הלמ"ס: מחירי הדירות ממשיכים לרדת – 0.2% בספטמבר

זאת לעומת חודש אוגוסט, שגם בו נרשמה ירידה של 0.2% • גם החודש נרשמו עליות מפתיעות במחוזות ירושלים והצפון; האחרון רשם קפיצה של 2.8% .

שיתוף הכתבה
הירידה במחירי הדירות נמשכת (שאטרסטוק)הירידה במחירי הדירות נמשכת (שאטרסטוק)

עוד חודש של ירידות במחירי הדירות – החודש הרביעי מתחילת השנה שבו המדד שלילי: אחרי שבחודש שעבר, אוגוסט 2020, ירדו מחירי הדירות ב-0.2% (עדכון לאחור של הנתונים, שכן בפרסום המקורי הירידה עמדה על 0.3%), בספטמבר הם ירדו ב-0.2% נוספים, בהשוואה לחודש שלפני כן. כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו הערב (א'). בראייה שנתית המגמה עדיין כלפי מעלה: בהשוואה לספטמבר 2020, מחירי הדירות גבוהים ב-2.4%.

הלמ"ס: מחירי הדירות ממשיכים לרדת – 0.2% בספטמברהלמ"ס: מחירי הדירות ממשיכים לרדת – 0.2% בספטמבר

בפילוח שינויי מחירי הדירות לפי מחוזות בספטמבר 2020, לעומת אוגוסט 2020, נרשמו עליות מפתיעות במחוז ירושלים, עם תוספת של 0.7% למחירים – ומחוז צפון, עם זינוק מרשים של 2.8%. לעומתם נמצאו ירידות במחוזות חיפה (1.6%), תל אביב (1.2%), מרכז ודרום (0.2% בכל אחד). בפילוח לפי מחוזות לעומת התקופה המקבילה אשתקד, נרשמו כמובן עליות ברוב האזורים, וגם כאן הצפון מוביל עם 3.7%. בתל אביב עלו המחירים ב-3.1% לעומת השנה שעברה ובירושלים – ב-2.6%.

הלמ"ס: מחירי הדירות ממשיכים לרדת – 0.2% בספטמברהלמ"ס: מחירי הדירות ממשיכים לרדת – 0.2% בספטמבר

מחירי הדירות החדשות עלו בספטמבר ב-1.4% לעומת אוגוסט 2020, והשלימו עלייה של 3.7% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. הלמ"ס מעדכנת כי אחוז העסקאות שבוצעו בתמיכה ממשלתית והשתתפו בחישוב מהווה 39.8% בספטמבר, בהשוואה ל-45.0% באוגוסט – נתון שיכול להוות אינדיקציה נוספת לירידה (ההגיונית למדי) בנפח הפעילות במסגרת התוכנית.

הלמ"ס: מחירי הדירות ממשיכים לרדת – 0.2% בספטמברהלמ"ס: מחירי הדירות ממשיכים לרדת – 0.2% בספטמבר

נתון מעניין נוסף נוגע למחיר הממוצע הכלל ארצי של עסקה לרכישת דירה ברבעון השלישי של שנת 2020 – הנתון היחיד בסקירה זו שלא מתמקד בחודש ספטמבר לבדו. על פי נתוני הלמ"ס, עמד המחיר הממוצע הכלל ארצי על 1.5314 מיליון שקל, לעומת 1.5425 מיליון שקל ברבעון השני של השנה – ירידה  של 0.7%. 

הלמ"ס: מחירי הדירות ממשיכים לרדת – 0.2% בספטמברהלמ"ס: מחירי הדירות ממשיכים לרדת – 0.2% בספטמבר

המחיר הממוצע ברבעון השלישי מהווה עלייה של 0.2% בהשוואה למחיר הממוצע ברבעון הראשון אשתקד (1.529 מיליון שקל). אגב, ברבעון הראשון השנה עוד עמדו המחירים הממוצעים על יותר מ-1.6 מיליון שקל – 1.6214 מיליון שקל – משמע ירידה של כמעט מאה אלף שקל בממוצע בתוך כשני רבעונים.

בפילוח לפי מחוזות נרשמו עליות מתונות במחיר הממוצע לדירה, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד: העלייה הקטנה ביותר נרשמה במחוז תל אביב (0.2%), והעליות הבולטות ביותר נרשמו במחוז דרום (8%), במחוז מרכז (4.7%) ובמחוז ירושלים (4.6%).


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הלשכה המרכזית לסטטיסטיקהדירות חדשותמדד מחירי הדירותהמחיר הממוצע הכלל ארצי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...