פרשקובסקי זכתה במכרז של עיריית ראשל"צ במתחם האלף

הקרקע כוללת זכויות בנייה בהיקף של 110,000 מ"ר, והחברה תקים עליה בין היתר מלון בן 150 חדרים ומבני ציבור בהיקף 5,000 מ"ר .

שיתוף הכתבה
יוסי פרשקובסקי, יו"ר חברת פרשקובסקי (יח"צ)יוסי פרשקובסקי, יו"ר חברת פרשקובסקי (יח"צ)

חברת פרשקובסקי מדווחת היום (ג') כי זכתה במכרז של עיריית ראשון לציון לרכישת קרקע בשטח 23,491 מ"ר במתחם האלף, אשר כוללת זכויות בנייה בהיקף של 110,000 מ"ר. התמורה עבור הקרקע: כ-166 מיליון שקל. הזוכה במכרז היא חברה בת של פרשקובסקי, פרשקובסקי מניבים. מהחברה האם נמסר כי בכוונתה לממן את רכישת הקרקע מההון העצמי שלה וממימון בנקאי. 

מדובר בקרקע בשטח כולל של 23,491 מ"ר. במסגרת המכרז פרשקובסקי התחייבה לבנות בקרקע בית מלון עם 150 חדרים לפחות, ולדאוג להתקשר עם מפעיל מהתחום להפעלתו. כמו כן, התחייבה החברה לבנות 5,000 מ"ר של מבני ציבור לפי דרישת העירייה – מבנים אשר יימסרו לעירייה. מועד סיום העבודות ומימוש כל הזכויות במקרקעין נקבע לשש שנים ממועד החתימה מול העירייה. נכון להיום השימושים המותרים על הקרקע הם רק של מסחר, תיירות, מבנים ומוסדות ציבור, ובכוונת החברה לפעול בשיתוף עם הרשויות לקידום תוכנית של שימושים מעורבים, לרבות דיור להשכרה לטווח ארוך. 

זכייתה של פרשקובסקי במכרז אינה סופית, וכפופה בין היתר לבדיקות מצד הגורמים המוסמכים מטעם עיריית ראשון לציון, וכן לאישור ההסכם על ידי מועצת העיר בידי רוב חבריה"

לפרשקובסקי עומדת הזכות למכור את הקרקע במכר חוזר לעירייה, בתנאים שנקבעו בהסכם. "במקרה כאמור עיריית ראשון לציון תשיב לחברה את התמורה בניכוי סך של שני מיליון שקל או סכום מס הרכישה שהעירייה תידרש לשלם בגין המכר החוזר - הגבוה מביניהם", נכתב בהודעת החברה לרשות לניירות ערך. " פרשקובסקי מניבים תהיה רשאית לבקש מהעירייה הארכה של תקופת המכר החוזר בעוד שישה חודשים נוספים".

עוד מצוין בהודעת החברה לרשות לניירות ערך כי זכייתה של פרשקובסקי במכרז אינה סופית, וכפופה בין היתר לבדיקות מצד הגורמים המוסמכים מטעם עיריית ראשון לציון, וכן לאישור ההסכם על ידי מועצת העיר בידי רוב חבריה.

נזכיר כי לפרשקובסקי פרויקט נוסף במתחם האלף, פרויקט ICON שבו היא שותפה הם חברת הביטוח מגדל (לאחר שמכרה 50% ממנו לחברת הביטוח במאי 2019). הפרויקט צפוי לכלול שני מגדלים בני 22 קומות, בשטח בנוי כולל של 53,000 מ"ר. העלות המוערכת של הפרויקט היא 480 מיליון שקל.

מהלך השנים האחרונות בנינו, ואנחנו עדיין בונים, בראשון לציון אלפי דירות למגורים. אנו מאמינים כי בזכות התפתחות מתחם האלף, העיר תהפוך אלטרנטיבה לאזורי התעסוקה של תל אביב"

במתחם האלף בראשל"צ מתוכננים 1.75 מיליון מ"ר לתעסוקה ומסחר, 5,500 דירות ו-120 דונם של פארקים, נכון להיום. עתודות הקרקע במתחם שייכות לעיריית ראשון לציון ולבעלי קרקע פרטיים, ובתחילת השנה התברר כי העירייה שיווקה בהצלחה כ-400,000 מ"ר מהקרקעות שבבעלותה. במתחם החדש מתוכננים לגור 22 אלף תושבים, ולעבוד 100 אלף בני אדם.
 
לדברי חיים קראדי, מנכ"ל פרשקובסקי , "במהלך השנים האחרונות בנינו, ואנחנו עדיין בונים, בראשון לציון אלפי דירות למגורים. אנו מאמינים כי בזכות התפתחות מתחם האלף, העיר תהפוך אלטרנטיבה לאזורי התעסוקה של תל אביב".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית ראשון לציוןמגדלפרשקובסקימתחם האלףמתחם האלףחיים קראדייוסי פרשקובסקיפרויקט ICON
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...