הוועדה המחוזית הפקידה את התוכנית להרחבת פארק התעסוקה בקיסריה

זכויות הבנייה במקום יוגדלו ל-200%, במקום 75% על פי המצב המאושר כיום • "מדובר במתחם תעסוקה מצליח מאוד; התוכנית תיתן מענה לביקושים הקיימים והעתידיים"

שיתוף הכתבה
יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה, איתמר בן דוד (דב גרינבלט)יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה, איתמר בן דוד (דב גרינבלט)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז חיפה, בראשות איתמר בן דוד, החליטה להפקיד את התוכנית להרחבת פארק התעסוקה בקיסריה. התוכנית חלה על החלק הצפוני של פארק התעסוקה, בשטח של 370 דונם, בתחום המיועד לתעשייה, על פי תוכניות קודמות. 

התוכנית שהופקדה כעת מציעה הגדלה של שטחי התעסוקה בהיקף של כ-800 אלף מ"ר, באמצעות הגדלת זכויות הבנייה ל-200% במקום 75% במצב כיום. נוסף על הגדלת הזכויות לתעסוקה, התוכנית מאפשרת הקמת שירותים נלווים התומכים בתעסוקה כגון מסחר, שירותים עסקיים ומשרדים. 

פארק התעסוקה בקיסריה משתרע על פני כ-3,500 דונם, בשטח שנמצא מצפונו ומדרומו של כביש 651, מערבית לפרדס חנה-כרכור, ומזרחית לכביש 4 ולאור עקיבא. הפארק מנוהל על ידי החברה לפיתוח קיסריה, ורובו בשטח גלילי (ללא שיפוט), שבו הוועדה המחוזית משמשת גם כוועדה המקומית. 

הוועדה המחוזית הפקידה את התוכנית להרחבת פארק התעסוקה בקיסריההוועדה המחוזית הפקידה את התוכנית להרחבת פארק התעסוקה בקיסריה

"פארק התעסוקה מוגדר בתוכנית המתאר המחוזית כאזור תעסוקה, אחד מבין חמישה אזורים במחוז חיפה", מציינים במנהל התכנון. "הוא משמש כמוקד תעסוקה אזורִי ליישובי הסביבה, ופועלות בו חברות גדולות - בעיקר כאלו המחזיקות מפעלי תעשייה מסורתית, תעשייה עתירת ידע ומרכזים לוגיסטיים". 

עוד נמסר ממנהל התכנון כי התוכנית תואמת למסמך המדיניות שאומץ על ידי הוועדה המחוזית בינואר 2019. המסמך הציע תכנון מחדש של החלק הצפוני-מערבי של הפארק, ליצירת מתחם כולל תעסוקה עתירת ידע, ומרכזים לוגיסטיים. התוכנית מקודמת על ידי החברה לפיתוח קיסריה, בניהול חברת סיטילינק, ונערכה על ידי מושלי אלדר אדריכלים.

המתחם נשען על נגישות טובה – רכבת סמוכה, כבישים ארציים ומערכת תחבורה ציבורית מפותחת. מדיניות המחוז הינה לעודד את הגדלת שטחי הבנייה בשטח זה, כך שינוצל לטובת תעסוקה מגוונת ומועסקים באזור ביקוש"

לדברי מתכננת מחוז חיפה במנהל התכנון, ליאת פלד, "מדובר במתחם תעסוקה מצליח מאוד המצוי באזור ביקוש, המתפתח בקצב בנייה של עשרות אלפי מ"ר בשנה. התוכנית תיתן מענה לביקושים הקיימים והעתידיים, הן על ידי הגדלת זכויות הבנייה ל-200%, והן על ידי תוספת שימושים וקביעת שטחים למרלו"גים.

המתחם נשען על נגישות טובה – רכבת סמוכה, כבישים ארציים ומערכת תחבורה ציבורית מפותחת. מדיניות המחוז הינה לעודד את הגדלת שטחי הבנייה בשטח זה, כך שינוצל לטובת תעסוקה מגוונת ומועסקים באזור ביקוש".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ליאת פלדאיתמר בן דודהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפהפארק התעסוקה קיסריהסיטילינקהחברה לפיתוח קיסריהמושלי אלדר אדריכלים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...