הגולן: הופקדה תוכנית שתצמצם את הרחבת היישוב קלע אלון – לטובת היישוב החדש רמת טראמפ

היישוב על שמו של נשיא ארה"ב מתוכנן לקום ממש בסמוך לקלע אלון, שם מתוכננת שכונה חדשה – שנתוניה ישונו • בין היתר יצומצם כל מגרש למגורים בשכונה מ-500 מ"ר ל-400 מ"ר

שיתוף הכתבה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס חשיפת שלט היישוב רמת טראמפ (קובי גדעון, לע"מ)ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס חשיפת שלט היישוב רמת טראמפ (קובי גדעון, לע"מ)

הקמתו המתוכננת של היישוב רמת טראמפ ברמת הגולן, אשר ייקרא על שמו של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, גוררת אחריה שינויים תכנוניים שלא כולם מרוצים מהם: לאחרונה הודיעה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה צפון על הפקדת תוכנית מתאר מקומית בשם "רמת טראמפ - הצרחת שטחים", אשר נוגעת ליישוב הקיים קלע אלון, שנמצא בצמוד לשטח שעליו אמור לקום היישוב החדש.

על פי דברי ההסבר לתוכנית המופקדת, תוכנית 219-0795401, מטרתה היא ביצוע שינויים בתכנון השכונה המזרחית של קלע אלון, "כדי להתאים אותה לצרכים של השכונה הראשונה של היישוב רמת טראמפ". במילים אחרות, התוכנית הזו תביא לשינויים בשכונה המזרחית, בצורה שתושבים רבים לא יאהבו. למעשה, תושבי קלע אלון כבר הקימו מחאה בעניין.

בשל הסמיכות הרבה בין שני היישובים נדרשות התאמות של השכונה המזרחית החדשה בקלע אלון, שאמורה להביא להרחבת היישוב. התוכנית המופקדת מפרטת אילו שינויים יתבצעו, וכמה מהם משמעותיים בהחלט

נסביר: היישוב קלע אלון נמצא בצפון רמת הגולן, לא רחוק מצומת וואסט. בצמוד אליו נמצאת היאחזות הנח"ל העזובה ברוכים (למעשה, לעיתים נקרא קלע אלון "קלע אלון ברוכים" בשל הקרבה בין השניים), שהייתה אמורה להפוך ליישוב בסופו של תהליך, אך ננטשה. כעת, על פי החלטת הממשלה, היישוב רמת טראמפ יוקם בשטח ההיאחזות ברוכים.

בשל כך, ובשל הסמיכות הרבה בין שני היישובים, נדרשות התאמות של השכונה המזרחית החדשה בקלע אלון, שאמורה להביא להרחבת היישוב. התוכנית המופקדת מפרטת אילו שינויים יתבצעו, וכמה מהם משמעותיים בהחלט.

בין היתר קובעת התוכנית הקטנה של גודל מגרש מינימלי בייעוד מגורים א' מ-500 מ"ר ל-400 מ"ר; בייעוד מסחר ומבנים ומוסדות ציבור, מ-1,500 מ"ר ל-500 מ"ר לשימוש מבנים ומוסדות ציבור; ומ-500 מ"ר ל-490 מ"ר לשימוש מסחר

בין היתר קובעת התוכנית החדשה כך: שינוי גודל שטח מגרש שמותר להקים עליו בניין - הקטנת גודל מגרש מינימלי בייעוד מגורים א' מ-500 מ"ר ל-400 מ"ר; בייעוד מסחר ומבנים ומוסדות ציבור, מ-1,500 מ"ר ל-500 מ"ר לשימוש מבנים ומוסדות ציבור; ומ-500 מ"ר ל-490 מ"ר לשימוש מסחר; הצרחת שמונה מגרשי מגורים א' ושטח למסחר ומבנים ומוסדות ציבור, עם שצ"פ וחלוקת שטח למסחר ומבנים ומוסדות ציבור לשני תאי שטח; שינוי בקווי בניין הקבועים בתוכנית: בייעוד מסחר ומבנים ומוסדות ציבור, מ-5 מ' ל-0 מ' על פי המצוין בתשריט מצב מוצע; שינוי חלוקת שטחי הבנייה המותרים מבלי לשנות את סך כל השטח הכולל המותר לבנייה: ניוד 120 מ"ר זכויות בנייה בתוך ייעוד מסחר ומבנים ומוסדות ציבור, משימוש מבנים ומוסדות ציבור לשימוש מסחר.

התוכנית עצמה משתרעת על פני כ-118.5 דונם, ותכלול 99 יחידות דיור בסך הכול – כמות אשר אמורה לכל הפחות להכפיל את מספר התושבים הקיים כיום ביישוב, ועומד על כ-350. השכונה החדשה תכלול גם 3,922 מ"ר מבני ציבור ועוד 135 מ"ר שטחי מסחר. המגישה והיוזמת של התוכנית היא המועצה האזורית גולן, והעורך הראשי הוא אדריכל רודי ברגר.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:בנימין נתניהוהיישוב רמת טראמפהיישוב קלע אלוןהמועצה האזורית גולןאדריכל רודי ברגרהוועדה המחוזית לתכנון ובניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...