חזרה
להורדת אפליקציה

היקף משכנתאות אפריל–4.9 מיליארד שקל;ירד כמעט בחצי לעומת מרץ

דווקא הסכום הממוצע למשכנתה נקבע באפריל על שיא חדש – 789,000 שקל • הריבית המשוקללת עלתה, לראשונה מאז תחילת ינואר 2019 • היקף המשכנתאות בפיגור ממשיך לעלות

עודכן לאחרונה:
הירידה בחודש אפריל הייתה כמעט מתבקשת אחרי הקפיצה במרץ (שאטרסטוק)

לאחר ההסתערות על המשכנתאות במהלך חודש מרץ 2020 – שהביאה לשיא כל הזמנים של 8.6 מיליארד שקל, סכום המשכנתאות החדשות שניטלו באותו חודש – מגיע "התיקון" של אפריל, עם היקף מהנמוכים בחודשים האחרונים: 4.9 מיליארד שקל, הסכום הנמוך ביותר מאז חגי תשרי 2019. כך מפרסם היום (ג') בנק ישראל. למעשה, היקף המשכנתאות, בהשוואה בין החודשים, ירד ב-43%.

היקף משכנתאות אפריל–4.9 מיליארד שקל;ירד כמעט בחצי לעומת מרץ

גם מספר המשכנתאות שניטלו ירד, כמובן, בצורה משמעותית: 6,292 משכנתאות נלקחו לאורך אפריל 2020, וזאת לעומת 11,250 משכנתאות במרץ. הסכום הממוצע למשכנתה דווקא עלה באפריל לעומת מרץ, ועמד על 789,000 שקל למשכנתה בממוצע. באופן מפתיע משהו, זהו הממוצע הגובה ביותר שנרשם מאז החל בנק ישראל לפרסם את פירוט המשכנתאות החדשות שניטלו.

עניין נוסף שמושך את העין בנתוני אפריל – אך הוא אולי מעט צפוי יותר – הוא גובה הריבית המשוקללת על המשכנתאות: זו עלתה באפריל, לראשונה מאז ינואר 2019, לשיעור של 1.3%. בשלושת החודשים הקודמים שיעורה נותר כשהיה. 1.1%. נציין כי גם היקפי המשכנתאות שניטלו במסגרת תוכנית מחיר למשתכן ירדו משמעותית, ל-801 מיליון שקל – הרמה הנמוכה ביותר מאז אוקטובר 2019, וזאת לעומת 1.34 מיליארד שקל במרץ 2020.

נתון נוסף שחשוב לשים לב אליו הוא היקף ההלוואות בפיגור של יותר מ-90 יום: נתון זה ממשיך לעלות, זה החודש הרביעי ברציפות, והגיע לשיא חדש – 3.1 מיליארד שקל. זו הפעם הראשונה אי פעם שהיקף המשכנתאות בפיגור חוצה את רף שלושת מיליארד השקלים. ייתכן כי עניין זה קשור, באופן טבעי, למשבר הקורונה שפקד אותנו – בעיקר מבחינה כלכלית, כמובן – אך בכל זאת זהו קצב עלייה מדאיג, של 8% מאז דצמבר האחרון.

כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!
כתבות נוספות שיעניינו אותך
  • © כל הזכויות שמורות למרכז הנדל"ן ישראל - סקאלה ד.מ בע"מ Scala Group D.M
search