי סוף השבוע, עובדה שתומכת עוד יותר בכך שהחודש הנוכחי עשוי, אולי, להיות בולט במיוחד מבחינת מספר צווי הפסקת העבודה שיחולקו במהלכו. לשם השוואה, לאורך כל חודש פברואר 2020 חולקו רק שני צווי הפסקת עבודה

נזכיר כי מתוך שמונת הימים הראשונים של החודש (עד אתמול – יום ב'), יומיים היו ימי סוף השבוע, עובדה שתומכת עוד יותר בכך שהחודש הנוכחי עשוי, אולי, להיות בולט במיוחד מבחינת מספר צווי הפסקת העבודה שיחולקו במהלכו. לשם השוואה, לאורך כל חודש פברואר 2020 חולקו רק שני צווי הפסקת עבודה. בחודש החולף, ינואר 2021, חולקו שבעה צווים כאלו.

מתוך חמשת צווי הפסקת העבודה, ניתנו שניים לחברת לאן חברה לבניה ופתוח, באתר הבנייה שלה בבית הספר היסודי נטעים, שבקיבוץ בית העמק, שם היא מקימה 18 כיתות לימוד חדשות; צו אחד ניתן לחברת בראל א.ב. הנדסה ובנייה, באתר הבנייה שבו היא מקימה את פרויקט המגורים "צור טאואר", בשכונת גלי ים בקריית ים. חברה נוספת שקיבלה צו הפסקת עבודה בימים האחרונים היא חברת אי.בי.אן - באקו אחזקות, באתר הבנייה שלה ברחוב הבעש"ט 9 פינת ויסבורג ברחובות.

מחברת בראל א.ב. הנדסה ובנייה נמסר כי הצו ניתן בשל נפילה של פועל, שהיה קשור ומאובטח וחבש קסדה, מהקומה ה-14 ל-13 בבניין הנבנה, נפילה מגובה של 2.7 מטרים. "האירוע עצר את העבודה כולה באתר, עוד טרם קבלת הצו המנהלי, ולמרבה הצער התרחש על אף הוראות הבטיחות הקפדניות בכל אתרי הבנייה של החברה", אומרים בבראל. "נדגיש כי הצו ניתן ביום ראשון, וביום שלישי העבודות חזרו לשגרה לאחר ביקור אנשי מנהל הבטיחות באתר, שאישרו את פתיחתו מחדש".

נציין כי צו הפסקת עבודה ניתן על ידי מפקחי מנהל הבטיחות, והוא אוסר את המשך הפעילות באתר הבנייה שבו ניתן ל-48 שעות לפחות, בכל אירוע הגורם למוות או לפציעה קשה של אדם. כל חמשת הצווים שניתנו החודש הם ל-48 שעות, כך שמחר ישובו האתרים לעבוד.

לאחרונה פרסם מנהל הבטיחות מסמך הנחיות המפרט את התנאים והדרישות להכנת "תוכנית ארגון בטיחותי של אתר בנייה". מטרת תוכנית זו היא להגביר את השמירה על בטיחותם של העובדים באתר הבנייה

לאחרונה פרסם מנהל הבטיחות מסמך הנחיות המפרט את התנאים והדרישות להכנת "תוכנית ארגון בטיחותי של אתר בנייה", על פי דרישת מפקח עבודה ראשי וראש מנהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית, חזי שוורצמן, ומתוקף תקנות הבטיחות בעבודה. מטרת תוכנית זו היא להגביר את השמירה על בטיחותם של העובדים באתר הבנייה.

לעיון בהנחיות התוכנית לחצו כאן


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל הבטיחות והבריאות במשרד העבודה והרווחהצו הפסקת עבודהתאונות עבודהחזי שוורצמןלאן חברה לבניה ופתוחבראל א.ב. הנדסה ובנייהאי.בי.אן - באקו אחזקות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...