גבעתיים: הוארך האיסור על ביצוע תמ"א 38 בשני מתחמים בעיר

תוקפם של התנאים לפי סעיף 78 במתחמים גבעת רמב"ם ו"צפון מערב" בעיר הוארך בתקופה נוספת • עבודות חיזוק ללא תוספת יותרו • הופקד מתחם נוסף בתוכנית ההסתדרות

שיתוף הכתבה
יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב, אדריכלית דניאלה פוסק (דרור סיתהכל)יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב, אדריכלית דניאלה פוסק (דרור סיתהכל)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב הודיעה לאחרונה על הארכת תוקפם של התנאים להוצאת היתר לפי סעיף 78 לחוק התכנון והבנייה, באשר לשני מתחמים מרכזיים בעיר: מתחם גבעת רמב"ם, שבו מתוכננת תוספת של 3,827 יחידות דיור חדשות בהתחדשות עירונית; ומתחם צפון מערב בעיר, המשתרע על פני כ-261 דונם ונמצא כרגע בשלבי הגיבוש הסופיים שלו.

באשר למתחם שבגבעת רמב"ם, התנאים המרכזיים הם אלו: תותר הוצאת היתרי בנייה לחיזוק מבנים קיימים ללא תוספת בנייה; תותר הוצאת היתרי בנייה לצורך הנגשה ובטיחות כדין; לא תותר תוספת שטחי בנייה מכוח תמ"א 38, לרבות תוספת ממ"ד; לא תותר תוספת בנייה או הריסה ובנייה מחדש מכוח תב"עות מאושרות.

תנאים אלו לא יחולו על מגרשים בייעוד מבנים ומוסדות ציבור, וכן על מתחמים שבהם ישנה תוכנית מאושרת מפורטת להתחדשות עירונית, שאושרה סוף מאי 2016 ועל בקשות להיתר שהוחלט לאשרן עד ל-28.9.2016

התוכנית מציינת כי תנאים אלו לא יחולו על מגרשים בייעוד מבנים ומוסדות ציבור, וכן על מתחמים שבהם ישנה תוכנית מאושרת מפורטת להתחדשות עירונית, שאושרה סוף מאי 2016 ועל בקשות להיתר שהוחלט לאשרן עד ל-28.9.2016. התנאים הללו יישארו בתוקף עד למועד הפקדת התוכנית בפועל. הוועדה אף גיבשה טבלה המפרטת את התנאים להוצאת היתרים במתחם:

נזכיר כי בשבוע שעבר הודיעה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב על הפקדת שתי תוכניות להתחדשות עירונית, במסלול הריסה ובנייה, במתחם גבעת רמב"ם, על שטח של 1.7 דונם ברחוב רמב"ם 23-21 ו-27-25. הן מציעות שני מבני מגורים חדשים בני תשע קומות, עם חזית מסחרית, ובהם 54 יחידות דיור בסך הכול.

עוד נציין כי יו"ר הוועדה המחוזית, אדריכלית דניאלה פוסק, דיברה על מתחם גבעת רמב"ם באירוע פסגת הנדל"ן 2020 שנערך בחודש שעבר, ושיבחה את העבודה הנעשית בו, תוך שהיא מגדירה אותו " התחדשות עירונית דור ב'".

מרבית התנאים בממתחם צפון מערב דומים לאלו שפורסמו עבור מתחם גבעת רמב"ם, למעט סוגיית הבקשות להיתר שהוגשו: תנאי המתחם הזה לא יחולו על בקשות להיתר שהוחלט לאשרן עד ל-1.11.2017. תוקף התנאים במתחם הוארך בחצי שנה נוספת

לצד זה, הוארך תוקפם של התנאים לפי סעיף 78 לחוק גם במתחם צפון מערב, כאמור. מרבית התנאים דומים לאלו שפורסמו עבור מתחם גבעת רמב"ם, למעט סוגיית הבקשות להיתר שהוגשו: תנאי המתחם הזה לא יחולו על בקשות להיתר שהוחלט לאשרן עד ל-1.11.2017. תוקף התנאים במתחם הוארך בחצי שנה נוספת, מיום 25.11.2020, או עד למועד הפקדת התוכנית, לפי המוקדם מביניהם.

כידוע, בגבעתיים מתחם התחדשות עירונית נוסף, מהגדולים באזור ואולי אף בישראל כולה – הידוע בשם תוכנית ההסתדרות. לאחרונה הודיעה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה על הפקדת תוכנית מפורטת למתחם נוסף בתוכנית מתחם ט', אשר כולל הריסת ארבעה מבני מגורים והקמת שלושה מגדלי מגורים חדשים תחתם, עם 557 יחידות דיור חדשות. המתחם משתרע על פני כ-18.5 דונם. נזכיר כי בספטמבר הודיעה הוועדה המקומית על הפקדת מתחם א' בתוכנית ההסתדרות בעיר.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתחוק התכנון והבנייההיתר בנייהדניאלה פוסקהוועדה המחוזית לתכנון ובניההוועדה המקומית לתכנון ובנייהתוכנית ההסתדרות גבעתייםמתחם גבעת רמב"ם גבעתייםמתחם צפון מערב גבעתיים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...