ירושלים: העירייה תעניק פטור מהיטל השבחה לכל פרויקט פינוי-בינוי שיוציא היתר בנייה עד תחילת 2023

על פי נתונים שהוצגו בישיבת המועצה, מההחלטה זו צפויות ליהנות כ-15 תוכניות נוספות ובהן קרוב ל-7,000 יחידות דיור • ראש העיר ליאון: "זרז לביצוע הפרויקטים" • מסמך ההחלטה - בכתבה

שיתוף הכתבה
ראש העיר ירושלים, משה ליאון (יח"צ)ראש העיר ירושלים, משה ליאון (יח"צ)

עיריית ירושלים תעניק פטור מהיטל השבחה לכל יזם שיוציא היתר בנייה עד לתחילת שנת 2023: כך החליטה לאחרונה מועצת העיר. המועצה אישרה בכך את שינוי התבחינים לקבלת פטור מהיטל השבחה במתחמי פינוי-בינוי, במטרה לזרז את הוצאת היתרי הבנייה במתחמים אלו בעיר. "התבחינים החדשים יאפשרו ליותר תוכניות להתחדשות עירונית להגיש בקשה לפטור מהיטל השבחה - אך זאת בתנאי שימהרו להגיש בקשה להיתר בנייה בשנתיים הקרובות", נכתב בהודעת העירייה.

יש לציין כי גם במועצת העיר מודעים לסחבת הרבה באישור תוכניות מסוג פינוי-בינוי בצנרת התכנונית. במסגרת ההחלטה נכתב כי כדי לזכות בפטור מההיטל, נדרש בין היתר שהיתר הבנייה יוּצא בתוך שלוש שנים מהיום שבו התוכנית תקבל תוקף, אך בהמשך נכתב כי "פרק הזמן של הוצאת היתר בנייה בתוך שלוש שנים מיום תחילת התוקף אינו מספיק בחלק מהפרויקטים". ייתכן שמסיבה זו צוינה ההנחה כי כ־30% מהתוכניות יספיקו לממש את הבקשה עד למועד האחרון להוצאת היתר בנייה.

לעיון בהחלטה המלאה לחצו כאן

בעירייה מזכירים כי בשנת 2014 הוחלט להעניק פטור מוגבל בזמן מהיטל השבחה לפרויקטים שיתממשו בטווח כולל של תשע שנים (שש שנים לאישור תב"ע ועוד שלוש שנים להוצאת היתר בנייה),זאת במטרה לעודד פרויקטים לפינוי-בינוי. "המהלך עודד יזמים ותושבים רבים לקדם פרויקטים להתחדשות עירונית בעיר: טרם ההחלטה היו בירושלים עשרה פרויקטים לפינוי-בינוי ובהם כ-3,000 יחידות דיור; כיום יש בירושלים יותר מ-80 פרויקטים הכוללים כ-30,000 יחידות דיור, ומהן יותר מ-8,000 יחידות דיור שכבר מצויות בשלב התוכניות המאושרות".

טרם ההחלטה ב-2014 היו בירושלים עשרה פרויקטים לפינוי-בינוי ובהם כ-3,000 יחידות דיור; כיום יש בירושלים יותר מ-80 פרויקטים הכוללים כ-30,000 יחידות דיור, ומהן יותר מ-8,000 יחידות דיור שכבר מצויות בשלב התוכניות המאושרות"

על מנת להקל על יזמים במעבר משלב התכנון לשלב הביצוע, החליטה כעת העירייה לאפשר לכל פרויקט להתחדשות עירונית להגיש בקשה לפטור מהיטל השבחה , ללא תלות במועד אישור התוכנית, ובלבד שהבקשה להיתר הבנייה תאושר בוועדה המקומית עד לתחילת 2023 כאמור. "מהחלטה זו צפויות ליהנות כ-15 תוכניות נוספות הנמצאות בשלבים סופיים, ובכך נסללת הדרך להגדלת פוטנציאל מימוש יחידות הדיור", נמסר מהעירייה. בתוכניות אלו נכללות כמעט 7,000 יחידות דיור חדשות. 

לצד כל זה מבהירים בעירייה כי על תוכניות שלא יעמדו בלוחות זמנים אלו יחול המצב החוקי הרגיל - והן לא תוכלנה להסתמך על קבלת המלצת העירייה לפטור מהיטל השבחה . נציין כי המלצת מועצת העיר טעונה אישור שר הפנים ושר הבינוי והשיכון למתן צו הפטור.

עיריית ירושלים רואה את תהליכי ההתחדשות העירונית ככלי מרכזי להגדלת היצע הדירות בעיר ושינוי התבחינים לקבלת פטור המיטיב עם היזמים ומהווה זרז לביצוע הפרויקטים"

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "עיריית ירושלים רואה את תהליכי ההתחדשות העירונית ככלי מרכזי להגדלת היצע הדירות בעיר ושינוי התבחינים לקבלת פטור המיטיב עם היזמים ומהווה זרז לביצוע הפרויקטים. נמשיך לפעול ככל האפשר למתן מענה לזוגות הצעירים ולהורדת מחירי הדיור".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית ירושליםמשה ליאוןהיטל השבחההתחדשות עירוניתמועצת העיר ירושליםפינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...