הוותמ"ל עדיין כאן: אישרה 2 תוכניות של רמ"י להקמת שכונות בנתניה וברכסים

התוכנית בנתניה כוללת כ-2,800 יחידות דיור ו-500 יחידות דיור מוגן • התוכנית ברכסים אושרה למתן תוקף, ובה 2,500 יחידות דיור בשטח של כ-1,650 דונם

שיתוף הכתבה
הדמיית שכונת חבצלת בנתניה (משרד מילוסלבסקי אדריכלים)הדמיית שכונת חבצלת בנתניה (משרד מילוסלבסקי אדריכלים)

סימני השאלה לגבי חוק הוותמ"ל עודם בעינם, אך הוועדה עצמה ממשיכה לעבוד: היום (א') אישרה הוועדה שתי החלטות – האחת להקמת שכונה חדשה בצפון נתניה, והשנייה למתן תוקף לתוכנית ביישוב רכסים הסמוך לחיפה. בשתי התוכניות יחד אמורות להיבנות בסך הכול 5,300 יחידות דיור חדשות.

התוכנית בנתניה היא תוכנית רשות מקרקעי ישראל , שאושרה על ידי הוותמ"ל, להקמת שכונת חבצלת אשר תכלול כ-2,800 יחידות דיור, 500 יחידות דיור מוגן, 60,000 מ"ר תעסוקה, מבנים ומוסדות ציבור, שטחים פתוחים, מתקנים הנדסיים ומרכז תחבורה. תכנון השכונה הופקד בידי האדריכל גיא מילוסלבסקי ממשרד מילוסלבסקי אדריכלים .

התוכנית מאזנת בין הצורך להוסיף יחידות דיור חדשות בבניה עירונית רוויה בצפון נתניה, הצורך להרחיב את היישובים בעמק חפר ולצד זה – שמירה על השטחים הפתוחים, על הגן הלאומי ועל רצועת החוף הנהדרת שבאזור"

"התוכנית מאזנת בין הצורך להוסיף יחידות דיור חדשות בבניה עירונית רוויה בצפון נתניה, הצורך להרחיב את היישובים בעמק חפר ולצד זה – שמירה על השטחים הפתוחים, על הגן הלאומי ועל רצועת החוף הנהדרת שבאזור", נכתב בדברי ההסבר של התוכנית. "היא מציעה תמהיל של מבנים בגובה עד תשע קומות, לצד מגדלי מגורים בגובה 22-15 קומות בעלי חזית מסחרית, דיור מוגן וכן אזורי תעסוקה.
 
צפונית לנתניה מתוכנן כביש שיתחיל מהמחלף שייבנה על כביש 2, שמגיע לכיכר מרכזית, והשילוב ביניהם יביא ליצירת ציר מרכזי בעל עירוב שימושים . בניצב לכביש זה מתוכננת דרך עירונית שתהיה חלק מהשכונה. התוכנית שמה דגש ביצירת חיי קהילה איכותיים הכוללים עירוב שימושים מגוון, שבילי אופניים לשמירה על איכות החיים של התושבים ודיור מוגן כחלק מהשכונה, על מנת לשמר את הקשישים כחלק אינטגרלי מהקהילה".

קרדיט: Depositphotosקרדיט: Depositphotos

 
נוסף על כך מאפשרת התוכנית הרחבה של שלושה יישובים סמוכים לנתניה, המשתייכים למועצה האזורית עמק חפר - חבצלת השרון, צוקי ים ושושנת העמקים, בצפיפות הנעה בין 4.5 יח"ד לדונם נטו ל-14 יח"ד לדונם נטו. תכנון זה מוסיף 72 יחידות דיור לחבצלת השרון, 165 יחידות דיור לצוקי ים ו-112 יחידות דיור לשושנת העמקים.

התוכנית כוללת מספר רב של יחידות דיור, דיור מוגן תעסוקה ועירוב שימושים מגוון, וכן מרכז תחבורה ציבורית אשר מתוכנן באופן יעיל וקישורי תוך שמירה על איכות החיים של התושבים, ויצירת חיי קהילה איכותיים"

רפי אלמליח, מנהל בכיר באגף לתכנון ופרויקטים ברמ"י, ציין: "מדובר בתוכנית שבמסגרתה ניתן מענה להגדלת היצע יחידות הדיור באזור ביקוש באופן משמעותי. התוכנית כוללת מספר רב של יחידות דיור, דיור מוגן תעסוקה ועירוב שימושים מגוון, וכן מרכז תחבורה ציבורית אשר מתוכנן באופן יעיל וקישורי תוך שמירה על איכות החיים של התושבים, ויצירת חיי קהילה איכותיים".

תוכנית רכסים צפון: תכנון המותאם למגזר החרדי - עם 130,000 מ"ר תעסוקה

כאמור, הוותמ"ל אישרה היום למתן תוקף תוכנית נוספת של רמ"י, רכסים צפון. מדובר בשכונה בת 2500 יח"ד, ביישוב הסמוך לחיפה. התוכנית הוכנה ביוזמת רשות מקרקעי ישראל , בשיתוף פעולה מלא עם המועצה המקומית רכסים, המועצה האזורית זבולון וגופים רבים נוספים. התכנון בוצע  על ידי משרד האדריכלים עמוס ברנדייס - אדריכלות ותכנון עירוני ואזורי. שטח התוכנית הוא כ-1,650 דונם, והיא מציעה מגורים בצפיפות ממוצעת של כ-19 יח"ד לדונם נטו, מהן 250 יח"ד לדיור מיוחד ו-563 יח"ד קטנות.

