נסללה הדרך להקמתו של מלון פאת ים בהרצליה

האישור הסופי – 52 שנים לאחר שהתוכנית יצאה לדרך • חברת הכשרת הישוב, יזמית התוכנית, מקבלת עידוד גם מכיוון נוסף.

שיתוף הכתבה
עופר נמרודי, ומנכ"ל חברת הכשרת הישוב ומבעליה (ורדי כהנא)עופר נמרודי, ומנכ"ל חברת הכשרת הישוב ומבעליה (ורדי כהנא)

זה לקח "רק" 52 שנה, אבל קרה בסוף: התוכנית להקמת מלון פאת ים בהרצליה אושרה סופית לאחר שבית המשפט המחוזי בתל אביב דחה אתמול (ד') עתירה מנהלית שהוגשה נגד החלטת הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב מחודש פברואר האחרון, ובכך סלל את הדרך להקמתו של המלון החדש, ברחוב גלי תכלת שעל קו החוף.

התוכנית, שמקדמת חברת הכשרת הישוב יותר מ-50 שנים כאמור, מאפשרת הקמת מלון בן 144 חדרים – כ-19,200 מ"ר בנויים על קרקע בשטח 11 דונם. החברה מחזיקה ב-67% מהזכויות בפרויקט. יש לציין כי בהחלטתה הורתה הוועדה המחוזית על הזזת המלון מקו החוף, כך שיהיה במרחק של 100 מטרים ממנו.

נסללה הדרך להקמתו של מלון פאת ים בהרצליהנסללה הדרך להקמתו של מלון פאת ים בהרצליה

בתחילת השנה הגישו כמה משפחות המתגוררות ברחובות הסמוכים למלון המיועד, עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי בת"א נגד החלטה זו של הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, במסגרתה דרשו לבטל את ההחלטה המקורית להקמת המלון, ולשנות את ייעוד הקרקע לשטח ציבורי פתוח. עתירתם נדחתה אתמול רשמית, ובכך הוסר המכשול האחרון בדרך למימוש התוכנית.

הדיון סביב מגדל יעקב נמרודי יוחזר לדיון מקצועי במר"מ

חברת הכשרת הישוב קיבלה אתמול בשורה חשובה נוספת מצד בית המשפט – וגם כאן מדובר בסוגיה ממושכת: בתום דיון סביב מספר הקומות במגדל יעקב נמרודי בתל אביב קיבל בית המשפט המחוזי חלקית את עתירתה של החברה נגד רשות התעופה האזרחית, והורה על החזרת הדיון בנושא לוועדת המשנה למתחמי רעש מטוסים (המר"מ) כדי שזו תנחה את רשות התעופה האזרחית לבחון את הבקשה מחדש, ולקבוע האם ניתן לאיין את הסיכונים הבטיחותיים הכרוכים בחריגה ממגבלת הגובה המבוקשת.

כזכור, התוכנית המקורית – שמתייחסת לשטח בית מעריב לשעבר, שנהרס זה מכבר, במרכז תל אביב – קבעה כי המגדל החדש יתנשא לגובה 256 מטר, עם 60 קומות, אך היא אושרה על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה עם 42 קומות בלבד. החלטה זו התקבלה בשל התנגדות גורפת של רת"א, וזאת על אף שהחברה הציגה, לשיטתה, למוסדות התכנון ולרת"א סקר תעופתי מקצועי ומקיף אשר קבע כי מגדל בן 60 הקומות לא יפגע בבטיחות הטיסה בנמל התעופה בן גוריון, וכי אין מניעה לאשר את מלוא הגובה שתוכנן במקור.

למרות ממצאי הסקר המר"מ סירבה לאשר את מלוא גובה המגדל שתוכנן, אך קראה לרת"א "לערוך בדיקה מקיפה של אפשרויות השינוי של הגבלות הבנייה לגובה בהוראות ובתשריט התמ"א, תוך התייחסות לאמות המידה הנהוגות בארץ ובעולם".

נסללה הדרך להקמתו של מלון פאת ים בהרצליהנסללה הדרך להקמתו של מלון פאת ים בהרצליה

בחודש ינואר 2020 הגישה החברה - באמצעות עורכי הדין ענת בירן , אפרת לרנר, נרי ירקוני ורון נבון - עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי בתל אביב יפו, וזה פסק, כאמור, כי יש להשיב את הסוגיה לדיון מקצועי, תוך שהוא דוחה את טענות הכשרת הישוב לניגודי עניינים ולחריגה מסמכות. 

במקביל ממשיכה החברה בקידום התכנון של מגדל יעקב נמרודי מול מוסדות התכנון, ונמצאת לקראת הגשת בקשה להיתר חפירה ודיפון, וכן להגשת בקשה למתן תוספת שימושים, לרבות ייעוד שטחים למגורים. הכשרת הישוב צפויה לסיים את הקמת מגדל יעקב נמרודי בפרק זמן של עד שש שנים, ועלויות ההקמה צפויות לעמוד על כ-400 מיליון שקל. המגדל חולש על שטח של 2.6 דונם, ומתוכננים להיבנות בו בין היתר 200 חדרי מלון, וכן שטחי מסחר ותעסוקה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:בית המשפט המחוזי בתל אביבעופר נמרודיהכשרת הישובמגדל יעקב נמרודירשות התעופה האזרחיתהוועדה המחוזית לתכנון ובניהוועדת המשנה למתחמי רעש מטוסים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...