תוכנית חוף התכלת: הוולחו"ף נתנה את אישורה

עם זאת, הוועדה הציבה כמה תנאים לאישור הסופי, וציינה: "ראוי היה להגיש את תכנון החוף לצד תכנון השכונות החדשות והפארק החופי" .

שיתוף הכתבה
הדמיית תוכנית חוף התכלת בהרצליה (קייזר אדריכלים)הדמיית תוכנית חוף התכלת בהרצליה (קייזר אדריכלים)

גם הוולחו"ף – הוועדה לשמירה על הסביבה החופית - מאשרת את תוכנית חוף התכלת, היא תוכנית הר/2200/א. בדיון שנערך בוועדה לאחרונה אושרה התוכנית, בכפוף לכמה תנאים. בהחלטה בירכה הוולחו"ף על הכנת התוכנית, "המעצבת דופן איכותית לעיר הרצליה כלפי החוף וקובעת פארק חופי רחב ידיים המשתרע במרבית תחום הסביבה החופית, המהווה חוליה חשובה ברצף הפארקים החופיים לטובת תושבי העיר והציבור הרחב".

עם זאת, מציינת הוועדה כי "ראוי היה להגיש את תכנון החוף לצד תכנון השכונות החדשות והפארק החופי, לשם יצירת יחידה תכנונית אחת המחברת באופן מיטבי את העיר והחוף". בהתאם לכך התנתה הוועדה את האישור בהתקיימות כמה תנאים, הנוגעים בין היתר לנגישות אל החוף, לחנייה, לתוואי הגשר העילי בתוכנית ולתוואי הטיילת וכן לניקוז. עוד קובעת הוועדה כי "ניתן יהיה לאשר היתרי בנייה למגורים בהיקף של יותר מ-75% מיחידות הדיור במתחם מס' 1 בתוכנית ושל יותר 60% מיח"ד במתחמים 2 ו-3 רק לאחר ביצוע פיתוח פארק החוף באותו המתחם במלואו".

תוכנית חוף התכלת: הוולחו"ף נתנה את אישורהתוכנית חוף התכלת: הוולחו"ף נתנה את אישורה

במקביל להחלטה זו, מסמכי התוכנית המתוקנים עלו לאתר מנהל התכנון לפני כשלושה שבועות, ואלו כוללים תיקונים מהחלטת הוועדה המחוזית מאוגוסט 2020. הצפי הוא כי עם השלמת התנאים להפקדה, שבאחריות עיריית הרצליה וכפי שפורטו בהחלטת הועדה המחוזית באוגוסט 2020, תופקד התוכנית ותפורסם להתנגדויות.

לעיון בהחלטה במלואה (עמודים 5-4 במסמך) לחצו כאן

כזכור, באוגוסט אושרה התוכנית להפקדה, אחרי שבוצעו בה כמה תיקונים – בעיקר סביב נושא החלוקה למתחמים. התוכנית היא אחת הגדולות שאמורות לצאת לפועל בשנים הקרובות, ותכלול כ-12,500 יחידות דיור חדשות, לצד שטחי תעסוקה ומסחר, שטחי ציבור, מלונאות, פארקים ושטחים פתוחים.

עו"ד מרים דונין שובעו"ד מרים דונין שוב

 
כאמור, קידום התוכנית תלוי כעת בהשלמת התנאים הדרושים מצד עיריית הרצליה. עו"ד מרים דונין שוב, שותפה במשרד עו"ד המבורגר עברון ושות' המייצג מאות בעלי קרקע במתחם חוף התכלת, פנתה לאחרונה, לצד עו"ד עידית אייזדורפר ממשרדה, לעירייה - בבקשה להאיץ את הטיפול בתוכנית. 

עו"ד דונין שוב: "מצופה מעיריית הרצליה להשלים ביעילות את הטיפול במילוי התנאים להפקדה, ולאפשר את פרסום התוכנית להתנגדויות במהרה. לאור פרק הזמן הארוך של תכנון התוכנית, אין כל סיבה נראית לעין להתעכב עוד בקידום מהיר של התכנון, על אף ההתנגדויות הרבות שצפוי שיוגשו".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית הרצליהתוכנית חוף התכלתעו"ד מרים דונין-שובהוועדה המחוזית לתכנון ובניהמשרד קייזר אדריכליםהר/2200/אהוועדה לשמירה על הסביבה החופיתעו"ד עידית אייזדורפרמשרד המבורגר עברון ושות'
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...