היקף המשכנתאות החדשות ביוני 2020–כ-6 מיליארד שקל

מדובר בהיקף דומה לרמה שנרשמה בינואר ובפברואר האחרונים • הריבית המשוקללת ירדה שוב לשיעור שעליו עמדה בתחילת השנה, 1.1%

שיתוף הכתבה
היקף המשכנתאות עולה שוב - לרמה הדומה לזו של תחילת השנה (שאטרסטוק)היקף המשכנתאות עולה שוב - לרמה הדומה לזו של תחילת השנה (שאטרסטוק)

היקף המשכנתאות החדשות שנטל הציבור חוזר לרמה שאפיינה את הסקטור בימי טרום משבר הקורונה: על פי נתוני בנק ישראל שפורסמו היום (ד'), היקף המשכנתאות ביוני 2020 עמד על 6.014 מיליארד שקל, היקף שווה כמעט במדויק למספרים שהוצגו הן בינואר 2020 והן בפברואר 2020. נדמה כי לאחר הקפיצה האדירה במרץ, וה"תיקון" המתבקש באפריל, המספרים מתחילים אט-אט להתייצב. כעת נותר להמתין ולראות אם הענף יוכל להמשיך ולפעול כשורה תחת עננת התפרצות השנייה של המגפה בישראל.

היקף המשכנתאות החדשות ביוני 2020–כ-6 מיליארד שקלהיקף המשכנתאות החדשות ביוני 2020–כ-6 מיליארד שקל

כזכור, במרץ הסתכם היקף המשכנתאות בכ-8.6 מיליארד שקל – הסכום הגבוה ביותר אי פעם בחודש אחד. באפריל נרשמה ירידה משמעותית, לכ-4.9 מיליארד שקל, ובמאי החלה התאוששות, עם כ-5.2 מיליארד שקל, שנמשכת גם החודש. יש לציין כי היקף משכנתה ממוצע ביוני עמד שוב על הסכום הגבוה ביותר אי פעם מאז החל בנק ישראל לספק נתונים בנושא: 789,000 שקל למשכנתה בודדת, כמו באפריל האחרון.

היקף המשכנתאות החדשות שניטלו על ידי הציבור במסגרת תוכנית מחיר למשתכן הסתכמו ביוני ב-1.77 מיליארד שקל – הסכום הגבה ביותר מאז מרץ האחרון. גם מצד המשקיעים נרשמה עלייה, ל-902 מיליון שקל בסך הכול (באמצעות 627 הלוואות).

אחד הנתונים המטרידים בחודשים האחרונים הוא, כמובן, היקף המשכנתאות בפיגור של יותר מ-90 יום. היקף זה הגיע במאי לשיא חדש, בהמשך למגמה כללית דומה בחודשים הקודמים לו, ועמד על 3.12 מיליארד שקל. ביוני נרשמה ירידה מסוימת, ל-2.925 שקל, אך לא מדובר בנתון שאמור להרגיע מישהו, שכן זהו עדיין אחד הסכומים הגבוהים אי פעם – נמוך רק מאפריל ומאי האחרונים מבחינה זו.

נתון שיכול בהחלט להיחשב כחדשות טובות הוא שיעור הריבית המשוקללת על המשכנתאות, שחזר לרמתו מתחילת השנה: כזכור, באפריל עלתה הריבית, לראשונה מנובמבר 2018, ועמדה על 1.3%. במאי ירד שיעורה ב-0.1%, וביוני בשיעור דומה, כך שכעת היא עומדת על שיעור של 1.1%. נציין כי לאורך עשר השנים האחרונות רק ב-2015, ולמשך ארבעה חודשים בלבד באמצע השנה, ירד שיעור הריבית אל מתחת לאחוז אחד.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מחיר למשתכןהריבית המשוקללת על המשכנתאות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...