בת ים: מבנה למסחר ותעסוקה יכלול גם דיור מוגן

מדובר במבנה ברחוב מצודת בית"ר, שהוגדר כמתחם למסחר ותעסוקה בלבד, רוצים לשנות אותו ל ל"דיור מיוחד, מסחר ותעסוקה".

שיתוף הכתבה
בת ים (שאטרסטוק)בת ים (שאטרסטוק)

מבנה "מקבץ דיור לעולה" לשעבר, ברחוב מצודת בית"ר 4-2 שבמרכז בת ים, שהוסב בתוכנית קודמת לייעוד מסחר ותעסוקה, יכלול מעתה גם יחידות דיור לבני הגיל השלישי – כך קובעת תוכנית בי/614, תוכנית מתאר מקומית שהופקדה לאחרונה על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז תל אביב. מטרת התוכנית המוצהרת - שינוי ייעוד מ"אזור עסקים ובידור" ל"דיור מיוחד, מסחר ותעסוקה".

"התוכנית חלה על מבנה קיים, ששימש כ'מקבץ דיור לעולה' עד אישורה בהיתר לשימוש חורג", נכתב בדברי ההסבר. "התוכנית מוסיפה לייעוד המאושר למבנה – ייעוד 'מסחר ותעסוקה', ייעוד של 'דיור מיוחד', ומתירה השכרת יחידות הדיור לבני הגיל השלישי. מספר יחידות הדיור בייעוד זה - 300.

התוכנית מחייבת שימוש של מסחר ותעסוקה בקומת הקרקע, למעט לובי הכניסה לדיור המיוחד.
היא תתכלה בתוך עשר שנים מיום כניסתה לתוקף. בסמכות הוועדה המחוזית להאריך תקופה זו בחמש שנים נוספות

התוכנית מחייבת שימוש של מסחר ותעסוקה בקומת הקרקע, למעט לובי הכניסה לדיור המיוחד.
היא תתכלה בתוך עשר שנים מיום כניסתה לתוקף. בסמכות הוועדה המחוזית להאריך תקופה זו בחמש שנים נוספות. לאחר התכלות התוכנית, ייעוד הקרקע בתחומה יהיה בהתאם לתוכנית החלה".

התוכנית משתרעת על פני 2.7 דונם, במבנה קיים כאמור. היא כוללת, לבד משטחי הדירות שיושכרו לגיל השלישי, גם 4,797 מ"ר מסחר ו-4,797 מ"ר תעסוקה. המבנה כולל 17 קומות, וכפי שצוין בדבר ההסבר של התוכנית, קומת הקרקע היא המיועדת "לאחד" את שטחי המסחר והתעסוקה, לצד לובי הכניסה למתחם הדיור המיוחד. היזמית והמגישה של התוכנית היא חברת איילון ח.ל.ב נכסים והשקעות, והעורך הראשי הוא אדריכל הוגו רוזנפלד.

התוכנית משתרעת על פני 2.7 דונם, במבנה קיים כאמור. היא כוללת, לבד משטחי הדירות שיושכרו לגיל השלישי, גם 4,797 מ"ר מסחר ו-4,797 מ"ר תעסוקה

נציין כאן כי אישורה של תוכנית כזו תחת צילה של מגפת הקורונה אינו עניין של מה בכך. אומנם נראה כי השתרר סדר בתחום בתי האבות והדיור המוגן אחרי המשבר שפרץ במרץ ואפריל האחרונים, אך נדמה כי התחום שרוי עדיין באי-ודאות מסוימת, ונמצא תחת ביקורת מגורמים שונים. 

קידומה של תוכנית כזו מעורר עניין לא רק בשל שילוב הייעודים הנדיר יחסית – עירוב שימושים בין דיור מיוחד, מסחר ותעסוקה ללא מגורים "רגילים" הוא לא עניין שכיח בישראל עד כה – אלא גם משום העובדה שהיא נמצאת שלבים אחדים בלבד לפני יישומה בזמנים משונים כל כך שבהם אנחנו נמצאים בימים אלו.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:דיור מוגןמסחר ותעסוקהדיור מיוחדאיילון ח.ל.ב נכסים והשקעותאדריכל הוגו רוזנפלדהוועדה המחוזית לתכנון ובניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...