מדד מחירי הדירות ירד ב-0.3% חודש שלישי ברציפות

כך בהשוואה בין המחירים באוגוסט 2020 לעומת המחירים ביולי 2020 • בפילוח מחוזי הפתיעו מחוז ירושלים ומחוז צפון, עם עלייה של 0.7% ו-0.4% בהתאמה.

שיתוף הכתבה
חודש שלישי מתחילת השנה עם ירידות מחירים (שאטרסטוק)חודש שלישי מתחילת השנה עם ירידות מחירים (שאטרסטוק)

ירידה של 0.3% במדד מחירי הדירות בחודש אוגוסט 2020 – כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו הערב (ה'), בהשוואה למחירים בחודש יולי 2020. בכך, מתחילת השנה נרשמו שלושה חודשים שבהם נרשמה ירידה במדד המחירים.

מדד מחירי הדירות ירד ב-0.3% חודש שלישי ברציפות מדד מחירי הדירות ירד ב-0.3% חודש שלישי ברציפות

מהשוואת המחירים בתקופה הנוכחית לעומת התקופה המקבילה אשתקד, קרי אוגוסט 2019, עולה כי מחירי הדירות עלו ב-2.3%. "באשר לאחוז השינוי השנתי במדד מחירי הדירות בעשור האחרון, הרי שניתן לראות התמתנות בקצב עליית המחירים ביחס לתחילת העשור", מציינים בלמ"ס, "עד כדי ירידות מחירים בשלושת הרבעונים האחרונים של שנת 2018. התקופה האחרונה (החל ברבעון הראשון של שנת 2019) מתאפיינת בעליית מחירים שנתית מתונה של עד חמישה אחוזים".

מדד מחירי הדירות ירד ב-0.3% חודש שלישי ברציפות מדד מחירי הדירות ירד ב-0.3% חודש שלישי ברציפות

בפיתוח מחוזי מפתיע מחוז ירושלים, אשר למרות הירידה הכללית רשם עלייה של 0.7%, בהשוואה בין אוגוסט 2020 ליולי 2020. עלייה מפתיעה נרשמה גם במחוז הצפון, שם המחירים עלו ב-0.4%. יתר המחוזות רשמו ירידות, למעט מחוז מרכז ששמר על יציבות במחירי הדירות. המחירים במחוז הדרום ירדו ב-0.1%, בחיפה ב-0.4% ובתל אביב נרשמה הירידה המשמעותית ביותר – 1.2%. 

מהשוואת הנתונים ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, לא נמצאו מחוזות שבהם נרשמו ירידות מחירים שנתיות. עליות מחירים בולטות נרשמו במחוזות מרכז (2.7%) ובתל-אביב ובירושלים (2.6% בכל אחד). יתרת המחוזות רשמו עליות מתונות יחסית, כך מנתוני הלמ"ס. באשר למחירי הדירות החדשות, אלו עלו ב-1.7% בהשוואה ליולי 2020.

מדד מחירי הדירות ירד ב-0.3% חודש שלישי ברציפות מדד מחירי הדירות ירד ב-0.3% חודש שלישי ברציפות

בלמ"ס מציינים כי איסוף הנתונים נעשה הפעם בצורה מעט שונה, ומוסרים כי "בעקבות המעבר של רשות המיסים למערכת חדשה המיועדת לייעל תהליכי עבודה, קובץ כרמ"ן שבאמצעותו מופק המדד השוטף של מחירי הדירות הכיל מספר מועט של עסקאות. 

על מנת להתגבר על אי-שלמות המידע שילבה הלמ"ס מקור מידע נוסף מרשות המיסים (קובץ עסקאות נדל"ן - שומות פתוחות). לפיכך, המודל שבאמצעותו מחושב האומדן הארעי הראשון עלול להתעדכן בתקופות הבאות בשיעור ניכר יותר מבעבר". נציין כבר כעת כי הנתונים של יולי 2020, שבחודש שעבר הצביעו על עלייה של 1%, עודכנו על ידי הלמ"ס לשיעור עלייה של 0.9%.
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הלשכה המרכזית לסטטיסטיקהדירות חדשותמדד מחירי הדירות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...