WeWork משוועת לשוכרים עבור מיליוני מ"ר בארה"ב

החברה רתמה לטובתה כמה מחברות התיווך הגדולות ביותר, כדי שיסייעו לה לשווק שטחים בניו יורק ובלוס אנג'לס, שעומדים ריקים • לראשונה: ארגונים גדולים אחראים לכמחצית מהכנסות החברה

שיתוף הכתבה
WeWork (שאטרסטוק)WeWork (שאטרסטוק)

כשבכל העולם קוראים לצמצם התקהלויות ולשמור על ריחוק, כשמשרדי חברות רבות נשארים ריקים או עוברים לעבודה ב"קפסולות" המפורסמות, כשהחללים הסגורים נראים לפתע בטוחים הרבה פחות – לא פלא שאחד התחומים שמתמודדים עם הפגיעה הקשה ביותר בעקבות מגפת הקורונה הוא תחום החללים המשותפים.

כבר לפני כשלושה חודשים שאלנו אם החללים המשותפים ישרדו אחרי הקורונה, ועניין זה מקבל משנה תוקף כיום – בעיקר בשל המציאות העגומה בשטח. ככה זה כשהחברה גדולה ביותר בתחום, WeWork, מתמודדת כעת עם מיליוני מ"ר פנויים בארה"ב לבדה, שאין להם ביקוש.

אחרי מפח הנפש של ההנפקה הכושלת – הגיעה הקורונה

כלל חברות החללים הפתוחים נפגעו בשל הקורונה, אבל נראה שעבור WeWork המגפה הגיעה בתזמון הכי גרוע שיכול להיות. כזכור, בסוף ספטמבר האחרון פרש מתפקידו מנכ"ל החברה לשעבר, אדם נוימן, מסייד החברה. מהומה גדולה נוצרה סביב כישלון ההנפקה וההתנהגות הלא צפויה של נוימן, וזה החליט לעזוב.

כבר בתחילת הדרך היה ברור שחברות המציעות חללי עבודה משותפים ייפגעו, הן מהסגר והן מהמגבלות. השאלה הייתה מה יקרה כאשר העשן יתפזר קצת, וניכנס ל"שגרת קורונה"

עם זאת, הצרות של WeWork נשארו מעל פני השטח, והחברה ניסתה במשך זמן רב "לכבות את השריפה" ולהמשיך הלאה. ואז הגיעה הקורנה: כבר בתחילת הדרך היה ברור שחברות המציעות חללי עבודה משותפים ייפגעו, הן מהסגר והן מהמגבלות. השאלה הייתה מה יקרה כאשר העשן יתפזר קצת, וניכנס ל"שגרת קורונה".

ובכן, אותה שגרת קורונה הגיעה – והמצב עגום. לאחרונה שכרה החברה את שירותיהן של חברות הענק CBRE ו-JLL, המתמחות בנדל"ן מסחרי. המטרה: לסייע במציאת שוכרים למיליוני מטרים רבועים בסניפי WeWork בניו יורק ובלוס אנג'לס. גם במיאמי, בבוסטון ובסיאטל נעזרת החברה במתווכים ובמומחים לנדל"ן מסחרי כדי לשווק את שטחיה.

התופעה נרחבת מאוד, אך חשוב להבין שהשטחים הריקים בניו יורק הם עניין גדול עבור החברה, גדול מאוד: שטחים בהיקף של כשני מיליון רגל מוחזקים על ידי החברה בניו יורק, שמהווים כ-20% מתיק הנכסים שלה. החברה לא יכולה להרשות לעצמה שרבים מהם יעמדו ריקים זמן רב כל כך.

הקורונה מחייבת שינוי אסטרטגיה

בהתאם לכל אלו, חברת WeWork החלה לשנות את האסטרטגיה שלה בכל הנוגע ללקוחות ולגורמים שלהם היא משכירה חללי עבודה משותפים. זה התחיל, למעשה, כבר לאחר אותה הנפקה כושלת, והואץ בעקבות המגפה – כך מדווח בכתבה מטעם מגזין The Real Deal.

השינוי החשיבתי ברור: פחות ופחות שוכרים קטנים, עצמאיים, פרילנסרים וכדומה – שבעבר היו אלו שהיוו את ליבת קהל הלקוחות של החברה; יותר ויותר חברות גדולות, ארגוני ענק, חברות אנטרפרייז. הסיבה לכך הגיונית מאוד: החברות הגדולות יציבות יותר, ויכולות להבטיח ל-WeWork הכנסה יציבה לזמן ארוך. 

ברבעון השני של 2020 גדל נתח החברות הגדולות (עם יותר מ-500 עובדים) בעמודת השוכרים של WeWork, מחוץ לסין ולהודו, עד למחצית מכלל ההכנסות שלה – בפעם הראשונה אי פעם

השינוי הזה כבר קורה בפועל, שכן אותה כתבה במגזין הניו יורקי מדווחת כי ברבעון השני של 2020 גדל נתח החברות הגדולות (עם יותר מ-500 עובדים) בעמודת השוכרים של WeWork, מחוץ לסין ולהודו, עד למחצית מכלל ההכנסות שלה – בפעם הראשונה אי פעם.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:נדל"ן מסחריWeWorkאדם נוימןמשבר הקורונהחללי עבודה משותפים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...