על רקע בעיות ההנפקה והשמועות על התנהגותו: מנכ"ל WeWork פורש

רעידת אדמה בתחום חללי העבודה המשותפים: אדם נוימן הודיע כי הוא פורש מתפקידו משום שהיחס אליו "הפך להסחת דעת משמעותית" • ימשיך לשמש כיו"ר לא פעיל

שיתוף הכתבה
אדם נוימן (שאטרסטוק)אדם נוימן (שאטרסטוק)

צעד מפתיע ובעל השלכות – אך על פי כל הסימנים בעת האחרונה, גם צפוי בצורה מסוימת: אדם נוימן, מייסד חברת WeWork ומי ששימש עד אתמול בערב (ג') כמנכ"ל החברה, הודיע שהוא פורש מתפקידו בשל היחס שהופנה כלפיו בשבועות אחרונים, "שגרם להסחת דעת משמעותית. לכן בחרתי בצעד, לטובת שמירת האינטרסים של החברה".

הודעת הפרישה של נוימן הגיעה לאחר שבועות לא פשוטים שעובר הוא והחברה שבראשה עמד. ראשית, דיווחה החברה לאחרונה על הפסדים הולכים וגדלים, שהתקרבו בשנת 2018 לשני מיליארד דולר. הדיווחים הללו גרמו לנפילה קשה במניות החברה – וזאת על רקע רצונה לבצע הנפקה ראשונית ממש באותם ימים שבהם פורסמו תוצאות אלו.

זאת הבעיה השנייה: אותה הנפקה ראשונית שאמורה הייתה לצאת לדרך לפי שווי חברה של 47 מיליארד דולר, נראתה אחרת לחלוטין לאחר הירידה הדרמטית בשווי החברה, עד שנשמעו כבר דיבורים על הנפקה לפי שווי של 15 מיליארד דולר בלבד. בסופו של דבר, בצעד תדמיתי בעייתי לא פחות, החברה החליטה שלא לבצע את ההנפקה, לפחות לעת עתה. היא הבטיחה שתשלים אותה עד סוף 2019.

הבעיה השלישית נוגעת לנוימן עצמו: שמועות רבות באשר להתנהגותו נפוצות בשבועות האחרונים, כולל דיווחים על שימוש מופרז במריחואנה, שיגעון גדלות כביכול (כולל שאיפה להיות ראש ממשלת ישראל או "נשיא העולם") כך על פי הדיווחים – דברים שהביאו את נוימן להזכיר, בהודעת הפרישה, את אותו היחס שהופנה כלפיו, תוך שהוא משתמש במילה scrutiny, כלומר חקירה או בדיקה דקדקנית, ולא במקרה.

אותה התנהגות בעייתית גרמה גם למשקיעים הבכירים של החברה להסתייג ממנו. ידיעות שונות אף גרסו כי מאסיושי סון, בעלי קרן ויז'ן וסופטבנק – מהמשקיעים המרכזיים של WeWork עד היום, תמך בהדחתו של נוימן, ואף כי חברי הדירקטוריון של WeWork כבר החלו במהלכים להדיחו.

כעת שואלים רבים אם חברת WeWork מסוגלת לתפקד גם בלי נוימן. אחרי הכול חשוב לזכור שמדובר בחברה גדולה וחזקה למדי, עם יותר מ-450 סניפים ברחבי העולם והכנסות שחצו את רף 1.5 מיליארד הדולרים ב-2018. אם שני המנכ"לים החדשים שמונו לתפקיד במקום המייסד ידעו לייצב את הספינה ולנווט אותה בחוכמה, עתידה של WeWork יכול להיות ורוד שוב.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:WeWorkאדם נוימןחללי עבודה משותפים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...