במוסדות אלה תמהיל שימושים ציבוריים מגוון, וכמקובל באוכלוסייה החרדית הם יכללו פעילות כמעט בכל שעות היממה לבעלי גילים שונים ולצרכים ציבוריים מגוונים. הגדולים שבהם צמודים לפארקים, כדי לאפשר ניצול מיטבי גם של השטחים הפתוחים"

רכסים הוא יישוב חרדי, ולכן מוסדות החינוך והדת של השכונה נמצאים "במרכז התכנון", לדברי מנסחי התוכנית, במובן העקרוני ובמובן המילולי: "במוסדות אלה תמהיל שימושים ציבוריים מגוון, וכמקובל באוכלוסייה החרדית הם יכללו פעילות כמעט בכל שעות היממה לבעלי גילים שונים ולצרכים ציבוריים מגוונים. הגדולים שבהם צמודים לפארקים, כדי לאפשר ניצול מיטבי גם של השטחים הפתוחים על ידי הציבור הרחב".

קרדיט: Depositphotosקרדיט: Depositphotos

לצד זה, תכלול התוכנית גם הרחבה ניכרת של אזור התעסוקה בצידה המערבי, שבו יוצעו כ-130,000 מ"ר שטחים עיקריים סחירים בייעודים שונים. "אזור זה יסייע לפתח תעסוקה המתאימה לאוכלוסייה החרדית שתתגורר בסמוך, וגם יחזק את הבסיס הכלכלי של המועצה המקומית רכסים", נכתב בתיאור התוכנית. נוסף על כך, בחלקה הצפון-מזרחי של התוכנית, בתחום היישוב איבטין הסמוך, יוקם מרכז מסחר ותעסוקה הכולל כ-50,000 מ"ר שטחים עיקריים.

מדובר בתכנית גדולה וייחודית המאזנת בין אינטרסים רבים של אוכלוסיות מגוונות, ערכי טבע איכותיים (נחל ציפורי), כבישים ארציים, שטחים פתוחים וחקלאיים, שטחי תעסוקה קיימים, בעלויות מורכבות ועוד. התכנון בוצע  על ידי משרד האדריכלים עמוס ברנדייס - אדריכלות ותכנון עירוני ואזורי בע"מ, ברגישות רבה, ובהתאמה לאופי האוכלוסיה, מאפייניה ורצונותיה, כדי ליצור איזון בין כל בעלי הענין.
 
התוכנית כוללת גם הטיה, שיקום ופיתוח פארק נחל בקטע מנחל ציפורי, על פי מאפיינים שנקבעו עם אנשי רשות הניקוז ורשות הטבע והגנים. השכונה תתבסס על תחבורה ציבורית, מסיבות חברתיות, כלכליות וסביבתיות: במרחק הליכה קצר מ-250 מטר מכל דירה תהיה תחנת אוטובוס, ובהמשך ימוקמו גם תחנות מטרונית בתוך השכונה ובשוליה. התוכנית כוללת גם שני מסופי אוטובוסים, לשם תמיכה בתחבורה הציבורית.

קרדיט: Depositphotosקרדיט: Depositphotos

גובה ותמהיל בנייני המגורים מותאמים גם הם לאוכלוסייה החרדית: קומת קרקע + ארבע קומות (וחצי קומת פנטהאוז). לחלק גדול מהמגרשים גם חצר מרכזית שתהווה מקום מפגש ומשחק לילדי השכונה. השטח שבין הכבישים הסובבים לבין המגורים (שהורחקו כדי למנוע חילול שבת) נוצל לפארקים נושאיים לטובת תושבי השכונה. 

התוכנית תוכננה בהתאם לצורכי הציבור החרדי, על ידי הקמת שכונה להולכי רגל לאוכלוסיית יעד ברוכת ילדים, ורמת מינוע נמוכה יחסית. מטרת התוכנית היא להבטיח איכות חיים גבוהה לתושבי רכסים, תוך מתן דגש על בטיחות ושמירה על ערכי התרבות והדת"

רפי אלמליח ציין: "התוכנית תוכננה בהתאם לצורכי הציבור החרדי, על ידי הקמת שכונה להולכי רגל לאוכלוסיית יעד ברוכת ילדים, ורמת מינוע נמוכה יחסית. מטרת התוכנית היא להבטיח איכות חיים גבוהה לתושבי רכסים, תוך מתן דגש על בטיחות ושמירה על ערכי התרבות והדת, על תחבורה ציבורית ועל הליכה רגלית".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלמילוסלבסקי אדריכליםמשרד עמוס ברנדייס אדריכלות ותכנון עירוני ואזורירפי אלמליחשכונת חבצלת בנתניהרכסים צפוןאדריכל גיא מילוסלבסקי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...