היקף המשכנתאות בנובמבר – 7.117 מיליארד שקל; הנתון השלישי בגובהו אי פעם

נראה כי גם המשקיעים מתעוררים, בהמשך לפרסומים קודמים, עם היקף משכנתאות מהגבוהים מאז 2015 • היקף ההלוואות בפיגור ירד לרמה שנרשמה כמוה לאחרונה רק בספטמבר 2018

שיתוף הכתבה
היקף המשכנתאות מוסיף לעלות (שאטרסטוק)היקף המשכנתאות מוסיף לעלות (שאטרסטוק)

נובמבר ממשיך את הכיוון כלפי מעלה בכל הנוגע להיקף המשכנתאות החדשות שנטל הציבור: על פי נתוני בנק ישראל מהיום (ד'), היקף המשכנתאות החדשות בנובמבר עמד על 7.117 מיליארד שקל – הסכום השלישי בגובהו מאז החלו להיאסף נתונים אלו. למעשה, הסכום הזה נמוך רק מחודש מרץ 2020 המפורסם, שבו נשבר כל שיא אפשרי, ומחודש דצמבר 2019. היקף המשכנתאות מנוכה עונתית עומד על רמה דומה לחודשים האחרונים, סביב 7.2 מיליארד שקל.

הנתונים מטעם בנק ישראל מעידים גם על פעילות ערנית מצד משקיעי הנדל"ן, לראשונה מאז הוחלט על הורדת מס הרכישה על דירה נוספת. היקף המשכנתאות החדשות שניטלו על ידי המשקיעים עמד על 823 מיליון שקל בנובמבר, ומספר המשכנתאות שניטלו על ידיהם עומד על 1,220. למעשה, אם שמים בצד את חודש מרץ המפורסם (שעוד יוזכר כאן שוב...), היקף המשכנתאות שניטלו הוא הגבוה ביותר מאז קיץ 2015, אז הועלה מס הרכישה על דירה נוספת על ידי שר האוצר דאז משה כחלון.

אפרופו כחלון, מעניין לראות שתוכנית מחיר למשתכן עדיין כאן, למרות הדיבורים על סיום התוכנית. היקף המשכנתאות שניטלו במסגרת התוכנית עמד בנובמבר האחרון על 1.026 מיליארד שקל – הסכום הגבוה ביותר מאז אותו מרץ 2020.

הריבית המשוקללת על המשכנתאות עלתה מעט, לרמה של 1.1% - עלייה ראשונה מאז אפריל 2020. אחוז המשכנתאות בסטטוס דחייה נותר כפי שהוא כבר שלושה חודשים ברציפות, ועומד על 13%. חדשה טובה מגיעה מכיוון היקף המשכנתאות בפיגור של יותר מ-90 יום: היקף זה מוסיף לרדת, והגיע בנובמבר האחרון ל-2.445 מיליארד שקל – רמה שכמותה נרשמה לאחרונה רק בספטמבר 2018, לפני יותר משנתיים.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מחיר למשתכןהריבית המשוקללת על המשכנתאותמשקיע נדל"ן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...