אושר: מלון של הכשרת הישוב בהרצליה יוזז "מעבר לתחום חוף הים"

מלון פאת ים בהרצליה, שמתוכנן לקום באזור כיכר דה-שליט המפורסמת, קיבל את אישור הוועדה המחוזית, אך זו החליטה על הזזתו מעבר לקו 100 המטרים של החוף

שיתוף הכתבה
חוף הים של הרצליה (שאטרסטוק)חוף הים של הרצליה (שאטרסטוק)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב אישרה את התוכנית המפורטת למלון פאת ים בהרצליה – לא לפני שהחליטה על העתקתו אל מעבר לתחום חוף הים, כלומר אל מעבר לקו 100 המטרים מקו החוף. הוועדה העניקה לאחרונה אישור לתוכנית, על אף התנגדויות תושבים, וכעת היא מעניקה לכך אישור נוסף, המאפשר הוצאה של היתרי בנייה, בתוספת השינוי המשמעותי במקום המלון.

מלון פאת ים יקום באזור כיכר דה-שליט בעיר, והיזמית שלו היא חברת הכשרת הישוב. חלק החברה בקרקע שעליה יוקם המלון הוא 67%. במלון אמורים להיות 144 חדרים, ושטחו הכולל הוא 8 דונם. המלון ייבנה לגובה 14 קומות, ויכלול גם שתי קומות תת-קרקעיות. סך כל הבינוי במסגרת התוכנית עומד על 7,000 מ"ר.

התוכנית מתווה הקמת שטח פרטי פתוח (שפ"פ) בתחום החלק המערבי של המגרש, עד קו 100 המטרים, ומתן זיקת הנאה למעבר רגלי בשפ"פ זה. בדברי ההסבר לתוכנית נכתב כי מתכנן המחוז של המשרד להגנת הסביבה ערך פרוגרמה לתסקיר, וכי התסקיר נדון עימו ועם אנשי משרד הגנת הסביבה. "התוכנית הובאה לדיון במליאת ולחו"ף (הוועדה לשמירת הסביבה החופית) שבה נקבע כי בתחום מגרש פאת ים, עד קו 100 מ' מהחוף, ישונה הייעוד לשפ"פ. התוכנית הובאה לדיון בוולנת"ע (ועדת המשנה לנושאים תכנוניים עקרוניים), שם הוצגה החלופה המעודכנת לשפ"פ, והתוכנית אושרה, בכפוף לתנאים".

כאמור, להחלטת הוועדה המחוזית בדבר אישור התוכנית קמו התנגדויות שונות מצד תושבי האזור. חשוב לזכור שמדובר באזור המשלב מסחר, מלונאות ומגורים, ולכן ככל הנראה קמה ההתנגדות. הדגשת הדיונים שבהם נידונה התוכנית באה כדי לספק מענה מסוים, כך נראה, לאותן התנגדויות – וכעת נותר להמתין ולראות אם התושבים אכן יגישו התנגדות רשמית לאישור זה של התוכנית.

זוהי לא התוכנית הראשונה שמעוררת התנגדות בהרצליה: כזכור, תוכנית אפולוניה של הוותמ"ל, אשר אמורה לקום בצפון העיר ולכלול 2,700 יחידות דיור, זכתה להתנגדות הן מצד תושבים והן מצד עיריית הרצליה, וביוני דרשו המתנגדים לקיים דיון נוסף בעניין – זאת לאחר שבית המשפט העליון פסק בנושא, ולמרות שהעביר ביקורת על גופי התכנון, אישר את יציאתה לדרך.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית הרצליההוועדה המחוזית לתכנון ובניההכשרת הישובחוף הרצליהכיכר דה שליט
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...